2018-04-02, 02:50
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Ett väldigt nutida sätt att se på det hela. Vad betyder ens ”depressiv” i sammanhanget? Känner några läkare som menar att depressioner inte finns, ”ett modeord”, menar de, för ca 12 år sedan genomgick jag en rättspsykiatrisk undersökning, det visade sig att jag var ”frisk”, men jag hade ju alltid fått höra att jag var ”deprimerad”, ett modeord konstaterade en av Sveriges främsta läkare då också. Vad jag menar är att man inte ska försöka skriva om ordet svag, svaga, sjuka, deppiga, halta och lytta kan älska på ett mycket mer äkta sätt än många andra. Själv har jag aldrig förstått äcklet inför svaghet som är så symptomatiskt för feminismen och den moderna kvinnan. Jag kan tvärtom bli attraherad av en människa som lidit, som kanske fortfarande är svag ibland, som inte riktigt är bekväm i sitt eget skinn. För mig är det svårt att förstå, att folk imponeras av och till och med attraheras av någon slags spelad stabilitet, och då är jag fascisten.
Och jag har arbetat med psykiatri i 13+ år och påstår att depression är en realitet, oavsett dina anekdoter.

Jag tror att du är påverkad av personliga upplevelser. Dock är det ju så att kvinnor är betydligt mer lojala när en partner insjuknar än motsatsen. Så du snackar skit.
Citera
2018-04-02, 02:51
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Fast nu är ju det inte ämnet. Människor som mår dåligt och är suicidala lagas inte av det du tror. Människor som är på väg att ansluta livet, och varför de kommit dit. Det handlar om flera saker.
Nu tar du dig en lite översittande ton och när du ska "laga" gäller det att ha riktigt ordentkligt på fötterna.
Ska du dessutom laga någon av de fyra av fem som faktiskt går hela vägen är det bäst att passa på och vara lite lyhörd. Säger du till dem att du ska laga dem får du nämligen sparken. Om inte annat så anmäler jag dig gärna.
Jag har försökt att tala om för dig och andra att det är din sort, som ska "fixa" dem som är orsaken till deras olycka. Vare sig du tror på det eller inte, är det nog bäst att inte köra ner din fist rakt ner i det hålet det sista du gör i hans liv.

Du kommer aldrig förlåta dig själv. En mans psyke har nämligen den egenheten att den vill och kan klara sig själv. Även om det inte skulle vara sant. Så, vad du än gör, låt honom få tro att det är hans beslut och insikt som tar honom ur det och inte du "som fixat honom" är du snäll.
Citera
2018-04-02, 02:54
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Nu tar du dig en lite översittande ton och när du ska "laga" gäller det att ha riktigt ordentkligt på fötterna.
Ska du dessutom laga någon av de fyra av fem som faktiskt går hela vägen är det bäst att passa på och vara lite lyhörd. Säger du till dem att du ska laga dem får du nämligen sparken. Om inte annat så anmäler jag dig gärna.
Jag har försökt att tala om för dig och andra att det är din sort, som ska "fixa" dem som är orsaken till deras olycka. Vare sig tror på det eller inte, är det nog bäst att inte köra ner din fist rakt ner i den hålet det sista du gör i hans liv.

Du kommer aldrig förlåta dig själv. En mans psyke har nämligen den egenheten att den vill och kan klara sig själv. Även om det inte skulle vara sant. Så, vad du än gör, låt honom få tro att det är hans beslut och insikt som tar honom ur det och inte du "som fixat honom" är du snäll.
Det jag menar är att man inte kan ”laga” andra i relationer. Varför du tycker att du ska anmäla mig är rätt oklart. För vad vill du diskutera? Kärleksrelationer, eller psykiatri?

Väldigt otrevligt och hotfullt inlägg för övrigt
Senast redigerad av Buffymylove 2018-04-02 kl. 02:56.
Citera
2018-04-02, 02:58
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Och jag har arbetat med psykiatri i 13+ år och påstår att depression är en realitet, oavsett dina anekdoter.

Jag tror att du är påverkad av personliga upplevelser. Dock är det ju så att kvinnor är betydligt mer lojala när en partner insjuknar än motsatsen. Så du snackar skit.

Jag tror att läkare har en annan syn på det hela. Om du inte syftar på bipolär sjukdom som ju är en ”grej”. Depression och kanske framförallt behandlingen av den måste du ju själv, (förutsatt att du jobbat med det i 13 år) inse är ett jävla luftslott. Det går liksom inte att mäta eller utvärdera, läkare från när och fjärran sitter och skriver ut diverse verkningslösa piller hit och dit, någon företedda socionom som nu är terapeut ber någon gå hem och säga till sig i själv i spegeln: ”du är guld värd”, det är trams. Finns det kjellkritiska kejllor på att kvinnor är lojalare vi psykisk sjukdom?

Värt att tilläggas är väl kanske att jag själv under några år var sjukskriven för just ”depression”.
Senast redigerad av prolapse89 2018-04-02 kl. 03:03.
Citera
2018-04-02, 03:13
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag har fått piller utskrivna mot min depression och de har fungerat. Män är nog lojalare mot sjuka partners nu än förr då de ofta bara höll sig med en av praktiska orsaker.

Hur fan utvärderar man det? Så vitt jag vet finns det inga källor på att det skulle hjälpa öht, vilket gör det så jävla sjukt. Kan det inte vara placebo bara? Ot om än intressant.
Citera
2018-04-02, 03:14
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Dock är det ju så att kvinnor är betydligt mer lojala när en partner insjuknar än motsatsen. Så du snackar skit.
Om kvinnan kan mjölka mer av mannen stannar hon ett tag till eller tills en ny man redo att skinnas kommer. Där har du varför. Pfft haha mer lojala
Citera
2018-04-02, 03:15
Medlem
Citat:
Hur fan utvärderar man det? Så vitt jag vet finns det inga källor på att det skulle hjälpa öht, vilket gör det så jävla sjukt. Kan det inte vara placebo bara? Ot om än intressant.

Jag känner mig bättre. Räcker det som utvärdering?
Hade det bara varit placebo hade jag nog inte fått abstinensbesvär och bieffekter av dem.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2018-04-02 kl. 03:18.
Citera
2018-04-02, 03:16
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Jag känner mig bättre. Räcker det som utvärdering?

Nja, vad är det som har behandlats?
Citera
2018-04-02, 03:19
Medlem
Citat:
Nja, vad är det som har behandlats?

Depression är det som behandlas.
Citera
2018-04-02, 03:56
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Som jag uttryckt det tidigare så kommunicerar de flesta som är suicidala på flera sätt. Problemet med detta är att våra lagar inte är utformade så att vi kan tvinga människor till att acceptera vård,
I de flesta fall.

Ge mig ett exempel på manlig kommunikation.

Det kanske är fel människor som lyssnar och att dessa inte får redskapet till att utrycka sig.
Det blir lite fel att försöka tvinga någon nåt som inte ska behövas behandlas.
Jag tycker det behövds mer tillit och en bekvämar atmosfär för att kunna öppna upp till problem.
Senast redigerad av shorty81 2018-04-02 kl. 04:25.
Citera
2018-04-02, 04:31
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Män vill bara knulla. Egentligen hatar de gnälliga kvinnor, men en del låtsats att vara förstående för att komma innanför trosorna.

Det finns den varianten med det sen finns män som vill lära sig nya saker om sig själv och sin partner.
Senast redigerad av shorty81 2018-04-02 kl. 04:47.
Citera
2018-04-02, 05:08
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Och vad det verkar så är det ett aktivt val från män att inte delta i sina barns liv
Nu är det ju inte fullt så enkelt.
Familjedomstolar, om kvinnan är lite jävlig, kan fås att förbjuda män att få träffa sina barn helt och hållet. Att kvinnor tar till alla knep de kan för att jävlas, även om det skulle drabba barnen är vanligt. Även att de skulle ljuga ihop till det.
Men de kan också göra sig fullkomligt omöjliga att leva med och då finns det få val om några alls.
Det sista valet en man kan göra är att nånsin ha sex med en kvinna. Sen slutar alla hans rättigheter.

Det skulle "han" tänkt på innan på innan, precis som att hon inte har lika stort ansvar.

När det gäller reprodktiva rättigheter ska mannen ges samma rättigheter som kvinnan. Legal abort är bara första steget. Vårdnadstvister ska bedömas efter förmåga att ge barnet bästa möjliga framtid och miljö. Barnets bästa ska alltid vara prio ett och kvinnor som använder barn som slagträ ska bedömas empatiskt oförmögna att fostra barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in