Citat:
Ja det dräller av okunniga "olycksfallsförnekare" i tråden.Nä, gosse lille, man behöver alls inte uttala sig med nån försiktighet vad herr Madsens skuld
beträffar ty den är helt enkelt obestridlig. Begrip detta nån gång.
Finns inget minsta lilla utrymme för nån olyckshändelse.
Och någon alternativ gärningsman finns icke tillstädes för att uttrycka sig lite ålderdomligt.
Det finns bara Peter Madsen med sin uttalade önskan om att sätta en mordplan i verket
därinne i ubåten vilket alltså skedde och för vilket det existerar en överväldigande bevisning.
Den onde dansken har sett friheten för sista gången. Han kommer aldrig ut mera!
Man kommer att hantera honom precis som norrmännen hanterar Anders Behring Breivik,
om den saken är jag helt säker.
"Försätts på fri fot"...vilken verklighet lever min herre i egentligen?
Eller var det menat som ett försenat aprilskämt måhända?
Galne Peter blir som sagt sittandes inlåst. Sen gifter han sig snart med fagra Deirdre och
så tillverkar de sonen Werner i besöksrummet.
Och Werner växer upp och blir en bra, normal och empatisk människa till skillnad
från sin avskydde far.
Så blir det ska du se.
beträffar ty den är helt enkelt obestridlig. Begrip detta nån gång.
Finns inget minsta lilla utrymme för nån olyckshändelse.
Och någon alternativ gärningsman finns icke tillstädes för att uttrycka sig lite ålderdomligt.
Det finns bara Peter Madsen med sin uttalade önskan om att sätta en mordplan i verket
därinne i ubåten vilket alltså skedde och för vilket det existerar en överväldigande bevisning.
Den onde dansken har sett friheten för sista gången. Han kommer aldrig ut mera!
Man kommer att hantera honom precis som norrmännen hanterar Anders Behring Breivik,
om den saken är jag helt säker.
"Försätts på fri fot"...vilken verklighet lever min herre i egentligen?
Eller var det menat som ett försenat aprilskämt måhända?
Galne Peter blir som sagt sittandes inlåst. Sen gifter han sig snart med fagra Deirdre och
så tillverkar de sonen Werner i besöksrummet.
Och Werner växer upp och blir en bra, normal och empatisk människa till skillnad
från sin avskydde far.
Så blir det ska du se.

Det är dock min övertygelse att den tysta majoriteten (som inte skriver i tråden) är på min sida.
Skulle PM mot alla odds visat sig ha något med detta att göra annat än som olycka och begravning finns det som jag bedömer det goda möjligheter att han frikänns ändå pga så kallat konverterat gärningsmannaskap. De tre märkliga kvinnorna som korresponderade med honom ser jag som dom skyldiga i sådant fall.
Citat:
Men vi får se. Jag vill inte föregripa vad som kan bli bedömningen i högsta instans i Danmark.
s.k. konverterat gärningsmannaskap, vilket innebar att den som på grund av sin ställning till brottet framstod såsom närmast att svara för detta kunde bli att döma som gärningsman, även om han inte deltagit i själva utförandet.
https://lagen.nu/dom/nja/2006s535
https://lagen.nu/dom/nja/2006s535