2018-04-03, 02:17
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felfiol
Tänk en stegosaurus. Hur fan kunde hanen komma åt honan för penetrering när hon har en stor svans i vägen. Och även om den inte vore där skulle hanen aldrig kunna lägra henne pga tyngden.
Vidare har vi tyranosaurus. Fick honan böja sig framåt nästan som en människa för att ta emot kuk bakifrån. Känns minst sagt otroligt.

Dinosaurier hade knappast kuk. Om du vet något om biologi så vet du att varken reptiler eller fåglar, två arter som är närmare dinosaurierna än oss, inte heller har det. De har istället kloaker, en kroppsöppning vardera som gör att både hanar och gonor ser i storr sett likadana ut på utsidan. Dessa förökar sig dugligt ändå.

Gällande stegosauriens problem så kan vi jämföra med dessa ödlor som borde ha liknande problematik men uppenbarligen löser det ändå:

https://thumbs-prod.si-cdn.com/CVoutur7V0zak9fX3CqTyLvwNHk=/800x600/filters:no_upscale()/https://public-media.smithsonianmag.com/filer/a0/3b/a03bec06-0bbd-4969-b399-c72df8d99024/a4wk9e.jpg
https://www.pixoto.com/images-photography/animals/reptiles/spiky-lizard-18020824.jpg
https://i.pinimg.com/originals/4b/b5/1b/4bb51ba7973ab5a5f342ea64e38d50ad.jpg

T-rex:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cb/Ostrich_Struthio_camelus_Tanzania_3742_cropped_Nev it.jpg/150px-Ostrich_Struthio_camelus_Tanzania_3742_cropped_Nev it.jpg

Här är till och med en illustration som är väldigt trolig då det påminner om hur reptiler och fåglar parar sig: https://img.buzzfeed.com/buzzfeed-static/static/2014-06/3/13/campaign_images/webdr08/this-is-what-dinosaurs-having-sex-looked-like-2-28149-1401817780-11_dblbig.jpg
Citera
2018-04-03, 04:10
Medlem
Stridshingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Det finns inga bevis för dinosaurier, det är det som är så roligt att du säger att det gör det.
Museum? Det är fake skelett. Det är inge "bevis". De "riktiga" skeletten dom "hittar" vill dom inte visa för allmänheten.

Den logiska slutsatsen är här att INTE tro på dinosaurier.

Vad är dina bevis för att de är fake? Kan nog iofs vara så att många av skeletten de visar är kopior just för att skydda benen från ociviliserade medeltidsbönder som dig och TS från att försöka sno skelettbitar.

Gå till Naturhistoriska Riksmuseet och be dem att bevisa för dig att dinosaurier faktiskt har exsisterat. Är rätt säker på att de kommer göra detta utan att ta betalt, eftersom jag har hört att förståndshandikappade och barn kan gå på guidade turer helt gratis.

Jag använde förövrigt ”skelett på museum” som en av mina ”bevis”. Du kan ju också försöka motbevisa all vetenskaplig litteratur och dokumentation som skapats sedan man upptäckte dinosaurierna.

Visste du också att himmelen och stjärnorna är fake? Det är nämligen bara en jätte stor LCD-skärm som skapats av mullvadstrollkarlar från Agartha.
Senast redigerad av Stridshingsten 2018-04-03 kl. 04:17.
Citera
2018-04-03, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stridshingsten
Vad är dina bevis för att de är fake? Kan nog iofs vara så att många av skeletten de visar är kopior just för att skydda benen från ociviliserade medeltidsbönder som dig och TS från att försöka sno skelettbitar.

Gå till Naturhistoriska Riksmuseet och be dem att bevisa för dig att dinosaurier faktiskt har exsisterat. Är rätt säker på att de kommer göra detta utan att ta betalt, eftersom jag har hört att förståndshandikappade och barn kan gå på guidade turer helt gratis.

Jag använde förövrigt ”skelett på museum” som en av mina ”bevis”. Du kan ju också försöka motbevisa all vetenskaplig litteratur och dokumentation som skapats sedan man upptäckte dinosaurierna.

Visste du också att himmelen och stjärnorna är fake? Det är nämligen bara en jätte stor LCD-skärm som skapats av mullvadstrollkarlar från Agartha.
Var mina bevis är för att de är fake? Mina bevis för att de är fake är för att saker dom visar inte har öppenheten på sin sida.
Sanningen har ingen ursäkt för att hålla saker hemligt.

Upp till dom och bevisa för oss, inte tvärtom. Och hur i gatan ska man kunna motbevisa något som man inte får studera, observera noggrant?
Logiken för att det ska vara sant och att man ska köpa den historien och för att man ska dumförklara alla finns inte, den som tror det har cognitive dissonance
Citera
2018-04-03, 05:09
Medlem
Stridshingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Var mina bevis är för att de är fake? Mina bevis för att de är fake är för att saker dom visar inte har öppenheten på sin sida.
Sanningen har ingen ursäkt för att hålla saker hemligt.

Upp till dom och bevisa för oss, inte tvärtom. Och hur i gatan ska man kunna motbevisa något som man inte får studera, observera noggrant?
Logiken för att det ska vara sant och att man ska köpa den historien och för att man ska dumförklara alla finns inte, den som tror det har cognitive dissonance

Kom med fakta och bevis för att du ej kan ta reda på sanningen och det som du påstår att de döljer för dig. Inte för att jag tror att du har den hjärnkapaciteten, men det jag skrev var en teoretisk uppmaning och inget jag förväntar mig att du kommer göra i praktiken.

De har bevisat detta för oss otaliga gånger nu i över hundra år, men problemet är att du accepterar inte deras bevis till följd av att du har två av de mest samhällsfarliga kombinationerna som finns: Riktig låg IQ och väldigt paranoid.

Du kan ju börja med att läsa all vetenskaplig litteratur och dokumentation samt försöka införskaffa dig dinosaurieskelett och be någon expert att identifiera dem åt dig och bevisa att de faktiskt kommer från en levande varelse?

Jag hade faktiskt respekterat dig om du hade du varit en seriös konsperationsteoretiker som studerat dinosaurier i hela ditt vuxna liv och sedan presenterar vetenskaplig fakta eller dokumentation som motbevisar eller åtminstone ifrågasätter dinosauriers exsistens.

Men studera till arkeolog och lär dig hur man identifierar ett dinosaurieskelett och lär dig att hantera utrustningen som man använder för att bevisa att det har varit en levande varelse?

Eller nej glöm det förresten, kom på att du aldrig kan komma in på en arkeologutbildning för att din plats i världen är vid diskbänken på Burger King. Och även om du faktiskt lyckades bli arkeolog skulle du ändå kunna avfärda alla bevis du hittar med exempelvis:

”Nej, jag ser inte dessa skelett i marken på riktigt, utan jag är under MKULTRA-mind control och hallucinerar bara”

”Maskinerna jag använder funkar inte, utan det mini-Annuakis som sitter inuti dem och visar falsk information”

”Allting jag ser är ett hologram”

Med andra ord går det inte att försöka övertyga en förståndshandikappad människa att ändra sin ståndpunkt efter han har bestämt sig för något.
Senast redigerad av Stridshingsten 2018-04-03 kl. 05:28.
Citera
2018-04-03, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
ja, dinosaurier är ett löjligt påhitt, kolla bara på t-rex, glöm hur den ska knulla, hur fan ska den röra sig? ser ju framtung ut som fan, jag tipar på att en sådan varelse inte äns skulle kunna gå. eric dubay har en mycket bra genom gång av varför dinosaurier är fejk. det finns mycket som tyder på att dinosaurier bara är änu ett popaganda verktyg.

man bad om länk, varsågod.
https://www.youtube.com/watch?v=xDvKD_z3OeQ

Ja och de skelett man hittat är ju fejk,absolut!
Citera
2018-04-03, 07:19
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo

Gäller inte alla, det finns gott om både reptiler och fåglar som HAR penisar.

En av dom, Argentinsk kopparand, tillhör eliten i Ball-storlek relativt kroppslängd.
Citera
2018-04-03, 07:25
Medlem
Milldues avatar
En möjlighet om hur dinosaurier fortplantade sig kan vara att parningsakten skedde i vatten. Det var ju betydligt närmare tiden då djur tog sig upp ur vattnet upp på land. Att kopulera i vatten skulle minska tyngdproblemen. Klarar Delfiner och valar av att kopulera i vatten så kunde även dinosaurier ha gjort det.

Så para sig i vatten och lägga ägg på land.. Finns fortfarande arter som gör detta.
Citera
2018-04-03, 07:55
Medlem
michail.bakunins avatar
BBC earth har ställt samma fråga

https://youtu.be/ElFyDjV7rmw
Citera
2018-04-03, 08:25
Medlem
Milldues avatar
Citat:
hahahaha, ja du, för vissa sinnes akrobater finns inga hinder för stora.

Blåvalar är stora..men klarar av att para sig i vatten. Så att parning mellan dinosaurier kan mycket väl ha skett i vatten. Och som jag skrev så finns det många arter som parar sig i vatten och föder/lägger ägg på land. Tar man en titt på ex delfiner så samspelar honan och hanen i vattnet så att befruktningen kan ske. Utan samspelet så lär heller inte dinosaurierna kunnat fortplanta sig.
Citera
2018-04-03, 08:27
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
det jag sa i mitt länk inlägg va att det finns mycket som tyder på det, man kan inte bevisa att något inte funnits, bevisbördan ligger på den med påståendet. jag kan inte säga att jag vet att dinosaurier har funnits bara för dom vissar några stenar och ben, kan du? jag kan inte heller bevisa att bigfoot eller tomten inte finns, ska jag tro på det för att jag inte kan motbevisa? som sagt, det är logiskt för mig att tro på det jag sj kan bevisa. det är ologiskt för mig att tro på historier som kommer från lögnare/idioter.

Ok, så dinosaurier har aldrig funnits, eftersom du inte fattar hur de parade sig. Alternativt eftersom den mer sannolika förklaringen är att "dom" vill att vi ska tro att dinosaurier existerat för att dölja något annat.

Nu när det är klarlagt att dinosaurierna är fejk, vilken är den mer logiska verkligheten som du har tyngre och mer otvetydiga bevis för? När man håller på och återhämtar sig från dinosauriechocken så kräver man, som du förstår, en rätt hög grad av bevisning för vad man ska acceptera i dess ställe.
Citera
2018-04-03, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Blåvalar är stora..men klarar av att para sig i vatten. Så att parning mellan dinosaurier kan mycket väl ha skett i vatten. Och som jag skrev så finns det många arter som parar sig i vatten och föder/lägger ägg på land. Tar man en titt på ex delfiner så samspelar honan och hanen i vattnet så att befruktningen kan ske. Utan samspelet så lär heller inte dinosaurierna kunnat fortplanta sig.
så du jämför en blåval med en t-rex? jaja lycka till l livet.
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Trovärdighet 0 hos någon dom skriver ens som äns.
ja för sanning kommer ju i form av bokstäver.
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Ok, så dinosaurier har aldrig funnits, eftersom du inte fattar hur de parade sig. Alternativt eftersom den mer sannolika förklaringen är att "dom" vill att vi ska tro att dinosaurier existerat för att dölja något annat.

Nu när det är klarlagt att dinosaurierna är fejk, vilken är den mer logiska verkligheten som du har tyngre och mer otvetydiga bevis för? När man håller på och återhämtar sig från dinosauriechocken så kräver man, som du förstår, en rätt hög grad av bevisning för vad man ska acceptera i dess ställe.
jaså? för att jag inte fattar hur dom parar sig? du kan ju kolla på vad jag länkade om du har funderingar.

varför ska du acceptera nått i dess ställe? du kan väll bara försöka acceptera att du blivit lurad till att börja med.
Citera
2018-04-03, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geezson
Du fick mig att börja fundera, helt ärligt!

Menar ni på att det finns upplägg för att det aldrig skulle funnits? Det vill jag gärna kolla på faktiskt! Någon som kan länka?

Men varför skulle man vilja konspirera för detta?

Fordi de religiøse skabelsesberetninger ikke harmonerer med dyreliv millioner af år tilbage i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in