2018-04-05, 15:11
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Man fick ju 14 dagar så lång tid tar väl inte frakten från kina med flyg?

Jag har fått räkningar på paket jag beställt den 1 februari. Det är inte ovanligt att det kan ta upp till två månader innan man får sitt paket. Och nu tar det ännu längre tid på grund av allt krångel med momsen.

Du vet mycket väl att dessa paket inte är prioriterade och skickas när det finns ledig kapacitet. Det har du själv skrivit tidigare.
Citera
2018-04-05, 15:11
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuv
Precis! En flygresenär + hennes bagage - vi säger 100kg. Det blir 4kr/kilo. Helt ok skatt på kinapaket också. Och flygresenären betalar ju ingen momsavgift...
Nej flygskatten är samma oavsett om du väger 25 kg eller 125 kg
Citera
2018-04-05, 15:29
Medlem
Citat:
Nej flygskatten är samma oavsett om du väger 25 kg eller 125 kg
Ok. Vi säger att resenären är pytteliten och vikten inkl. bagage är 50 kg. Då blir det 8kr/kilo. Fortfarande ok skatt. (Man ska räkna enligt medelvikt på resenärer som skattar för stolen, inte den minsta resenärens vikt!)
Citera
2018-04-05, 15:43
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuv
Ok. Vi säger att resenären är pytteliten och vikten inkl. bagage är 50 kg. Då blir det 8kr/kilo. Fortfarande ok skatt. (Man ska räkna enligt medelvikt på resenärer som skattar för stolen, inte den minsta resenärens vikt!)
Nej man räknar med 400 kr per resenär = 400 kr per paket :-)
Citera
2018-04-05, 15:47
Medlem
Citat:
Eller 400 kr per stol. Det blir måååånga kinapaket!
Citera
2018-04-05, 16:05
Medlem
Citat:
En container med 200000 paket har redan gått i retur med båt framme i Kina om 8 veckor snacka om att kineserna blir förvånade när dom får betala för att få dom returnerade :-)

Ping ying: Chao Ni ma de Gi ba

Och detta jublar du förståss över?

Slutar ju bara med att vi privatpersoner inte längre kommer få beställa något från Kina som boende i Sverige.

Kan tänka mig att lobbyisterna från sossarnas idealföretag - de stora kedjorna - skålar i champange. De vann.
"Svensson" förlorade.
Citera
2018-04-05, 16:22
Medlem
Citat:
Man fick ju 14 dagar så lång tid tar väl inte frakten från kina med flyg?

Varför är allt du skriver 100% bullshit varje gång. Man blir ju så supertrött på att ditt skitprat som stämmer till 0 % för jämnan. Får du en kick av att ljuga dagarna i ända.

Jag beställde allt i början av februari, långt innan beslutet, sen kom det fram i början på mars för det tog nästan 4 veckor från det skickades till det dök upp i Sverige och kördes till Örebro. Där har det legat en månad tills PN skickade ut första SMSet nu vid påsk, jag väntar på fler SMS när de har processat mina andra saker som kom för en månad sedan. och JA, jag betalade in direkt när SMSet kom men det tar väl PostNord ytterligare en månad att hitta grejjerna och transportera hem dem till mig.

PostNord måste har världens absolut sämsta servcie, Tar 75 kr. För dessa pengar skapar man en försening på 2 månader coh de kan inte ens lämna ut sitt tracking id så man kan inte ens spåra eller fråga vart grejjerna finns.

Kan inte finnas något företag som skiter mer i sina kunder än PN.
Senast redigerad av EnAnonymTyp 2018-04-05 kl. 16:26.
Citera
2018-04-05, 16:23
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Och detta jublar du förståss över?

Slutar ju bara med att vi privatpersoner inte längre kommer få beställa något från Kina som boende i Sverige.

Kan tänka mig att lobbyisterna från sossarnas idealföretag - de stora kedjorna - skålar i champange. De vann.
"Svensson" förlorade.
Om vi slutar att beställa en massa utan att lösa ut paketen så returneras inga och kineserna blir glada igen...
Citera
2018-04-05, 16:57
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Genom UPU via FN dit vi betalar 8 miljarder varje år.
Du har uppenbarligen riktigt svårt att fatta, ditt lögnaktiga troll!

Källa betyder att du ska hänvisa till en tillförlitlig källa som styrker ditt påstående, t ex en länk till en seriös, officiell hemsida från en myndighet, en artikel i en seriös tidning eller liknande.

Källa på ditt på senaste påstående om bidrag till UPU, tack!

EU har inget med UPU att göra.
Citera
2018-04-05, 17:04
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Du har uppenbarligen riktigt svårt att fatta, ditt lögnaktiga troll!

Källa betyder att du ska hänvisa till en tillförlitlig källa som styrker ditt påstående, t ex en länk till en seriös, officiell hemsida från en myndighet, en artikel i en seriös tidning eller liknande.

Källa på ditt på senaste påstående om bidrag till UPU, tack!

EU har inget med UPU att göra.
https://fn.se/vi-gor/vi-utbildar-och...medlemslander/
Så vitt jag vet så är alla länder i EU medlemmar i FN
Citera
2018-04-05, 17:07
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Källa på det påståendet, tack!

Är det bara din åsikt eller vad du tror får du se till att börja inlägget med: "Jag tycker..." eller "Jag tror..."
Citera
2018-04-05, 17:17
Medlem
mina3grabbars avatar
Vad är det som håller betalda paket?? Trots betalning säger texten på söksidan att "försändelsen tullklareras av oss"! Är det Svea ekonomi som tjuvhåller på pengarna? Hela den här historien är obehaglig! Jag vill ha en uppdatering av någon ansvarsfull representant för Pn! (Inte papegojan i tråden)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in