Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Ungefär... K hade lika gärna kunnat få sitta där nere i "lådbilsubåten" och kvävas till döds. Hon hade inte gjort några efterforskningar alls... trots att hon var en så stor grävande journalist...
Jag tycker att det bevisar att hon är jävig. Hon kan inte låta bli att ge M en släng, där det gör mest ont, nämligen genom att förhåna Nautilus. Fast hon har ett guldläge att förstöra resten av M:s liv, om hon bara håller sig professionell. Men det räcker inte. Hon måste vara elak på ett barnsligt och billigt sätt också.
"Ditte", förresten. Ett smeknamnsnamn. Om man byter namn i 40-årsåldern, så borde man väl kunna hitta något bättre..?
Hur menar du att det bevisar att hon är jävig? Hon blir tillfrågad om hur hon skulle beskriva Nautilus i förhållande till militära u-båtar och sa att hon då skulle vilja kalla Nautilus för en "lådbilsubåt".
ekstrabladet:
Citat:
- Hvis du skal sammenligne Nautilus med militære undervandsbåde, hvad kan du så sige?, spørger anklageren.
- Så ville jeg kalde Nautilus en sæbekasse-ubåd, siger vidnet.
Vad är jävigt i det? Jag fattar inte varför, försvarsadvokaten har ju själv sagt att målet med Nautilus var att se om man kan bygga en ubåt med vanligt material som man kan få tag på från t.ex. byggmarknader. Jag tycker att det då är en rimlig liknelse. Lådbil: ett knappt till välfungerande amatörbyggt fordon som liknar en bil, byggt av material som hobbybyggare och amatörer kan få tag på. Lådbilsubåt: ett fungerande undervattensfordon som liknar en militärubåt, byggt av material som hobbybyggare och amatörer kan få tag på. Kanske blockerar dina känslor relaterade till fallet, PM, PK-media, transpersoner m.m. din förmåga att någorlunda objektivt och konstruktivt värdera vittnets uttalande?