2018-04-05, 11:40
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Klart att det finns, men M ÄR ju ingen vanlig kriminell med låg intelligenskvot, ADHD och dyslexi, som inlett sin simpla brottskarriär redan på mellanstadiet...
Det får stå för dig. Jag tycker att han framstår som ganska korkad emellanåt. Även om man utgår från att du har rätt i din beskrivning av honom så utesluter det inte att intelligenta människor i vissa situationer kan bete sig korkat.
Citera
2018-04-05, 11:42
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Fast hennes erfarenhet av ubåtar måste ju vara väldigt gammal. Den sista ubåten som danska flottan hade togs upp ur vattnet 2004, alltså 14 år sedan. Och jag tvivlar att de har personal som regelbundet får åka utomlands och öva på andra flottors ubåtar. Hur mycket expert hon än har varit en gång (tänk även på att hennes könsbyte och psykiska problem tagit mycket av hennes tid), så lär hon ha glömt det mesta. Dessutom: om man lyssnar på när försvaret ställer frågor om undersökningen hon gjorde av Nautilus, så säger hon hela tiden typ "nej det har jag inte gjort", "nej det såg jag ingen mening med att göra" o.s.v.. Hon verkar helt borta.
Hon anses vara en mycket välmeriterad och kunnig ubåtsexpert. Hon har pondus i sin roll som expert, därför tillkallas hon när det gäller frågor om ubåtar. PM uch Bettina har inget haft att invända mot henne som expertvittne.

Dina lågintelligenta kommentarer om hennes könsbyte, din påstådda vetskap om psykiska problem i detta för henne, som måste tagit så mycket tid, att hon glömt det mesta, får mig att undra:

1. Alla vittnen som bidrar med något som kan bli en del av det som visar på PM:s skuld och hans lögner, ser du dessa som fiender, som då du inte har annat att komma med, måste svartmåla å det grövsta? I ren ilska och desperation alltså.

2. Du har skrivit väldigt mycket om ubåtsexpertens könskorrigering, att hon därför måste vara psykiskt sjuk, sättas in på mentalsjukhus men i vart fall att detta med könsbyte och de psykiska problem du påstått att hon har, som måste ha tagit "det mesta av hennes tid", så att hon därför glömt det mesta.
Du verkar veta så mycket om sådant, vilket får mig att undra om du har någon egen erfarenhet av detta?
Citera
2018-04-05, 11:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja? Han har väl tänkt sig att inkomma på förhör och nån mindre utredning. Jag vill påminna dig om innebörd av personlighetsstörning och drömmar om perfekta brott.
Om de nu aldrig hittat kroppen så vad skulle S/M sms fälla honom för?

Kanske inte fälla (inte det ensam), men det hade kanske räckt för att sy in honom i häktet, medan polisen fått större motivation att leta i Kögebukten... Hur eller hur så vore det jävligt dumt att sprida sådana idéer omkring sig, om man på allvar planerade att förverkliga dem.
Citera
2018-04-05, 11:52
Medlem
develis avatar
Fessor the Copycat. Mirror, mirror on the wall tell me who I'm looking for..
http://iloapp.pano.dk/data/_gallery/public/5/150128056491270900_resized.jpg?width=1366&height=9 10
Citera
2018-04-05, 11:53
Medlem
Citat:
Kanske inte fälla (inte det ensam), men det hade kanske räckt för att sy in honom i häktet, medan polisen fått större motivation att leta i Kögebukten... Hur eller hur så vore det jävligt dumt att sprida sådana idéer omkring sig, om man på allvar planerade att förverkliga dem.
Jag håller med dig (!!!) om att han inte är lågintelligent, men i de här sakerna har han framstått som rakt av korkad. Hans konsekvenstänk verkar vara satt ur spel, och framförallt har han förlitat sig på sin förmåga att prata sig ur situationen. I hans värld fanns det inte på kartan att polisen inte skulle tro på honom när han sa att han släppt av KW. Det är en effekt av en grandios självbild - att man undervärderar andra och övervärderar sig själv. Sen har han trott att han skulle kunna ljuga sig fri, och det har rätten motbevisat gång på gång.
Citera
2018-04-05, 11:57
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
- Så kommer hobbykniven frem, og jeg kigger på din hals... hvor er pulsåren...
"Du skal bindes fast til Nautilus"

Såhär blev det :

Derudover er der fundet underhudsblødninger ved kæbevinklen på Kim Wall og to tæt på hinanden ved mundvigene.

=. Ett stick rakt genom halspulsådern
Citera
2018-04-05, 12:05
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
http://iloapp.pano.dk/data/_gallery/public/5/150128056491270900_resized.jpg?width=1366&height=9 10
Tack, eller "otack" kanske jag ska säga då jag tycker denna bild ger en riktigt ruggig känsla över Madsens kattfixering. Alla bilderna (som är likandana) visar katten med en ondskefull min, ser elak och listig ut. Den visar rovdjuret i katten. Och så färgat i lila ger en ännu värre effekt.
Katter leker ju alltid med sina byten, skadar lite, låter dem springa innan de till slut dödar bytet.
Rovdjuret Madsen kanske känner igen sig i dessa bilder av rovdjurs-katten, samt hur katter leker med sina byten, för nöjes skull, innan de dödar.
Citera
2018-04-05, 12:07
Medlem
Snapcounts avatar
Det är första gången jag följer med en mordrättegång, och nog blir jag imponerad utav mängderna utav detaljer som åklagarsidan vill att domarna skall fästa sig vid. Detta bara om de två påsar som Kim`s huvud fanns i. Påsarna var perforerade :

- De mindste er markeret med pile i farverne rød, gul, grøn og blå. Jeg vil gerne have, at man lægge mærke til, hvor spredt markeringerne er, siger anklageren.
Citera
2018-04-05, 12:08
Medlem
harperlees avatar
Citat:

Hur detta lortiga psykfall lyckats hitta en enda kvinna att ligga med, än mindre en fru och flera älskarinnor, övergår mitt förstånd.

Skulle förklara för en rysk kollega häromdagen att Madsen gillade att kalla sig "Kapten Vladimir" men kunde knappt få ut orden pga skrattade så mycket när jag tänkte på hur man skulle reagera om ens sexpartner kläckte en sådan idé.
Citera
2018-04-05, 12:09
Medlem
Citat:
Jo, men att han skulle bli MISSTÄNKT måste han ju ha fattat. Om inte förr så när dagarna gått, och hon aldrig dök upp. Risken hade i det läget varit, att "väninnorna" även på eget initiativ jämfört SMS-konversationer, låtit fantasin flyga - och ringt polisen...

Skulle inte tro att Deirdre eller S eller någon annan av hans "väninnor" skulle ha varit beredd att polisanmäla honom för något.
Citera
2018-04-05, 12:10
Medlem
Merwinnas avatar
Nu är Bettina på, angående den jäviga ubåtsexperten!

"Forsvareren har en række indvendinger mod Ditte Dyreborgs vidneudsang. - Der er ikke tale om en uvildig objektiv ekspert."
Citera
2018-04-05, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tack, eller "otack" kanske jag ska säga då jag tycker denna bild ger en riktigt ruggig känsla över Madsens kattfixering. Alla bilderna (som är likandana) visar katten med en ondskefull min, ser elak och listig ut. Den visar rovdjuret i katten. Och så färgat i lila ger en ännu värre effekt.
Katter leker ju alltid med sina byten, skadar lite, låter dem springa innan de till slut dödar bytet.
Rovdjuret Madsen kanske känner igen sig i dessa bilder av rovdjurs-katten, samt hur katter leker med sina byten, för nöjes skull, innan de dödar.

Eller sen tycker han om att klappa på deras mjuka päls och gosa med dem när de kommer och "markerar" honom som "sin"?
Katter är också intressantare husdjur än hundar, eftersom de tycks ha egen vilja. De vill inte först och främst behaga hussen. De bestämmer själva när de vill bli klappade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in