Citat:
Ursprungligen postat av
Zeta9
"Förra gången", var det ett paket som anlände före den 1 mars?
Jag gissar att de låter vissa paket gå direkt till ombuden för att lagret i Örebro är fullt. Speciellt lite större försändelser. Såg du på avin eller sms-aviseringen att du skulle betala moms?
Nej, mitt ''förra paket'' var det jag skrev om i tråden för någon vecka sedan. Hämtade ut det den 24:e mars. Det ankom till Sverige den 20:e mars. Var märkt som gift och jag slapp betala moms. Det här var inte märkt som gift så jag behövde förstås betala. Det stod i appen att det tulldeklarerades av PostNord så jag förstod att jag åkte på avgift men det stod inte i appen hur mycket avgiften låg på men eftersom jag vet att säljaren skrivit ned värdet på fösändelsen var jag inte särskilt orolig utan betalade och var nöjd.. Båda paketen var ganska stora! Kan det ha med att göra vilket fraktalternativ man väljer? Båda behöll sitt originalspårningsnummer. Jag betalade för frakten på båda paketen och hade ingen sån vanlig ''gratisfrakt'' som brukar vara på mindre paket. Är nöjd oavsett! Verkar vara lite lotteri..
Edit: Kom på att jag har en ''gift'' kvar med mycket lägre värde så får se hur det går för den!