Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.skalmanski
Problemet är att en del kvinnor ljuger om att de tar p-piller och där kvinnorna kan göra abort om något "misstag" begicks så har inte mannen den möjligheten.
I just det fallet där kvinnor skaffar barn när mannen inte vill så är de visst själviska. Det är ungefär som att skaffa hund trots att man vet att man inte kommer kunna ta hand om den ordentligt.
jepp en del människor ljuger, även en del män ljuger om att de har kondom, etc det få man ta med i sin riskanalys i livet.
En hund behöver inte 2 "ägare" för att få bra omsorg, de behöver 1 människa/ eller hundflock som älskar sig. Samma för barn faktiskt.
Så själviskt är möjligen en kvinna som väljer att skaffa barn fast hon vet att hon själv inte kan ta hand om den, eller den heller inte har en pappa eller annan som kan/ vill det.
men bedömmer hon sig kunna detta, så är det ju inte själviskt.
Hur själviskt är en man som vet att han har ett barn som han skapat...som är helt oskyldigt till detta "skapande" men väljer att begå juridisk abort på en levande människa som sen ska dras med denna kunskap resten av sitt liv....och framför allt! hur värdigt är det i ett samhälle?
Vem är din pappa? ehhh? han gjorde abort på mig...han bor i nästa kvarter och har 3 ungar, som är min halvsyskon men nääää han ville inte "ha" mig, så han lät mig växa upp på socialbidrag.
Psykologerna lär ju göra vågen, för de lär ju öka sin klientandel.