Citat:
Ursprungligen postat av
morboso
Men om tyckandet ska läggas åt sidan, så är väl själva skönmålandet egentligen också onödigt/överflödigt/ogiltigt, det borde väl också räknas som tyckande? Eftersom det är lagar som ska följas - blir de annorlunda om den åtalade framstår som omtänksam nog att ta med kanelgifflar?
Ja, Bettina har onekligen en fördel av att ha varit på båda sidor, "två i ett" som du säger. När sker slutdelgivningen? I samband med åtalet? Jag hade genom tråden fått bilden av att de fortlöpande fick ta del av förundersökningen, men det kan vara jag själv som misstolkat något.
Kanelbullarna är en bit av hundra i tio dagar att skönmåla, bullarna handlar mest om att försvaret vill visa att Madsen är sanningsenlig. Det han säger stämmer, han bjöd på bullar för det visar fyndet av påsen i u-båten.
Just före åtal, men själfallet så hon hinner läsa in sig på allt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chess77
Jag förstår inte det fetade faktiskt. Där får du förklara. Försvararen och den misstänkte får hela tiden tillgång till de aktuella handlingarna under hela förundersökningsprocessen i Danmark. De vet lika mycket som åklagaren gör. Eller missförstår jag dig fullständigt?
Nej det har försvaret inte, tillgång till allt under en förundersökning. Hur tänkte du då att att förhören går till? Dom frågar ut Madsen och han svarar men han har inte facit, inte hans advokat heller,
Får han facit innan frågorna kan han och hans advokat anpassa sin historia konstant och få den lik åklagarens. Försvaret vet inte ens hälften så mycket som en åklagare gör.