Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Du menar på riktigt att 100% av de judar som var födda i Palestinamandatet VÄGRADE en Israelisk stat och JAG ska bevisa det? Jag brukar inte skriva det men du är sinnessjuk på riktigt.
Var har jag sagt något om några 100%? Du är fabulös mad dina halmdockor. Du hävdade att judarna som bodde i Palestina ville ha en egen stat, upp till dig att bevisa det!
Citat:
Jasså, hur var det med korrelation är kausalitet nu igen? Att de utländskt födda var mer utbildade hade inget med saken att göra?
Seså nu, visa att de infödda judarna ville ha en stat istället!
Citat:
Vad menar du, Al Husseini var med och bestämde, har du glömt det?
Al Husseini var tillsatt av britterna och kickades ut från sin maktposition som stormufti 1948, dvs så fort britterna gav sig av. Så populär var han.
Citat:
Araberna ville ha en typisk muslimsk stat där judar var dhimmi, som det står i Koranen. Vilket Hamas fortfarande hävdar, du vet den där organisationen som har hela Palestinamandatet som logga (inte bara 1967 års gränser).
Hamas fanns inte 1948 utan bildades som respons på israelisk ockupation. Är du fullt så obegåvad som du verkar i verkligheten också, eller anstränger du dig extra här på flashback? Finns f.ö. gott om israeliska kartor som visar hela Västbanken som del av Israel, även om det vart lite pinsamt när de av misstag använde en sådan i en turistkampanj i London.
Citat:
Vaddå "bryta sig loss"? Vad fan snackar du om? Det fanns ingen stat OCH DET HAR VI DISKUTERAT FÄRDIGT. Det var frågan om huruvida judarna skulle vara medborgare i en arabisk stat, om araberna skulle vara medborgare i en judisk stat eller om det skulle bli två stater. Inte huruvida om judarna skulle "bryta sig loss".
Eller också hade det blivit en stat för judar, kristna och muslimer, även om ni etnonationalister har svårt för att tänka er något sådant. Palestinierna vid denna tid var inte några islamiska fundamentalister.
Citat:
Om det finns 1% infödda judar i ett territorium och araberna vägrar ge dem medborgarskap, ska de få en stat eller inte enligt dig? Motivera ditt svar.
Vad är det för löjliga hypotetiska scenarier du hittar på?