2018-04-03, 21:40
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Är man ett as för att man ber någon sluta prata engelska? Om det är den största kritiken Surfittan fått i sitt liv och att man börjar lipa som en liten bebis för det så säger det mer om henne än om Nick.

Well. Jag tycker att han med all rätt anser sig med sin livserfarenhet och ålder veta mer än Diarré. Hon har precis slutat leka med barbidockor liksom. Och sen sa han det väl inte till henne utan han sa det i synken.

Du missar poängen. nej, det är klart man kan be någon att sluta prata engelska. Hela saker i det här fallet handlade ju främst om hur han gjorde det.

F.ö. är det intressant att du skriver om mognad samtidigt som du nyttjar öknamn och annat trams. Du argumenterar inte, bara spyr ur dig otrevligheter. På så sätt inte underligt att du känner med Nick :-/
2018-04-03, 21:51
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Du missar poängen. nej, det är klart man kan be någon att sluta prata engelska. Hela saker i det här fallet handlade ju främst om hur han gjorde det.

F.ö. är det intressant att du skriver om mognad samtidigt som du nyttjar öknamn och annat trams. Du argumenterar inte, bara spyr ur dig otrevligheter. På så sätt inte underligt att du känner med Nick :-/

Jag misstänker starkt att Vicky pratade engelska bara för att psyka Nick.
2018-04-03, 21:51
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI

Han sa väl "Varför pratar du engelska hela tiden/kan du sluta prata engelska hela tiden?". Vad tycker du han skulle ha sagt? "Snälla, söta, rara lilla Victoria. Kan du vara så jättesnäll att inte prata engelska?"?

Lite lustigt att du inte klagar på de som ger Nick öknamn. Tänker då främst på Xedome som bara kallar Nick för "Gnällfarfar", "Gnällfabbe", "Farbror spraytan", "Farbror steroid" osv. Nej, just det det är ju för att du hatar Nick. Dubbelmoralen lyser igenom dig.
Senast redigerad av Ganonito 2018-04-03 kl. 21:58.
2018-04-03, 21:57
Medlem
Masscentrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Jo jag trodde han skulle vara mer tävlingsinriktad men verkar tänka mer med hjärtat o kuken än med hjärnan. Sedan är jag t ensam till om Pascal känner lika starkt för Jim som Jim gör gör Pascal. Matbrist och lite annat som spelar in men kändes lite pinsamt när Jim talade om Pascal som en bror o vänner för livet efter att Pascal gett några träningstips till han. Tror dock Jim känner att tjejerna inte är några fans av han så första bästa som visar lite ömhet blir helt plötsligt " en vän För livet"
Allt Jim sa till Pascal var bara spel från Jims sida.
2018-04-03, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Varför nämnde inte lag Nord att Vicky köpt immunitet för deras personliga ägodelar, det hade satt fart i lag Syd. Lina kunde kontrat med det när Dessi drog upp gapandet på Lillemor.
Ja det borde ha speedat up inbördeskriget till en ny nivå.
Hur var det talade bitter/surfittan om för Diarré att hon köpt en amulett till sig själv med lagets tillgångar?
Eller hade det blivit en nyhet för Diarré?
2018-04-03, 22:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Ja det borde ha speedat up inbördeskriget till en ny nivå.
Hur var det talade bitter/surfittan om för Diarré att hon köpt en amulett till sig själv med lagets tillgångar?
Eller hade det blivit en nyhet för Diarré?

Jag vill minnas att hon berättade det för Dessi.
2018-04-03, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Varför ska Dessi lägga sig platt för en gubbe som är stor i orden men liten i handling och dessutom misslyckades totalt, medan hon varit duktig i tävlingar och ännu bättre på att spela spelet? Nick skulle alltså ha respekt för att han var en självgod vit gubbe? För något annat värt respekt hade han väl inte presterat?

Jag har inte sagt att någon skall lägga sig platt. Däremot tycker jag att vissa i lägren gnäller och blir kränkta på tok för lätt. Plus resonerar i könstermer istället för att agera som Marie. Hon kör på och tror på sig själv, är samlad och tar inte åt sig vad andra gör och säger.
2018-04-03, 22:25
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Han sa väl "Varför pratar du engelska hela tiden/kan du sluta prata engelska hela tiden?". Vad tycker du han skulle ha sagt? "Snälla, söta, rara lilla Victoria. Kan du vara så jättesnäll att inte prata engelska?"?

Nej inte alls. Ditt exempel hade antagligen tolkats negativt också som överdrivet fjäskande. Jag menar att man kunde fört en normal konversation. Varken det överdrivet fjäskande eller det överdrivet stöddiga och otrevliga sättet. Föra en normal konversation helt enkelt. Det är inte svårt egentligen.

Citat:
Lite lustigt att du inte klagar på de som ger Nick öknamn. Tänker då främst på Xedome som bara kallar Nick för "Gnällfarfar", "Gnällfabbe", "Farbror spraytan", "Farbror steroid" osv. Nej, just det det är ju för att du hatar Nick. Dubbelmoralen lyser igenom dig.

Fast jag diskuterar inte med honom, jag diskuterar med dig (eftersom du svarade på ett inlägg jag gjorde). Jag kan inte gärna svara på alla inlägg i tråden. Men jag tycker att öknamn på Nick också är ovärdiga. Det har jag inget problem att erkänna.

Dubbelmoral hade det f.ö. bara varit om jag klagat på att du nyttjade öknamn samtidigt som jag också gjorde det.
2018-04-03, 22:30
Medlem
Stora problemet är, med produktionens goda minne, att det finns några som bryr sig mer om vad andra gör än vad de själva gör. Ena laget har tillräckligt många stabila personer som lägger ribban för stämningen vilket de andra dras med i. Skulle lillemor o johan vara i ett lag med mentalt svagare personer omkring sig hade även de tjurat som deltagarna i lag syd gör. Produktionen har samma taktik som i Farmen, ta in dysfunktionella och sådana som bara ser vad andra gör och reagerar därefter.
2018-04-03, 23:55
Medlem
Citat:
Well. Jag tycker att han med all rätt anser sig med sin livserfarenhet och ålder veta mer än Diarré.
Det där får jag inte ihop.
Två veckor klarade Nick att hålla sig kvar på ön. Han rök näst först, och placerar sig alltså näst sist i årets Robinson, utmanövrerad av den som du anser han vet mer än.
Senast redigerad av Rosewood 2018-04-04 kl. 00:30. Anledning: Felcitering
2018-04-04, 01:55
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masscentrum
Allt Jim sa till Pascal var bara spel från Jims sida.

Han spelade när han sa det till kamerateamet med när inte Pascal var dör också?
2018-04-04, 02:39
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Frisygele innehåller en hel del proteiner som sakta sakta letar sig igenom hårsäcken för att upptas som näringslösning av tjocktarmen, han resonera bergis så.

Skiter väl i hur han och du resonerar, hur man än vrider och vänder på det är det ren och skär idioti att ta med sig frisyrgelé till en öde ö. Ungefär lika vettigt som att ta med sig en packe gamla LP-skivor.

Jim borde inte ha sökt till programmet och programmet borde inte tagit med honom. När man som han börjar skylla på sin ålder för att han gör så väsentligt mindre än de övriga så är man inte lämpad att vara där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in