Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Wennstam ämnar jag fullständigt ignorera av given anledning men jag ser absolut ingen skillnad till andra rättsfall sett till media och liverapportering.
Den enda skillnaden må vara att PM är bland det mest groteska på länge, icke att förglömma.
Ju mer pervers och störd, ju värre mord - ju mer rapportering givetvis sett till detaljer.
Internationellt sett är det inte en bråkdel av detaljer relaterat till sexuell sadism med grund i psykopati och vad det här sällsynta avarterna sysslar med.
Wennstam är väl ok, artikeln i DN däremot hade en del brister och spret. Den fick mig att tänka till i alla fall, och berör mitt intresse kring kvinnomord och psyken hos gärningspersoner som jag sysslar med på olika plan.
Mitt kursiverde: Ja, det är säkert en stor anledning, och ett ovanligt fall med svenska mått mätt, internationellt har jag inte fördjupat mig så mycket än.
Återstår att följa detta till the bitter end nu. Minns att det var många i tråden innan rättsaken började som oroade sig för att inte få tillräckligt mycket detaljer och dokumentation, vad den saken anbelangar så finns det knappast något att klaga på.
Hade vi inte fått så mycket rapportering hade jag självklart tyckt det var kasst, så offentlighetssvärdet är tveeggat verkligen.