Citat:
Ursprungligen postat av
kimdah2002
vore intressant att veta vilka innovativa produkter som du inte längre kan köpa? Har du beställt av en handlare så är min erfarenhet att även om den handlaren blockerat Sverige så gör han undantag för tidigare kunder. Dessutom välj något annat fraktbolag än Postnord så fastnar det inte där.
Det är naturligtvis inte bara "gamla försäljare" som har innovativa produkter, det är tusentals andra försäljare och tillverkare.
Exempel på privara inköp:
Det gäller ex. fiskeutrustning, flugfiskepridukter, beten, håvar,kläder etc.
Campingutrustning, räddningsutrustning vid nödläge i vildmarken -skydd,verktyg,etc
Bra skor, kläder, till vuxna o barn.
Olika snygga hårspännen, fashion smycken, vantar,halsdukar.
Matlagningsverktyg. Julpynt, festklänningar,tyger, linne, syatrialjer etc.
Till jobb:
Specialdesignade produkter med logga: pennor, kassar, paraplyer med lyse,kläder,reklammaterial- USB, nyckelringar, etc.mareial till mässor, utställningar.
Instrument -som inte går att beställa i Sverige.specialsaxar med lyse, mickroinsrrument, extra starka, specialdesignade verktyg.skyddsutrustning,etc etc.
Lägg där till alla tekninska produkter, maskiner etc som dock jag till stora delar har undvikit att köpa därifrån. Och ovanpå det asiatiska krämer,lotions, smink etc (som jag inte heller köpt).
Jag kommer inte på allt här.
Men om du tänker efter så är vi 10 miljoner i Sverige. Den asiatiska marknaden med tillverkare och försäljare innefattar över en ich en halv miljard personer.
Att det ska utvecklas bättre produkter till smartare användningsområden där är betydligt mer sannolikt än i Sverige.
En positiv del av globalisering och internet är just att vi kan dra nytta av en miljard fler idéer och utvecklingar.
Postnord är ett privat företag som vill tjäna pengar. De vill tjäna på det vi skickar iväg och betalar frakt för, men de tjänar "för lite"när de ska uppfylla frakten för asiatiska varor i Sverige.
Därför vill de minska denna arbetsbörda.
Postnord är väldigt nöjda med att det numera inte går att beställa de flesta produkter till Sverige.
Vi är numera en befolkning i ett handelsmässigt undantagsland som stora delar av världen inte längre bryr sig om att ha som kunder.
Det är skitdåligt! Påminner om gamla öststater, Nordkorea mm.