2018-03-31, 18:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMungo
Depot då antar jag? Hur är det egentligen jämfört med snabbverkande kapslar? (vilket är det enda jag kör/kört).

Tar det bara tid att kicka in eller blir det ett mycket lugnare rus också?

I början körde jag thai 50isar kapslar, kickar lite fortare ja. Men senaste tiden har jag kört röda 200mg depot, kickar efter 45-60min, dom kickar mycket hårdare än kapslarna och längre, älskar 200mg depot!

Kan inte påstå att de blir ett lugnare rus, det blir längre och skönare. Jag blir speedad på trad, effektiv, energetisk, social och kreativ. Har fått löneförhöjning 3 ggr och blivit arbetsledare nu de senaste trad racet jag haft

Första gången man tog dom röda så kicka dom sönder en, samma med polarna som tagit dom, alla älskar röda 200mg. Man kan utan problem klara sig på en om dagen, men brukar ta en o en halv eller två, det är lagom, då har man mycket energi hela dagen och däckar sen gott. Har alltid haft sömnproblem, men inte när jag tar tradd, somnar fort och sover skönt.
Citera
2018-03-31, 20:49
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jag har tagit Tamol/Tamol-XX eller vad de nu heter en gång och jag blev mycket besviken.

Sitter i skrivande stund i en bar och har dragit i mig 4 linor ladd 2 st 200mg tramm av slaget ”Tamol-xx” och 2 groggar kan bara säga att jagkänner mig som en vattenfärgstavla med bra fokus kombinerat med total avkopplande, detta hade inte uppnåtts utan tramm, har tagit det ca 3 ggr innan
Citera
2018-04-01, 16:35
Medlem
Hjälp med tramadol till moster med smärta

Min moster har problem med benet och får ingen direkt hjälp utav sjukvården (ingen snabb sådan iaf), men har fått tag på tramadol på egen hand vilket jag har lite frågor om:

Hur mycket kan hon ta utan att riskera kramp? Upp till 250mg borde inte vara några problem eller?

Hur ofta kan hon dosera utan att det blir för vanebildande?

Hur snabbt byggs toleransen upp?

Uppskattar verkligen all hjälp jag kan få.
Citera
2018-04-01, 21:13
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Min moster har problem med benet och får ingen direkt hjälp utav sjukvården (ingen snabb sådan iaf), men har fått tag på tramadol på egen hand vilket jag har lite frågor om:

Hur mycket kan hon ta utan att riskera kramp? Upp till 250mg borde inte vara några problem eller?

Hur ofta kan hon dosera utan att det blir för vanebildande?

Hur snabbt byggs toleransen upp?

Uppskattar verkligen all hjälp jag kan få.

Upp till 400 mg bör vara lugnt gällande krampanfall. Sen kan vissa ta betydligt mer än så innan de får kramp, och vissa får inte alls.

Tolerans kan byggas upp efter bara ett par dagars användning.

Ta typ 1 gång i veckan, jag tar själv varje dag men lätt o fastna som sagt. men 1 gång i veckan borde vara lugnt. sitter ju i ett tag med
Citera
2018-04-01, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Upp till 400 mg bör vara lugnt gällande krampanfall. Sen kan vissa ta betydligt mer än så innan de får kramp, och vissa får inte alls.

Tolerans kan byggas upp efter bara ett par dagars användning.

Ta typ 1 gång i veckan, jag tar själv varje dag men lätt o fastna som sagt. men 1 gång i veckan borde vara lugnt. sitter ju i ett tag med

Går det inte oftare än 1 gång i veckan? All hjälp är ju så klart bättre än ingen, men så som hon har beskrivit smärtan vore det guld om hon kunde ta det oftare än så.
Citera
2018-04-01, 22:54
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Går det inte oftare än 1 gång i veckan? All hjälp är ju så klart bättre än ingen, men så som hon har beskrivit smärtan vore det guld om hon kunde ta det oftare än så.

Jo, såklart man kan ta det oftare. Men risken är ju då större att hon behöver det i större doser eftersom toleransen kan komma snabbt. Jag har själv tagit i 1 1/2 vecka nu varje dag nästan och får ta 400 mg om dagen nu för o ens få känna av det lite, så toleransen ökar snabbt kan jag säga. Annars 2 gånger i veckan kanske?
Citera
2018-04-01, 23:00
Medlem
Citat:

Alltså ska hon ta för smärta, är det sämsta hon kan göra skaffa det på egen hand, för det kommer leda till missbruk. Men här är mina tips för SMÄRT-lindring.

Kör först på 100 mg morgon och sen kväll. Testa depot då kan du köra 200 på morgonen. Överstig aldrig 400 per dag, och då intag 2x200, men börja med endast 100, för antar du inte har 50 mg.

Många som tar det för smärta kan hålla sig på tex 100-200 per dag och inte behöva öka för att få effekt. Men långvarigt bruk leder till beronde, och eventuellt höjning.

Det där med 1 gång per vecka låter mer som om man vill flumma. Du kan ta varje dag, men ta väldigt låga doser som man testar sig fram.

Föv blir hon inte utskriven tramadol så borde hon inte ta det. Be henne testa att träna samt massage dagligen med tiger balsam typ. Istället för att på egen hand vilja ha en kvivk fix.

Och har hon smärta så kommer hon att ta dom varje dag och det är stor chans att hon fastnar.

Så där är mina varningar, men ska du testa så gör så som sagt, kör på 100 mg först, och 100 till när det avtar/om det behövs. Skaffa helst depo också,så räcker kanske bara en 100 mg. Överstig aldrig 400 per dag, inte bara pga av kramp, men det leder till större tolerans och addiction.
Citera
2018-04-02, 00:38
Medlem
Extremeflys avatar
Om jag idag intagit 450 mg tramadol och vill hoppa över till bensedin, hur många dygn bör jag avvakta innan jag börjar med benson? Är väl rätt snabb halveringstid på tramadol? och hur länge sitter det då i blodet?
Citera
2018-04-02, 09:08
Medlem
ovlis avatar
Har röda tramadol 200 mg, depot med skåra, dvs de indiska(?). Bör jag krossa dem för snabbverkande effekt? Är inte ute efter något långvarigt.

Hur är det att snorta dem i pulverform? Eller bör jag bara äta pulvret?
Citera
2018-04-02, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zulfaqar
Alltså ska hon ta för smärta, är det sämsta hon kan göra skaffa det på egen hand, för det kommer leda till missbruk. Men här är mina tips för SMÄRT-lindring.

Kör först på 100 mg morgon och sen kväll. Testa depot då kan du köra 200 på morgonen. Överstig aldrig 400 per dag, och då intag 2x200, men börja med endast 100, för antar du inte har 50 mg.

Många som tar det för smärta kan hålla sig på tex 100-200 per dag och inte behöva öka för att få effekt. Men långvarigt bruk leder till beronde, och eventuellt höjning.

Det där med 1 gång per vecka låter mer som om man vill flumma. Du kan ta varje dag, men ta väldigt låga doser som man testar sig fram.

Föv blir hon inte utskriven tramadol så borde hon inte ta det. Be henne testa att träna samt massage dagligen med tiger balsam typ. Istället för att på egen hand vilja ha en kvivk fix.

Och har hon smärta så kommer hon att ta dom varje dag och det är stor chans att hon fastnar.

Så där är mina varningar, men ska du testa så gör så som sagt, kör på 100 mg först, och 100 till när det avtar/om det behövs. Skaffa helst depo också,så räcker kanske bara en 100 mg. Överstig aldrig 400 per dag, inte bara pga av kramp, men det leder till större tolerans och addiction.

Tack för svar!

Hon går redan hos kiropraktiker, men det sker inte så mycket som sagt. Det är inte lite ont då och då, utan hon har extrem smärta som gör det svårt för henne att sova och fungera normalt. Hon har varit på flera ställen, men sjukvården gör inte speciellt mycket. Hon har fått för magnetröntgen, men det är 1½ månad fram.
Citera
2018-04-03, 10:06
Medlem
Fjantors avatar
Wtf. Tog 1 tramadol igår morse pga lite värk.
Helt jäkla slut idag.
Så har jag aldrig känt tidigare.
Citera
2018-04-03, 16:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Wtf. Tog 1 tramadol igår morse pga lite värk.
Helt jäkla slut idag.
Så har jag aldrig känt tidigare.

Jag brukar också bli helt slut dagen efter av tradd, gör ont i kroppen, blir stel osv. Om man tagit de en längre tid o bara slutar så blir de ännu värre, mycket och hårda stickningar hela tiden tex. Men de löser man med att ta en jävel direkt när man vaknar och de onda cirkeln startar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in