Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-02, 18:35
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av templetonpeck99
Men den stora frågan är, var står afs i israelfrågan?

Det är knappast den ”stora” frågan. Den är överspelad för bra tag sedan.

Sverige har redan erkänt Palestina. AFS kommer knappast driva den frågan i någon valrörelse.
Citera
2018-04-02, 18:38
Medlem
Om riksdagslistan ska spikas senast den 10 april så lär vi nog inte få se några fler övergångar från SD efter den datumen. Dom som är i tankarna att byta vill väl i så fall göra det innan det är försent att komma med på listan.
Citera
2018-04-02, 18:39
Medlem
TheChains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Vad tycker vi om detta?

https://alternativforsverige.se/ansök-om-att-bli-riksdagskandidat/

Synd att Ian Wachtmeister är död, han hade varit den perfekte kandidaten.
Citera
2018-04-02, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheChain
Synd att Ian Wachtmeister är död, han hade varit den perfekte kandidaten.

Inte alls. Ian Wachtmeister och Bert Karlsson saboterade ett gryende nationellt projekt som hade kunnat fungera. Nämligen Sven-Olle Olssons försök att starta ett nationellt parti i Skåne.

Vilka hade Ian Wachtmeister med sig in i riksdagen? Jo, en skvader elitekonomer från Handelshögskolan i Stockholm som senare började jobba för Wallenbergarnas riskkapitalbolag.

Ian Wachtmeister hade nog ett gott hjärta men han saboterade nåt som hade kunnat funka. Därför gråter jag inga tårar för hans skull.
Citera
2018-04-02, 18:51
Medlem
Nu förstår vi alla att det inte Sveriges godkännande av Palestina som han egentligen undrar om när han frågar detta. Du vet kanske vilka som bor i Israel?

Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Det är knappast den ”stora” frågan. Den är överspelad för bra tag sedan.

Sverige har redan erkänt Palestina. AFS kommer knappast driva den frågan i någon valrörelse.
Citera
2018-04-02, 18:52
Medlem
Jàccuse....Emile Zola skrev detta: "Jag anklagar". Som Ni ser är Vänsterns våta dröm att AfS tar 3,9% av rösterna från SD.
Jag har nu mer på fötterna, jag sätter mig mer in i AfS politik och den verkar endast vara en sorts SD-mjölk som har stelnat till FIL...surt.

Vad jag menar!! Om jag skall gå över till AfS EFTER valet 2018...då måste AfS verkligen visa att dom TRUMPAR och provocerar. Det som visas nu räcker inte. Tänk på "tunnelbaneaktionen", tänk på dom gånger SD har sökt lokaler i byggderna på olika FOLKETS HUS....tillställningar på Grand Hotell, fester på olika krogar med lämningar av "Boppers". SD har gjort mycket för att provocera.

Ett nytt parti måste ha kraft att provocera och reta gallfeber på etablissemanget och till och med kunna uttala hotelser mot massmedia.
SD har haft sin inkörning och måste istället bredda basen, ta fler kvinnor och till och med Sverigevänliga blattar, who knows.

Den fruktansvärda sparken i ändan på eliten uppnås endast om SD når 20%. Det spelar ingen roll vad SD står för....inte just nu...istället gäller att uppnå chocktillståndet, omöjlig regeringsbildning, allt för att den splittrade nationen möjligen skall kunna inse att det gick fel och få finns förutsättningarna för att upprätta nationalismen. För våra barns och nationens framtid.

AfS måste som jag ser det sluta med angrepp på SD-politiker och rikta uppmärksamhet mot den riktiga fienden. TRUMPA MERA.
Citera
2018-04-02, 18:54
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Om riksdagslistan ska spikas senast den 10 april så lär vi nog inte få se några fler övergångar från SD efter den datumen. Dom som är i tankarna att byta vill väl i så fall göra det innan det är försent att komma med på listan.

Lite vad jag också tänkte. Undra om de sitter och trycker på en eller kanske tom två riksdagsledamöter som kommer byta från SD till AFS?

Det skulle förvåna mig om iallafall inte en riksdagsledamot till gick över innan den 10 April.

Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nu förstår vi alla att det inte Sveriges godkännande av Palestina som han egentligen undrar om när han frågar detta. Du vet kanske vilka som bor i Israel?

Om du syftar på vart AFS står i ”judefrågan” så förstår du likväl som jag att ett parti med riksdagsambitioner skulle bli ett promilleparti om man började babbla eller resonera om det där i en valrörelse.
Senast redigerad av Tubleros 2018-04-02 kl. 19:02.
Citera
2018-04-02, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
Att vara ute god tid tycks inte vara AfS starka sida.

Här annonserar de alltså efter riksdagskandidater med en ansökningstid på endast tre dagar - ansökan ska vara inne senast den 5 april. Valmyndigheten behöver sedan AfS kandidatlista senast den 10 april för att skicka ut dem i god tid. Detta kan omöjligen ge AfS tid att hinna kolla upp och intervjua tidigare okända kandidater.

Av allt att döma rör det sig endast om utfyllnadskandidater, så att AfS får en lång riksdagslista.

Ja det är en smart och bra idé tycker jag men onekligen skulle det behövas mer tid. Både för de som ska ansöka och sedan för AFS att kolla upp och välja mellan kandidaterna.
Citera
2018-04-02, 19:42
Medlem
Carbuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
skvader

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skvader
Citera
2018-04-02, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ett nytt parti måste ha kraft att provocera och reta gallfeber på etablissemanget och till och med kunna uttala hotelser mot massmedia.

Kasselstrand har en lagom tyken ton mot media när det är befogat. AfS vill strypa presstödet och fimpa Public Service.

Citat:
"tunnelbaneaktionen"

Detta var 2015 och hur mycket har SD gjort för att provocera sen dess?

Citat:
Den fruktansvärda sparken i ändan på eliten uppnås endast om SD når 20%.

Nej, den uppnås när ett ännu mer "rasistiskt" parti också kommer in i riksdagen. Här kommer det inte räcka med gråtande sossar - Pascalidou kommer tugga fradga i tv-studion och Arnstad får köras raka vägen till psykakuten.

Citat:
omöjlig regeringsbildning

SD har väl redan lagt sig platt för M redan innan förhandlingarna börjat? Bra taktik, eller hur?

Citat:
AfS måste som jag ser det sluta med angrepp på SD-politiker och rikta uppmärksamhet mot den riktiga fienden.

AfS ska attackera de som förtjänar det, och just nu är det både SD och 7K.

Citat:
TRUMPA MERA.

Det har du helt rätt i!

Citat:
lämningar av "Boppers"

Men detta slipper jag gärna.
Citera
2018-04-02, 19:57
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag trodde detta var ett aprilskämt, men det var det tydligen inte. Det går bra nu...

Det finns uppenbarligen två syften:

1. Alternativ för Sverige vill visa att partiet skiljer sig från gammelpartierna och, inte minst, Sverigedemokraterna genom att välkomna kompetenta människor utifrån. SD är ju en sekt där kompetens sällan eller aldrig premieras eftersom kompetenta människor kan utmana det högavlönade nervvraket Jimmie Åkesson och hans kompisar.

2. Alternativ för Sverige vill fylla ut riksdagslistan, som rimligtvis är ganska så spikad nu, med kompetenta kandidater i den mån det går "bara för att", så att säga.

Citat:

Men den stora frågan är, var står afs i israelfrågan?

Är det tvåstatslösning som William o Gustav vill. Eller är det israelvurm som Maggi Haglund och 90% av medlemskåren vill?

Varför ska AfS ta ställning i en konflikt mellan två semitiska folkgrupper som aldrig kommer att lösas? Jag tror att partiet nöjer sig med att förespråka en tvåstatslösning och mer än så behövs inte.
Citera
2018-04-02, 20:04
Medlem
MrSkargards avatar
Svenska Dagbladet skriver om Alternativ för Sverige idag: https://www.svd.se/riksdagen-har-rekordmanga-partier-kan-bli-fler-utbrytare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in