Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Kan du visa att Israel gjorde något försök att bedöma om några av dessa palestinierna hade några sådana bevis?
...att det finns fler palestinier i Israel idag än vad som fanns i hela Palestinamandatet 1947.
Citat:
Och om nu Israel var så måna om att palestinierna skulle få bo kvar men bara hindrades av bristen på dokumenterad äganderätt, varför fördrev de då så många palestinier, t o m långt efter det att kriget var över så de inte hade det att skylla på?
Hänger inte riktigt med i svängarna här, det har väl enbart skett vid brist på dokumenterad äganderätt efter kriget? Kan du hänvisa till ett annat exempel?
Citat:
Den egna sidan, precis som de palestinier som evakuerades av arabsidan.
...men araberna krigade inte enbart mot Israel, de krigade också mot Palestina. De förlorade kriget mot Israel men de behöll den palestinska marken. Förstår inte vad du menar. Om det är någon som gjorde fel var det isåntfall araberna som inte lät palestinierna återgå till den mark som de ägde.
Citat:
Hur läser du nu in det i vad jag skrev? Du är så pigg på att hitta fel hos mig att du fullkomligt struntar i om du kritiserar något jag sagt eller bara något du själv hittat på.
Du hävdar ju att palestinierna har rätt till mark som de blev tvångsförflyttade från oavsett under vilka omständigheter de fördrevs från,
men hur ställer du dig till de judar som blev tvångsförflyttade och fick sin mark beslagtagen av muslimer? Ska judar få tillbaka den enligt dig vid en uppgörelse med arabvärlden eller blir det "fel" då?
Det framgår verkligen inte av länken, det står 700k blev fördrivna varav 250-300k flydde ELLER blev fördrivna innan 1947. Hur du får det till att Israel gjorde alltsammans begriper jag inte. Även om du förutsätter att 300k blev fördrivna innan 1947 av Israel så skulle 400k återstå. Samtidigt fördrevs mer än 800k judar från arabvärlden, men det struntar vi i såklart.