Citat:
Ursprungligen postat av
NeverCryWolf
LOL
Du har bestämt dig för att Ryssland är en diktatur.
Varför har du bestämt dig för det? Jag föredrar att uppleva världen som den är.
Citat:
Ursprungligen postat av
NeverCryWolf
Hur många gånger har du varit i Ryssland?
Hur många gånger har du varit på Månen?
Citat:
Ursprungligen postat av
NeverCryWolf
Hur bra talar du ryska?
Hur bra talar du klassiskt latin?
Citat:
Ursprungligen postat av
NeverCryWolf
Hur många ryska vänner har du?
Hur många vänner från Nordkorea har du?
Citat:
Ursprungligen postat av
NeverCryWolf
Hur länge har du bott i Ryssland?
Hur länge har du bott i skogen?
Osv.
Om du "inte slutat slå din fru" för att använda samma typ av klassiska argumentationsfel, hur fan kan du då säga att månen inte är en ost, det förekommer svält i Nordkorea och skogen är full av träd?
Finns det någon speciell anledning till att auktoritetsapologeter saknar den mest basala form av logik och bildning kring argumentationsfel?
Citat:
Ursprungligen postat av
NeverCryWolf
Eller har du läst Aftonbladet en gång för mycket och tror blint att Ryssland är en diktatur? Aftonbladet och hederliga svenska politikerna måste ju veta sanningen

? Brukar Aftonbladet och svenska politiker säga att Ryssland är en diktatur? Inte vet jag, jag läser inte Aftonbladet. Jag tror att det är lite "den som sa't han va't" över detta. Det är nog du som läser AB och andra antiintellektuella lättsamhetsblaskor i stället för riktiga böcker, artiklar och texter av folk med riktiga meriter.
Ryssland är inte en diktatur för att någon påstår att det är en diktatur. Ryssland är en diktatur eftersom det inte hålls fria förutsättningslösa val och eftersom det saknas demokratiska institutioner, en demokratisk rättsapparat och en tydlig maktdelning. Men detta är ju sånt där som du garanterat inte begriper något om, och jag kan nästan förutsäga att du kommer svara med tu quoque och/eller försöka omdefiniera "demokrati".
Citat:
Ursprungligen postat av
NeverCryWolf
Men det allra bästa är det, att Europa och européerna har satt Ryssland i en bur. Björnen, som Ryssland kallas, den är i en bur och alla små män och kvinnor sticker björnen med deras käppar och tror att dom är trygga.
Jaså? Och vad skulle vi få ut av det? Vore det inte bättre om Ryssland närmade sig väst och Europa, så man kan ha henne i möblerade rum och ej i bur?
Citat:
Ursprungligen postat av
NeverCryWolf
Buren är en illusion som ni har byggt, när björnen har retats upp tillräckligt med era käppar, då ryter björnen och reser sig. Och ni hinner inte fly.
...och buren är tydligen en illusion. Inte ens dina egna liknelser och analogier begriper du. Buren är mycket riktigt en illusion. Ryssland sitter inte i bur. Vare sig bildligt, symboliskt eller sakligt.
Varför är du så jävla dum i huvudet för?