Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-03, 00:02
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Nu råkar det vara så att i de uteslutnas skara finns ett betydande antal som blivit utsparkade med ohederliga metoder av rena konkurrensskäl. D.v.s. det finns både vin och vatten bland de uteslutna.

Kasselstrand själv är väl ett utmärkt exempel.

Det finns alltså en formidabel rekryteringspotential i gruppen uteslutna. Dessutom människor med tävlingsintinkt som vill ge igen på SD för gammal ost.

Dessutom tycker jag det redan nu framträder en bild av att Afs attraherar välutbildade och intellektuella på ett helt annat sätt än SD.

Smart att gå ut med platsannons om riksdagsplats på hemsidan.

AfS kommer alltså att hämta sin väljarbas från SD. Ytterst tveksamt om de når upp till fyraprocentspärren i årets val men det kan finnas potential inför valet 2022 beroende på hur SD och Alliansen presterar eller inte presterar de kommande fyra åren.

Att AfS talar tyst om utrikespolitiken är inte svårt att förstå, det är ju inte populärt att vara landsförrädare, som likt sina systerpartier FN och AfD högst troligen sponsras av Ryssland. Bör grävas en del i.
Citera
2018-04-03, 00:47
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Smart att gå ut med platsannons om riksdagsplats på hemsidan.

Man har utannonserat platser på AfS riksdagslista, inte riksdagsplatser.
Citera
2018-04-03, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume

Att AfS talar tyst om utrikespolitiken är inte svårt att förstå, det är ju inte populärt att vara landsförrädare, som likt sina systerpartier FN och AfD högst troligen sponsras av Ryssland. Bör grävas en del i.

Kan vi hålla idiotiska ryss-konspirationer utanför denna tråd tack?
Citera
2018-04-03, 05:19
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluto-Truther
Kan vi hålla idiotiska ryss-konspirationer utanför denna tråd tack?

Ja, jag håller med.

Tycker dock ämnet är intressant i sig och skulle gärna diskutera det om det fanns något som tydde på att det var sant.

Mer relevant, där det finns bevis alltså, hade varit om man pratade om Israel och diverse muslimstater.

Där finns det iallafall bevis på att man finansierar, stödjer och propagerar för västfientliga agendor.

Sen sker det säkert från Rysslands håll också men troligen inte i samma utsträckning och då antagligen för att föra väst i en mer ryssvänlig riktning. Inte som dom andra som har som mål att på ett eller annat sätt krossa väst och vårt sätt att leva.

Aja, är väl konspiratorisk jag också om man frågar sådana som han du citerade
Citera
2018-04-03, 07:47
Medlem
Är det ärligt talat ens värt att rösta på dessa? Skulle inte en röst på nazisterna göra större nytta?
Citera
2018-04-03, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Är det ärligt talat ens värt att rösta på dessa? Skulle inte en röst på nazisterna göra större nytta?

Förklara hur du tänker nu.
Citera
2018-04-03, 08:01
Medlem
baggebo1s avatar
Tidigare i tråden försökte jag mana AfS till försiktighet i relationen till pajasorganisationen "Nordisk Alternativhöger". Jag bad AfS att hålla avståndet. Efter detta möttes jag av en organiserad och ganska obehaglig hot-, hets- och hatkampanj regisserad av NA:s aktivister och deras hatsvans. NA tog bland annat hjälp av en av Sveriges mest våldsbenägna aktivister som tidigare har erfarenhet av att döda nationalister åt ZOG i Ukraina. Man använde även klassiska bolsjevikmetoder när man försökte stämpla mig som psykiskt sjuk.

Tyvärr för NA så fungerar inte såna metoder på mig. Jag blir snarare sporrad till att ännu mer intensivt bevaka och avslöja de här typerna och deras lögnmaskineri.

Positiva nyheter: Nu har jag fått oväntat eldunderstöd av Sveriges mest inflytelserika twittrare - Peter Sweden! I ett par viktiga tweets berättar han att han mycket väl kan komma att stödja AfS så länge de inte har något som helst att göra med Dulny och NA!
Citat:
Dulny är kompis med Richard Spencer och driver Nordiska Alt-Right. Han har inte med AfS att göra.
https://twitter.com/PeterSweden7/status/980920892795572225
Citat:
Enligt vad jag har sett så ser AfS ganska OK ut.
https://twitter.com/PeterSweden7/status/980923428168503296

AfS kan alltså få draghjälp av Peter Sweden (med över hundratusen följare) i valkampanjen så länge man håller avståndet till Nordisk Alternativhöger. Man kan tycka vad man vill om Peter, men han har stor räckvidd och stor möjlighet att påverka.
Citera
2018-04-03, 08:38
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tidigare i tråden försökte jag mana AfS till försiktighet i relationen till pajasorganisationen "Nordisk Alternativhöger". Jag bad AfS att hålla avståndet. Efter detta möttes jag av en organiserad och ganska obehaglig hot-, hets- och hatkampanj regisserad av NA:s aktivister och deras hatsvans. NA tog bland annat hjälp av en av Sveriges mest våldsbenägna aktivister som tidigare har erfarenhet av att döda nationalister åt ZOG i Ukraina. Man använde även klassiska bolsjevikmetoder när man försökte stämpla mig som psykiskt sjuk.

Tyvärr för NA så fungerar inte såna metoder på mig. Jag blir snarare sporrad till att ännu mer intensivt bevaka och avslöja de här typerna och deras lögnmaskineri.

Positiva nyheter: Nu har jag fått oväntat eldunderstöd av Sveriges mest inflytelserika twittrare - Peter Sweden! I ett par viktiga tweets berättar han att han mycket väl kan komma att stödja AfS så länge de inte har något som helst att göra med Dulny och NA!

AfS kan alltså få draghjälp av Peter Sweden (med över hundratusen följare) i valkampanjen så länge man håller avståndet till Nordisk Alternativhöger. Man kan tycka vad man vill om Peter, men han har stor räckvidd och stor möjlighet att påverka.

”Våldsbenägna aktivister”....vad pratar du om?
Blandar du ihop detta med NMR?
Nordisk alternativhöger är dessutom ingen organisation i vanlig bemärkelse utan snarare en tankesmedja startad av Dulny i fjol.
Pete Sweden är en hyfsad reporter, men definivt ingen Messias vars ord är lag.
Men var kommer allt detta hat mot alt-högern?
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-04-03 kl. 08:43.
Citera
2018-04-03, 08:44
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
Vad gäller frågan om upphävande av uppehållstillstånd och medborgarskap, som diskuterades tidigare i tråden, så tycks Kasselstrand gå ett steg längre i denna artikel än på hemsidan.

På AfS hemsida sägs det att samtliga uppehållstillstånd som beviljats sedan 2000 ska omprövas och att "personer som saknar medborgarskap" ska utvisas om de misskött sig på något sätt:

I SvD-intervjun framkommer det, om Kasselstrand är rätt citerad, att Afs även är beredda att riva upp medborgarskap på dessa grunder:

Strålande! Den skålar vi för.
Citera
2018-04-03, 08:52
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Här har vi några tweets från Peter Sweden:

Citat:
I stand with Israel. They know how to take care of their people and country

Citat:
I stand with Israel and the Jewish people in their homeland

Citat:
Israel is one of the greatest nations on earth

Citat:
The latest revelations about Jeremy Corbyn and Labour being anti-semitic, really doesn't come as a surprise.

For a very long time the Communists in Sweden have always been very anti-semitic.

25% of all anti-semitic attacks in Sweden are committed by the far-left.

Citat:
The rise of anti-semitism in Germany is very worrying indeed.

Citat:
Jeremy Corbyn censors himself and deletes his facebook account after it was found he belonged to anti-semitic facebook groups.

Let this be a reminder.

The far-left are the ones that are hateful. Not the right-wing.

Det är intressant att din ohälsosamma avsky mot Christoffer Dulny får dig att ta ställning för en uttalad Israel-vän men jag antar att dina principer blir betydelselösa så fort du blir arg. Nog med off-topic.
Citera
2018-04-03, 09:39
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
”Våldsbenägna aktivister”....vad pratar du om?
Blandar du ihop detta med NMR?
Nordisk alternativhöger är dessutom ingen organisation i vanlig bemärkelse utan snarare en tankesmedja startad av Dulny i fjol.
Pete Sweden är en hyfsad reporter, men definivt ingen Messias vars ord är lag.
Men var kommer allt detta hat mot alt-högern?
Jag har skrivit om hetskampanjen i tråden om Nordisk Alternativhöger, läs den för mer info om vilka krafter som aktiverats:

(FB) Nordisk alternativhöger
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är intressant att din ohälsosamma avsky mot Christoffer Dulny får dig att ta ställning för en uttalad Israel-vän men jag antar att dina principer blir betydelselösa så fort du blir arg. Nog med off-topic.
Både jag och PeterSweden (tillsammans med Christian Wallgren m.fl. i tråden jag länkade) anser att det vore förödande för AfS om de på något sätt kopplades till NA. Vi må ha olika bevekelsegrunder för varför denna koppling vore förödande, men vi allieras i det att vi delar en gemensam farhåga.

AfS har bara att förlora på att NA försöker knyta sig till partiet. De flesta inom AfS sköter dessa försök till närmanden bra, men Jeff Ahl är oroväckande intim med Dulny på twitter.
Senast redigerad av baggebo1 2018-04-03 kl. 09:51.
Citera
2018-04-03, 10:26
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
det vore förödande för AfS om de på något sätt kopplades till NA.

Det har redan från början funnits en tydlig koppling mellan AfS och Nordisk Alternativhöger. Både Christoffer Dulny och Anton Stigermark, som numera är verksamma inom NA, är gamla SDU:are och nära vänner till AfS-toppen. Stigermark var dessutom suppleant i Hahnes styrelse för Stockholms stad och uteslöts i samma veva som de andra.

Däremot är det knappast troligt att AfS kommer att liera sig och öppet sympatisera med NA eller liknande utomparlamentariska grupper. AfS och NA fyller helt olika funktioner, där NA fungerar som ögonöppnare och töjer på gränserna för vad som kan sägas.

Stigermark har för övrigt en artikel i dag på NA:s hemsida om "AfS, SD och politikens betydelse":
https://www.altnorden.se/2018/04/03/afs-sd-och-politikens-betydelse/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in