Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Han sa väl "Varför pratar du engelska hela tiden/kan du sluta prata engelska hela tiden?". Vad tycker du han skulle ha sagt? "Snälla, söta, rara lilla Victoria. Kan du vara så jättesnäll att inte prata engelska?"?
Nej inte alls. Ditt exempel hade antagligen tolkats negativt också som överdrivet fjäskande. Jag menar att man kunde fört en normal konversation. Varken det överdrivet fjäskande eller det överdrivet stöddiga och otrevliga sättet. Föra en normal konversation helt enkelt. Det är inte svårt egentligen.
Citat:
Lite lustigt att du inte klagar på de som ger Nick öknamn. Tänker då främst på Xedome som bara kallar Nick för "Gnällfarfar", "Gnällfabbe", "Farbror spraytan", "Farbror steroid" osv. Nej, just det det är ju för att du hatar Nick. Dubbelmoralen lyser igenom dig.
Fast jag diskuterar inte med honom, jag diskuterar med dig (eftersom du svarade på ett inlägg jag gjorde). Jag kan inte gärna svara på alla inlägg i tråden. Men jag tycker att öknamn på Nick också är ovärdiga. Det har jag inget problem att erkänna.
Dubbelmoral hade det f.ö. bara varit om jag klagat på att du nyttjade öknamn samtidigt som jag också gjorde det.