2018-04-06, 11:42
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den var tillspetsad av Peter den Perverse..
Jo men det var väl bara spetsen. Djupare blir ju skaftet med.
Citera
2018-04-06, 11:47
Medlem
Citat:
... känslan då man kör google translate och undrar om Monty Python står bakom arrangemanget.

"Der er også fundet skader inde i munden på Kim Wall i undermundens gummer bag tænderne."

"Det har också skett i Kim-munens mun i munets mun under tänderna."

Skador på tandkött, bakom tänderna, i underkäken. Han har väl inte missat en detalj när den ultimata fantasin skulle förverkligas... Jag kan inte gissa vad han höll på med.
Citera
2018-04-06, 11:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Skador på tandkött, bakom tänderna, i underkäken. Han har väl inte missat en detalj när den ultimata fantasin skulle förverkligas... Jag kan inte gissa vad han höll på med.
Han verkade ju gilla att stoppa saker i kroppsöppningar enligt praktikanten.
Misshandel för övrigt som kanske sammanfaller:

"Der er fundet en række underhudsblødninger - altså noget lignende blå mærker - omkring mundvigen omkring kæben." live seoghör
Citera
2018-04-06, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Ahhhh äntligen en Dansk!
Så hur är klimatet bland det danska folket i detta rättsmål?

Camelopard skriver på Norska!
Citera
2018-04-06, 11:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Skador på tandkött, bakom tänderna, i underkäken. Han
har väl inte missat en detalj när den ultimata fantasin skulle förverkligas... Jag kan inte gissa vad han höll på med.

Sasha Grey var ju en favorit.
Kanske nåt liknande det här:

https://m.imgur.com/ztqavpQ
Senast redigerad av T34Panzer 2018-04-06 kl. 12:05.
Citera
2018-04-06, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Men om tyckandet ska läggas åt sidan, så är väl själva skönmålandet egentligen också onödigt/överflödigt/ogiltigt, det borde väl också räknas som tyckande? Eftersom det är lagar som ska följas - blir de annorlunda om den åtalade framstår som omtänksam nog att ta med kanelgifflar?

Ja, Bettina har onekligen en fördel av att ha varit på båda sidor, "två i ett" som du säger. När sker slutdelgivningen? I samband med åtalet? Jag hade genom tråden fått bilden av att de fortlöpande fick ta del av förundersökningen, men det kan vara jag själv som misstolkat något.

Kanelbullarna är en bit av hundra i tio dagar att skönmåla, bullarna handlar mest om att försvaret vill visa att Madsen är sanningsenlig. Det han säger stämmer, han bjöd på bullar för det visar fyndet av påsen i u-båten.

Just före åtal, men själfallet så hon hinner läsa in sig på allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Jag förstår inte det fetade faktiskt. Där får du förklara. Försvararen och den misstänkte får hela tiden tillgång till de aktuella handlingarna under hela förundersökningsprocessen i Danmark. De vet lika mycket som åklagaren gör. Eller missförstår jag dig fullständigt?

Nej det har försvaret inte, tillgång till allt under en förundersökning. Hur tänkte du då att att förhören går till? Dom frågar ut Madsen och han svarar men han har inte facit, inte hans advokat heller,

Får han facit innan frågorna kan han och hans advokat anpassa sin historia konstant och få den lik åklagarens. Försvaret vet inte ens hälften så mycket som en åklagare gör.
Citera
2018-04-06, 12:00
Medlem
Citat:
Han verkade ju gilla att stoppa saker i kroppsöppningar enligt praktikanten.
Misshandel för övrigt som kanske sammanfaller:

"Der er fundet en række underhudsblødninger - altså noget lignende blå mærker - omkring mundvigen omkring kæben." live seoghör

Aha, just det. Han tryckte nog in ett föremål i offrets mun. Nu är jag med.
Citera
2018-04-06, 12:01
Medlem
Citat:
Fy helvete. Undrar hur länge han kunde hålla på? Det värsta är ju också att hon verkar ha varit vid liv under en stor del av allt det här

Ren ondska ju, finns inget han hade i agg mot Kim, och som vi märkt nu kunde det blivit vem som helst som han lyckades få med sig. Det ågr ju inte att det här monstret släpps ut igen...
Citera
2018-04-06, 12:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Aha, just det. Han tryckte nog in ett föremål i offrets mun. Nu är jag med.
Låter inte bra detta med blodstänket..
Citat:
"Der er fundet blodtilsmudsninger, som måske ikke er så mærkeligt, når man har erkendt at have parteret et lig. Men der er også fundet blodstænk", siger Jakob Buch-Jepsen."

"Blodstænk er blod der sprøjter ved eksempelvis et knivstik."

"Retsmedicineren har tidligere forklaret, at blodstæk kun kan opstå, når en person er i live eller umiddelbart efter. Når der ikke længere er omløb eller ilt i blodet, kan der ikke komme blodstænk, hvis man eksempelvis stikker en kniv gennem huden." live seoghör
Citat:
"Der er også lavet forsøg med, hvordan stoffet i Peter Madsens kedeldragt fungerer i forhold til blodstænk. Teknikerne konkluderer, at blodstænk er kommet på tøjet ved spredning fra luften."

"Anklageren konkluderer ikke undervejs. Det gør han først under proceduren den 23. april." live dr
Citera
2018-04-06, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Kanelbullarna är en bit av hundra i tio dagar att skönmåla, bullarna handlar mest om att försvaret vill visa att Madsen är sanningsenlig. Det han säger stämmer, han bjöd på bullar för det visar fyndet av påsen i u-båten.

Nej det har försvaret inte, tillgång till allt under en förundersökning. Hur tänkte du då att att förhören går till? Dom frågar ut Madsen och han svarar men han har inte facit, inte hans advokat heller,

Får han facit innan frågorna kan han och hans advokat anpassa sin historia konstant och få den lik åklagarens. Försvaret vet inte ens hälften så mycket som en åklagare gör.

Enligt åklagaren så får försvaret och klienten samma uppgifter som åklagaren får, dvs vetskap om fynd, de får alla förhör utskrivna efterhand de genomförts - både vad gäller vittnen och annat. Jag ska se om jag kan hitta fakta.
Citera
2018-04-06, 12:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t

Så du menar att det inte är slutdelgivning som i Sverige?
Länka isf - det är intressant att jämföra rättsprocesser mellan länder.
Citera
2018-04-06, 12:16
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Låter inte bra detta med blodstänket..

Man är ju nyfiken på hur försvaret ska kunna förklara bort detta. Men det kanske är vanligt att folk som dör av undertryck/gaser skvätter blod omkring sig så att en orolig hjälpare riskerar att bli nedstänkt? Samt att dom får skador i mun/tandkött som leder tankarna till att dom blivit munkavlade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in