2018-04-02, 16:05
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det är smart av Israel att kalla sig "den judiska staten", ha en helig judisk symbol som flagga etc eftersom det då blir så mycket lättare att kalla alla som sen tar upp det språkbruket i kritik mot Israel för antisemiter.

Återigen flyttar du målstolparna genom att ursäkta antisemitism. Araber får kalla judar för apor och svin för det finns en judisk stat. Araber får döda judar för det finns en judisk stat. Osv. Om Israel inte hade funnits hade du antagligen aldrig protesterat när araber dödar judar heller, precis som jag aldrig sett dig posta något om Erdogans etniska rensningar i Syrien. Bara i år har Erdogan fördrivit mer än 150k människor i Afrin, när protesterade du om det senast? Det är uppenbart att du tycker att 17 palestinier varav minst 5 var beväpnade terrorister är mer värdefulla än de 300-talet Syrianer som Erdogan massakerat bara i år.

Det verkar vara helt OK om araber dödar araber, det viktiga är att inga judar dödar araber.
Citera
2018-04-02, 17:25
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Du länkar ju bara till en hashtag...

https://twitter.com/Robert_Martin72/status/980636544837943297

Här har du videon. Precis som twittraren säger, inga stenar, inget springande, inga vapen men fortfarande måltavla för terrorstatens snipers...
Citera
2018-04-02, 17:31
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är uppenbart att du tycker att 17 palestinier varav minst 5 var beväpnade terrorister är mer värdefulla än de 300-talet Syrianer som Erdogan massakerat bara i år.

Nu tog Turkiet emot 300.000 kurder från Syrien de senaste 5 åren. Till skillnad från Israel som är känd för att etnisk rensa&kolonisera palestiniernas land. Afrin kommer inte att delas via en mur&checkpoints och Afrin komer inte att koloniseras av turkiska bosättare. Lite skillnad där från din sioniststat...
Citera
2018-04-02, 17:41
Avstängd
Citat:
Återigen flyttar du målstolparna genom att ursäkta antisemitism. Araber får kalla judar för apor och svin för det finns en judisk stat.
Har var det nu du som flyttade målstolparna mellan det inlägg jag besvarade och vad du nu klämmer ur dig.

Citat:
Om Israel inte hade funnits hade du antagligen aldrig protesterat när araber dödar judar heller, precis som jag aldrig sett dig posta något om Erdogans etniska rensningar i Syrien.
Kan man inte klaga på vad någon skriver kan man alltid klaga på vad denne inte skriver. Jag har skrivit ytterst begränsat om konflikten i Syrien, etniska rensningen i Burma, Kinas ockupation av Tibet, Maroccos ockupation av Västsahara osv. Man kan inte skriva om allt, och det som gör att debatter om just Israel blir långa är att det finns två tydliga sidor. Hade inte du och dina gelikar försvarat Israels övergrepp hade det inte blivit mycket debatt där heller.

Hur mycket har du själv skrivit om alla olika konflikter i världen? Skall jag anklaga dig för att bara bry dig om judar om du inte ägnar lika mycket tid åt dem?
Citera
2018-04-02, 17:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Nu tog Turkiet emot 300.000 kurder från Syrien de senaste 5 åren. Till skillnad från Israel som är känd för att etnisk rensa&kolonisera palestiniernas land.

Det bor fler araber i Israel idag än vad det fanns i hela Palestinamandatet 1947, utöver araber och druser också mängder med judar från hela världen, inkl. Afrika och arabvärlden.

Citat:
Afrin kommer inte att delas via en mur&checkpoints och Afrin komer inte att koloniseras av turkiska bosättare. Lite skillnad där från din sioniststat...

Jasså det tror du? inte lyssnat så mycket på Smeagolgans pressreleaser på sistone då antar jag.
Citera
2018-04-02, 18:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Man kan inte skriva om allt, och det som gör att debatter om just Israel blir långa är att det finns två tydliga sidor. Hade inte du och dina gelikar försvarat Israels övergrepp hade det inte blivit mycket debatt där heller.

Anledningen att jag "försvarar" Israel är just att det påfallande ofta enbart är Israel som kritiseras och palestiniernas beteenden beskrivs ofta i väldigt snälla ordalag medans Israel kritiseras hårdare än något annat land med stor marginal. Skrev "jude-DN" något om att palestinierna uppmanade till folkmord på alla judar i lördagens demonstrationer? Svar: nej. Det var Israels "blockad" som var på tapeten och inte ett jävla ord om att mer än hälften av alla Sveriges bidragspengar går till terroristbidrag.

Citat:
Hur mycket har du själv skrivit om alla olika konflikter i världen? Skall jag anklaga dig för att bara bry dig om judar om du inte ägnar lika mycket tid åt dem?

Skulle vara intressant om du hittar ett inlägg där jag försvarar en stat som angriper en etnicitet som inte har något land, alt. enbart har ett land, vilket du gör och uppenbarligen inte förstår vad det innebär. Du jämför en grupp människor som bodde i ett visst område som tillhörde en viss religion som pratar samma språk som alla andra i den näst största religionen av alla med en etnicitet som består av mindre än 0.2% av hela världens befolkning.
Citera
2018-04-02, 19:56
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Jasså det tror du? inte lyssnat så mycket på Smeagolgans pressreleaser på sistone då antar jag.
LOL, så du har också hört att Erdogan fängslade en turk som poängterade att han ser ut som Smeagol; undrar vad Yasko tycker om denna fascistiska pseudo-diktator...
https://www.theguardian.com/world/2016/jun/23/rifat-cetin-erdogan-gollum-suspended-sentence-turkey
Citera
2018-04-02, 20:17
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Svara på frågan istället. Och passa på och svara på varför koranen hävdar att judar är grisars och apors avkomma om den skrevs innan 1947, kan det vara så att araberna var antisemiter innan Israel kom till? Hemsk tanke eller? Akta så inte arbetarhjärnan exploderar.

Ja? Och? Judar har förföljts i alla tider.
Citera
2018-04-02, 20:19
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Det är smart av Israel att kalla sig "den judiska staten", ha en helig judisk symbol som flagga etc eftersom det då blir så mycket lättare att kalla alla som sen tar upp det språkbruket i kritik mot Israel för antisemiter.

Det är knappast Israels kvarvarande palestinska befolkning som stödjer blockade av Gaza, utan just den judiska.

Det finns kristna araber som bor i Israel. Gissa varför?

https://www.svt.se/opinion/nu-ar-israel-den-enda-fristaden-for-mellanosterns-kristna
Senast redigerad av tegeltak 2018-04-02 kl. 20:24.
Citera
2018-04-02, 20:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Det finns kristna araber som bor i Israel. Gissa varför?
För att de hade tur och inte blev fördrivna när Israel grundades eller åren efteråt?

Du hänvisar till en opinionsartikel av en ren lobbyist och jag orkar inte granska hennes siffror och påståenden just nu.
Citera
2018-04-02, 21:23
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
För att de hade tur och inte blev fördrivna när Israel grundades eller åren efteråt?

Du hänvisar till en opinionsartikel av en ren lobbyist och jag orkar inte granska hennes siffror och påståenden just nu.

Dom bor i Israel eftersom dom är förföljda i den muslimska världen. Svårare än så är det inte. Vissa har t.om. flytt till Israel.
Citera
2018-04-02, 21:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Dom bor i Israel eftersom dom är förföljda i den muslimska världen. Svårare än så är det inte. Vissa har t.om. flytt till Israel.
Hur många kristna palestinier menar du då att Israel tagit emot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in