Citat:
Antingen saknar M******a den minsta sans man kan begära av en människa, eller så är det någon som har som hobby(läs heltidssysselsättning sedan trådstarten) att driva med folk. Besattheten är i vart fall inte sund och jag hoppas att det någon gång i framtiden ordnar sig. Kanske återuppta studierna vid Livets hårda skola igen?
Du har rätt: besattheten är inte sund. Men det gäller alla som har hängt i den här tråden varje dag i snart åtta månader nu. Men nu är saken inne i sitt crescendo. Den 25:te faller domen, efter det blir det ett antal artiklar i olika tidningar att läsa... och sedan försvinner M från löpsedlarna. Och då kan vi börja glömma (dock aldrig helt, det går inte, en del kommer att sitta livet ut). Och återupptäcka att vi har familj, vänner, arbetskamrater och sådant där...
Citat:
Det har du rätt i, fel av mig.
Jag tänker nog så här, att den kriminalvård vi har idag inte befrämjar något för någon.
Kriminalvården har blivit en kuliss, en falsk förhoppning att den ska göra gott, ge vård med insikt och eftertanke.
Göra den brottsdömde seende osv.
Han fattar ingenting nu och inte heller om fem tio femton år, dom är alla oskyldiga som det alltid varit.
Kriminalvård borde byta namn till Gangsterbunkern
Till vad nytta gör den när ingen skräms av den.
Den är så totalt uppbyggd för den pissljumna skattebetalande trisslotto Svensson slaven.
Inget ont om normen, inget ont om Villa Volvo Vovve och massa ungar och en botoxad fru med stress och flytningar som halkar runt på den nyklippta men blöta gräsmattan.
Men det tänk att tro att förhärdade brottslingar och perverterade psykopater ska känna av ett straff eller bli vårdade till bättre människor är en blind och åderförkalkad dröm.
Det behövs något helt annat, något som fungerar, bryter ner för att bygga upp.
PMad kommer kanske få sitt egna lyxiga universitet med betjänter studier och eventuellt fortsätta bli känd av små uppfinningar under tiden han flåsar och handvevar med bilder på kvinnor som stryps huggs och torteras.
För så är det, dessa barnövergripare har tillgång till barnporr innanför våra fin putsade fasader till fängelser.
Omtänk Nytänk Evolution ska till hoppas jag.
Jag tänker nog så här, att den kriminalvård vi har idag inte befrämjar något för någon.
Kriminalvården har blivit en kuliss, en falsk förhoppning att den ska göra gott, ge vård med insikt och eftertanke.
Göra den brottsdömde seende osv.
Han fattar ingenting nu och inte heller om fem tio femton år, dom är alla oskyldiga som det alltid varit.
Kriminalvård borde byta namn till Gangsterbunkern
Till vad nytta gör den när ingen skräms av den.
Den är så totalt uppbyggd för den pissljumna skattebetalande trisslotto Svensson slaven.
Inget ont om normen, inget ont om Villa Volvo Vovve och massa ungar och en botoxad fru med stress och flytningar som halkar runt på den nyklippta men blöta gräsmattan.
Men det tänk att tro att förhärdade brottslingar och perverterade psykopater ska känna av ett straff eller bli vårdade till bättre människor är en blind och åderförkalkad dröm.
Det behövs något helt annat, något som fungerar, bryter ner för att bygga upp.
PMad kommer kanske få sitt egna lyxiga universitet med betjänter studier och eventuellt fortsätta bli känd av små uppfinningar under tiden han flåsar och handvevar med bilder på kvinnor som stryps huggs och torteras.
För så är det, dessa barnövergripare har tillgång till barnporr innanför våra fin putsade fasader till fängelser.
Omtänk Nytänk Evolution ska till hoppas jag.
Fast det är ett straff i sig att vara inlåst, även i ett civiliserat och modernt fängelse. Ofriheten, att andra bestämmer minsta sak åt en, allt man missar, och att kriminalvårdarna kan vara professionella och ytligt trevliga, men det är de som har all makten, och då och då visar de det. Och det blir mycket obehagligt, om man börjat se dem som sina vänner. Det här har många vittnat om. (Har ingen egen erfarenhet måste jag väl lägga till.)
Citat:
Försvarsadvokaten Betina har ju vänt sig mot att Åklagaren för fram så mkt negativ internet/telefon trafik om Madsen, som var intresserad av så många saker. Enligt dr.dk live så refereras Åklagarens svar så här.
"For egen regning tilføjer anklager Jakob Buch-Jepsen, at det eksempelvis ikke vil komme bag på ham, hvis Peter Madsen også har søgt på "søde katte".
"For egen regning tilføjer anklager Jakob Buch-Jepsen, at det eksempelvis ikke vil komme bag på ham, hvis Peter Madsen også har søgt på "søde katte".
Jättekul. Ska en åklagare verkligen skämta i rätten, när det gäller en så här allvarlig sak..?
Citat:
Låter som en svartsjuk 13-åring med trotssyndrom och bristande verklighetsuppfattning.
Som läst för mycket homofobisk konspirationslitteratur. Förvänta dig igen logik.
Självklart vet både Bettina och Madsen att DD är ett professionellt expertvittne, ytterst sakkunnig och erfaren. Den bästa, mest erfarna och mest anlitade ubåtsexperten.
Som läst för mycket homofobisk konspirationslitteratur. Förvänta dig igen logik.
Självklart vet både Bettina och Madsen att DD är ett professionellt expertvittne, ytterst sakkunnig och erfaren. Den bästa, mest erfarna och mest anlitade ubåtsexperten.
Nå, nu vet vi ju att de protesterade igår...
Citat:
Han har i alla fall inte låtit skära av sig själv k*ken...
Citat:
Jag hade läst det någonstans, men det säger sig egentligen själv att aluminium är för lätt. Dessutom vet vi nog alla mer idag om konsten att sänka ett lik, än vi visste för sju månader sedan.