2018-04-03, 18:38
Medlem
någon som vet något eller testat kapslar Cinfa Tramadol 50 mg gula och gröna? dom värkar vara från spanien?
Citera
2018-04-03, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ovli
Har röda tramadol 200 mg, depot med skåra, dvs de indiska(?). Bör jag krossa dem för snabbverkande effekt? Är inte ute efter något långvarigt.

Hur är det att snorta dem i pulverform? Eller bör jag bara äta pulvret?

Jo då bör du krossa dom och att snorta ger ett lite starkare/kortare rus
Citera
2018-04-03, 23:25
Medlem
Precis tagit 300mg ihop med en spliff. Lite tramadol och cannabis passar bra tillsammans.
Citera
2018-04-03, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudolf8
Precis tagit 300mg ihop med en spliff. Lite tramadol och cannabis passar bra tillsammans.

Att röka cigg under opiater är ju bara det skönt, men cb och tram fyfan kommer fortfarande min jungfru debut på maja när jag var trammad. Ska tillbaks snart .
Citera
2018-04-04, 10:29
Medlem
marleyminds avatar
Jag har inte ätit Tramadol på flera år, av en anledning. Såg denna tråd och vill fråga en sak jag undrat länge.

När jag missbrukade som mest missbrukade jag allt jag kom åt. Benzo och morfin var mina främsta val. I nödfall fick det bli Tramadol, absolut nödfall. Jag har aldrig gillat ruset på Tramadol (jag finner inget välbehag alls och mina sinnen blir konstiga, främst blir jag känslig för ljus och ljud, och allmänt förvirrad). Jag har ätit allt mellan 50-1000mg under 24h och uppåt. Har gått på Tramadol i flera dagar i rad utan några större biverkningar, förutom illamående och obehag.

Anledningen till att jag aldrig åt Tramadol igen är för att jag började få EP-anfall varje gång (efter 3e anfallet i rad slängde jag allt och har aldrig ätit det igen).

Jag trodde till en början att doserna var för höga bara (ca 400-800mg/per dos) men de sista gångerna fick jag EP-anfall på bara 100-200mg redan 1h efter intag, antagligen precis i samma veva som det verksamma ämnet i substansen börjar bli aktivt.

Hur och varför blir det så tro?

Mvh
Citera
2018-04-04, 17:00
Medlem
Tja fått tag på en karta TAMOL-XX, ska va 200 mg tramadol. Dom är vita delbar i kryss skåra och andra sidan skrivstil. Står manufactured in india. Är dom ok eller? Aldrig någonsin stött på såna innan. Tack för svar 😊
Citera
2018-04-04, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marleymind
Jag har inte ätit Tramadol på flera år, av en anledning. Såg denna tråd och vill fråga en sak jag undrat länge.

När jag missbrukade som mest missbrukade jag allt jag kom åt. Benzo och morfin var mina främsta val. I nödfall fick det bli Tramadol, absolut nödfall. Jag har aldrig gillat ruset på Tramadol (jag finner inget välbehag alls och mina sinnen blir konstiga, främst blir jag känslig för ljus och ljud, och allmänt förvirrad). Jag har ätit allt mellan 50-1000mg under 24h och uppåt. Har gått på Tramadol i flera dagar i rad utan några större biverkningar, förutom illamående och obehag.

Anledningen till att jag aldrig åt Tramadol igen är för att jag började få EP-anfall varje gång (efter 3e anfallet i rad slängde jag allt och har aldrig ätit det igen).

Jag trodde till en början att doserna var för höga bara (ca 400-800mg/per dos) men de sista gångerna fick jag EP-anfall på bara 100-200mg redan 1h efter intag, antagligen precis i samma veva som det verksamma ämnet i substansen börjar bli aktivt.

Hur och varför blir det så tro?

Mvh

Kan säga att efter jag fick krampanfall första gången efter 10 års av bruk så känner jag mig nära att krampa varje gång jag tar mer än 400. Känns som om man har har redan krampat en gång så är tröskeln lägre. Vet många som inte krampat på flera år men efter dom krampat så krampat dom igen på kort tid. Tex folk som krampar först år 7, men sen krampat år 8 och år 9.

Om det medicinskt stämmer vet jag ej men känns fan så

Citat:
Ursprungligen postat av Kenringmuskel
Tja fått tag på en karta TAMOL-XX, ska va 200 mg tramadol. Dom är vita delbar i kryss skåra och andra sidan skrivstil. Står manufactured in india. Är dom ok eller? Aldrig någonsin stött på såna innan. Tack för svar 😊

Jadå, florerar massvis med såna tabletter nu omkring, oftast dom som är billigast också. Tramal, Topdol etc, alla gjorda med ganges vatten

Nä dom är helt ok, är just 200 mg tram i dom, men jag och en till blir lite dåliga i magen när vi tar dom, men vet många som inte känner samma sak. Europeiska känns lite mer rena, vet inte om det bara är placebo för dom kommer från indien, men jag föredrar europeiska men dom funkar kanon absolut!
Citera
2018-04-04, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg
Kan säga att efter jag fick krampanfall första gången efter 10 års av bruk så känner jag mig nära att krampa varje gång jag tar mer än 400. Känns som om man har har redan krampat en gång så är tröskeln lägre. Vet många som inte krampat på flera år men efter dom krampat så krampat dom igen på kort tid. Tex folk som krampar först år 7, men sen krampat år 8 och år 9.

Jadå, florerar massvis med såna tabletter nu omkring, oftast dom som är billigast också. Tramal, Topdol etc, alla gjorda med ganges vatten

Nä dom är helt ok, är just 200 mg tram i dom, men jag och en till blir lite dåliga i magen när vi tar dom, men vet många som inte känner samma sak. Europeiska känns lite mer rena, vet inte om det bara är placebo för dom kommer från indien, men jag föredrar europeiska men dom funkar kanon absolut!

Tack för svar 😊
Ska gå av suben nu så ska ta 50 mg vid behov när de blir för jobbigt så bra som fasen dom hade samma brytskåra som ikto!
Iof bara kört sub sen december men 1 mg varje dag sen dess kommer kännas.. Käkar sertralin 50 mg och har så gjort i 10+år men har även stesolid 5mg vid behov.

Tycks det som så att jag borde ta en sådan vid intag av en fjärdedel av tramadolen?
Tänkte just för att SSRI och tram inte är bästisar så att säga.

Säkerligen säkrare trots de små doserna av SSRI samt tramadol!

Mvh kenringo
Citera
2018-04-05, 04:40
Medlem
Citat:
Tack för svar 😊
Ska gå av suben nu så ska ta 50 mg vid behov när de blir för jobbigt så bra som fasen dom hade samma brytskåra som ikto!
Iof bara kört sub sen december men 1 mg varje dag sen dess kommer kännas.. Käkar sertralin 50 mg och har så gjort i 10+år men har även stesolid 5mg vid behov.

Tycks det som så att jag borde ta en sådan vid intag av en fjärdedel av tramadolen?
Tänkte just för att SSRI och tram inte är bästisar så att säga.

Säkerligen säkrare trots de små doserna av SSRI samt tramadol!

Mvh kenringo

I första hand är det aldrig bra att blanda SSRI och Tram som du säger, finns risk för serotonergt syndrom
vilket kan vara dödligt, och samtidigt kommer Sertralin att minska de ångestdämpande effekter tramadol har pga av sertralin är just serotoninupptagningshämmande.

Men samtidigt vet jag att folk har fått det utskrivet av samma doktor, och du ligger på stadiga sertralin 50 mg, vilket inte är maxdos, och kommer ta 50 mg tram vid behov vilket inte heller är så mycket. Risken blir farligare om du ligger på flummdoser, menar då mer än det rekommenderade 400 mg per dag, men det verkar inte som du kommer göra det så då känns det relativt safe.

Men samtidigt är alla olika och jag kan inte säga det är helt safe för dig med gott samvete.

Förutom det, så skulle jag personligen inte vara rädd för så du gör, att ta 50 mg tram när det blir som värst låter helt ok. Var försöktig bara så du inte börjar ta mer tram dagar i rad så toleransen skjuter.

Och ja subben kommer kännas :P. Lycka till och var försiktig
Citera
2018-04-05, 19:18
Medlem
Citat:

Är inte TAMOL-XX 225mg? Vet att jag hittat 225mg förut och har för mig de var TAMOL-XX. Som jag minns var dom bra iallafall, räcker med en för att bli go utan tolerans, en spliff på det är utmärkt.
Citera
2018-04-06, 15:07
Medlem
marleyminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg

Tack för svar! Ja nu känner jag vibbarna bara jag skulle tagit 50mg. Läskigt. Men Tramadol är verkligen rävgift.

Nej som du säger, hade aldrig fått ett EP-anfall under mina 10 år som missbrukare. Men efter första gången blev det ytterligare 4 gånger, samma år. Fick åka till akuten en utav gångerna och blev inlagd i en vecka.

Mvh
Citera
2018-04-07, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marleymind
Tack för svar! Ja nu känner jag vibbarna bara jag skulle tagit 50mg. Läskigt. Men Tramadol är verkligen rävgift.

Nej som du säger, hade aldrig fått ett EP-anfall under mina 10 år som missbrukare. Men efter första gången blev det ytterligare 4 gånger, samma år. Fick åka till akuten en utav gångerna och blev inlagd i en vecka.

Mvh

okej men vilket tramadol märke åt du av då? och hur mycket? låter konstigt att du har varit missbrukare i 10 år och så fort du åt tram så fick du ep? då börjar jag undra i fall du är känslig mot tram . eller om det var något fel på tramen du åt?

under dina 10 år som missbrukar borde du har en ganska bra tolerans mot många substanser om du inte har ätit socker piller i 10 år heheh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in