Citat:
Det är lite svårt att diskutera med folk som blint tror på konspirationsteorier som födselkontroll och plan ד men jag ska försöka ändå. Så man är enligt dig en kaxig liten skurkstat för att man vågar stå upp mot FN? Kaxig har du rätt i, det har ju Israel råd att vara. Tja, inte vet jag, men efter att ha besökt en klinik i Israel så blev det en dramatisk minskning av födelsetalen hos de besökande.Om jag inte missminner mig så användes ett preparat som är förbjudet i USA.
"Behålla statens judiska karaktär" Ja, drar man det väldigt långt så kan jag förstå det, om Israel var en normal stat. Men nu är man inte det, då områden med en massa palestinier befinner i ett slags limbo.
När det kommer till Sverige så är situationen annorlunda. Vi tar inte bara emot lutherska flyktingar och vi har heller inte några problem med folk som känner sig ockuperade och förtryckta. Vore minst 40 procent av av befolkningen samer, så skulle det se annorlunda ut. Vi har dessutom ingen "plan D, (darlet) i vår moderna historia.
Det är ju bra att du erkänner att Israel brutit mot en massa resolutioner. Själv gillarjag inte skurkstater vare sig de är islamisk, judiska eller kristna.
Jag som nästan glömt bort Israel, men blev påmind igen tack vare den lilla kaxiga piss-Nisse statens agerande och din högerextrema argumentation.
"Behålla statens judiska karaktär" Ja, drar man det väldigt långt så kan jag förstå det, om Israel var en normal stat. Men nu är man inte det, då områden med en massa palestinier befinner i ett slags limbo.
När det kommer till Sverige så är situationen annorlunda. Vi tar inte bara emot lutherska flyktingar och vi har heller inte några problem med folk som känner sig ockuperade och förtryckta. Vore minst 40 procent av av befolkningen samer, så skulle det se annorlunda ut. Vi har dessutom ingen "plan D, (darlet) i vår moderna historia.
Det är ju bra att du erkänner att Israel brutit mot en massa resolutioner. Själv gillarjag inte skurkstater vare sig de är islamisk, judiska eller kristna.
Jag som nästan glömt bort Israel, men blev påmind igen tack vare den lilla kaxiga piss-Nisse statens agerande och din högerextrema argumentation.
Men skurkstat? Om Israel hade följt alla FN-resolutioner skulle staten slutat existera för länge sedan. FN kallade sionism en form av rasism på 70-talet, vilket i princip var en uppmaning till Israel att begå självmord. Visserligen drog de tillbaks resolutionen på 90-talet, när kommunisterna och islamisterna förlorat inflytande, men ändå.
Om palestinierna på Västbanken känner sig ockuperade och förtryckta bör den naturliga reaktionen vara att övertyga sina ledare om att börja förhandla med Israel.
Onödigt. Lönnmord skall alltid reserveras som sista utväg. Dessutom illegaliserades Lehi som en terrorgrupp av Israels provisoriska polis och flera av deras medlemmar arresterades.

