2018-04-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
att blint tro att historian du nyss hörde var verklighet, är inte logik.

det är du som påstår att jätte odlor funits, du bär bevis bordan.

vi tror varken på dinna ord eller låtsas ben. vill du bli trodd, så fram med bevis.

Kan du bevisa fossiler är fejk? Det finns flertalet museum o.dyl. dedikerade till att bevisa dessas existens - nu hävdar du att dessa är fejk - så upp till bevis.
Citera
2018-04-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Vilka är "dom"?

Samma "dom" som säger att vi är av arten homo sapiens, inom ordningen primater i klassen däggdjur, vilket vi ju är? Vad är det som är så konstigt med det?

Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Kan du bevisa fossiler är fejk? Det finns flertalet museum o.dyl. dedikerade till att bevisa dessas existens - nu hävdar du att dessa är fejk - så upp till bevis.
1.dom som vill lura oss så klart.
2.homo kan du va sj.
3.du vill få mig att tro på jätte ödlor, du vissar mig en sten och säger bevisa att dom inte finns, jag gissar på att du redan vet vilka "dom" är.
Citera
2018-04-02, 22:47
Medlem
Stridshingstens avatar
Citat:
att blint tro att historian du nyss hörde var verklighet, är inte logik.

Vad fan snackar du om?

Det är visst logik till följd av att jag presenterades en logisk förklaring av någon med kredibilitet i ämnet och sedan drog en logisk slutsats om huruvida det var logiskt eller ej.

Citat:
det är du som påstår att jätte odlor funits, du bär bevis bordan.

Jag hänvisar till all vetenskaplig litteratur och dokumentation om Dinosaurier som någonsin publicerats. Men eftersom jag misstänker att du inte har tillräckligt med hjärnceller för att kunna läsa och förstå något som är längre än ett halvt A4-papper, så rekommenderar jag att du skriver in ”Proof that dinosaurs existed” på ditt personliga hemskolningsuniversitet ”Uuuuuuhhhhhtuuuuube”.

Citat:
vi tror varken på dinna ord eller låtsas ben. vill du bli trodd, så fram med bevis.

Som sagt: Det spelar ingen roll vad du tror, på samma vis som jag inte bryr mig vad ett spädbarn tror är sant eller ej. Det finns nämligen ingen som helst chans att jag skulle kunna övertyga dig, eftersom man kan inte ha en konstruktiv argumentation med människor som har 40 IQ
Senast redigerad av Stridshingsten 2018-04-02 kl. 22:54.
Citera
2018-04-02, 22:53
Medlem
Dofternas avatar
Tjejerna la väl kanske ägg och sen så sprutade herrarna sitt vita guld över äggen? Sådär som laxen gör än idag.
Svårt att veta exakt när det var så länge sen.
Citera
2018-04-02, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felfiol
Tänk en stegosaurus. Hur fan kunde hanen komma åt honan för penetrering när hon har en stor svans i vägen. Och även om den inte vore där skulle hanen aldrig kunna lägra henne pga tyngden.
Vidare har vi tyranosaurus. Fick honan böja sig framåt nästan som en människa för att ta emot kuk bakifrån. Känns minst sagt otroligt.

Om stegosaurus parning så finns en expert som redogör om de två ställningar man tror användes.
https://youtu.be/ZXCcC4aU8bA?t=4m30s
Citera
2018-04-02, 23:18
Medlem
Stridshingstens avatar
Citat:
hehe ja, det är sant, hoppas alla andra förstod va du nyss sa.

Jag har fått bevisat för mig att dinosaurier exsisterat genom att observera skelett och fotavtryck på museum, läsa vetenskaplig litteratur om ämnet och se videodokumentärer av respekterade YouTube-kanaler och dokumentärer på TV.

Det ät åtminstone mer än vad du har fått ”bevisat” för dig genom att kolla på amatörmässiga videos av en efterbliven och misslyckad förlorare med noll kredibilitet i vetenskapliga sammanhang.

Översättning:

Senast redigerad av Stridshingsten 2018-04-02 kl. 23:22.
Citera
2018-04-02, 23:39
Medlem
A.Borgs.snazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det är väl bara att titta på hur krokodiler gör!

https://youtu.be/HvgwStVGihQ

Möjligt att det också kan ge något att snegla åt fåglarnas håll, är väl snack om att dinosarna kan ha haft en del gemensamt me dom

De gnuggar väl ofta två hål mot varandra va jag förstått, de persversa fäna
Citera
2018-04-02, 23:54
Medlem
Citat:
1.dom som vill lura oss så klart.
2.homo kan du va sj.
3.du vill få mig att tro på jätte ödlor, du vissar mig en sten och säger bevisa att dom inte finns, jag gissar på att du redan vet vilka "dom" är.

1. Aha.. "dom"... 🤣 Typ dom som bor under din säng om nätterna?
2. Ja tack, tillhör gärna den arten jag tillhör. Det är liksom svårt att komma undan där.. Antar att det finns avarter dock, med något mindre sapiens än andra, i ordets rätta betydelse.. (nu talar jag inte om läggningen här så ingen behöver begå hbtq-rage)
3. Jag har aldrig sett en isbjörn i verkligheten. Om någon skall få mig att tro att dessa inte finns och att alla filmer aom finns på dem är fejk - så vill jag gärna ha bevis för att dessa är fejk - eller skall jag med din logik hävda att isbjörnar är fejk och att det bara är dom som lurar oss till att tro att det finns vita björnar? Eller be någon bevisa en guds existens.. det har jag dessutom inte sett ett enda gnutta bevis för.. inte ens ett enda låtsasben.. Ändå hävdar vissa att den finns..
Senast redigerad av HalfRunar 2018-04-03 kl. 00:16.
Citera
2018-04-03, 00:18
Medlem
Hur parar jordpiggsvin sig?
Citera
2018-04-03, 00:59
Medlem
Citat:
så logik är enligt dig att ta någons ord för det? det är inget logiskt i att tro på historier. vi behöver iaf ingen frågeställning om din trångsynthet. ta och titta på min länk så får du mer belägg, men det kanske är för mycket för vissa att greppa.

kanske jag ska tala om för dig att tomten inte finns heller?

Ah. Men är det inte samma grej alltså, att ta någons ord för det menar jag. Du länkar ju trots allt till en annan person som säger emot?
Citera
2018-04-03, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Ah. Men är det inte samma grej alltså, att ta någons ord för det menar jag. Du länkar ju trots allt till en annan person som säger emot?
det jag sa i mitt länk inlägg va att det finns mycket som tyder på det, man kan inte bevisa att något inte funnits, bevisbördan ligger på den med påståendet. jag kan inte säga att jag vet att dinosaurier har funnits bara för dom vissar några stenar och ben, kan du? jag kan inte heller bevisa att bigfoot eller tomten inte finns, ska jag tro på det för att jag inte kan motbevisa? som sagt, det är logiskt för mig att tro på det jag sj kan bevisa. det är ologiskt för mig att tro på historier som kommer från lögnare/idioter.
Citera
2018-04-03, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stridshingsten
Jag har fått bevisat för mig att dinosaurier exsisterat, på samma vis som jag fått bevisat för mig att jorden är rund.

Eftersom man inte kan veta exakt hur denna typ av dinosaurie förökade sig i nuläget så kan man endast spekulera utifrån logiska koncept och resonemang. Det är exempelvis helt logiskt att tro att honan lade sig ner på sidan, men det är inte logiskt att tro att dinosaurierna hyrde en lyftkran.

Översättning:

Jag argumenterar med dig bara för att det är underhållande. Ungefär som hur det är underhållande att höra hur småbarn tror att världen fungerar. Det är därför tv-program som ’Kids Say the Darndest Things’ blev en sådan succé.

Översättning:

Det finns inga bevis för dinosaurier, det är det som är så roligt att du säger att det gör det.
Museum? Det är fake skelett. Det är inge "bevis". De "riktiga" skeletten dom "hittar" vill dom inte visa för allmänheten.

Den logiska slutsatsen är här att INTE tro på dinosaurier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in