2018-04-01, 23:28
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Vad tänker du om kidnappare som hållit folk innespärrad över flera år. T.ex Wolfgang Priklopil som kidnappade Natascha Kampusch?
Det finns väl några stora brister här med, men i detta fallet tog kidnapparen sitt liv några timmar efter Natascha hade rymt.

Samvete eller endast rädsla för att bli fängslad? (och ja - om ingen andra klarar ta livet till PM så hoppas jag han fixar det själva).
Priklopil verkar ha varit en sadist som t.ex lät henne svälta långa perioder om hon städat dåligt för att däremellan proppa i henne mat. Han var som ett sadistiskt kontrollfreak.
Inte detsamma som en sexualsadist,

Jag tror att han tog sitt liv för att slippa bli fängslad och för att slippa vara med om att alla fick veta vad han gjort.
Citera
2018-04-01, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Vad jag vet är han inte dömd för det du lägger honom till last? Och han har bara erkänt det som media kallar styckning men som kanske var hans ärliga syn på en stilfull kristen begravning till sjöss efter (vad många anser) olyckan som tog hennes liv.

Vi får se vad högsta instans kommer fram till när ärendet vandrat dit.

Fram till dess han blir dömd är din hypotes bara en bland många.

Jag vädjar samtidigt till alla att inte gå ut för hårt mot en misstänkt gärningsman. Vi vet alla hur B*nny Sv*nsson tog drevet i Australien och jag tror inte någon här vill se samma händelseutveckling för PM.
Nu är Madsen ateist och inte heller KiM var troende.
Men PM har väl snarare behandlat hennes kvarlevor som sopavfall.
Jag har förstått att du är mycket förtjust i Madsen.
Ja,hade han inte gått över gränsen dvs om inte han gjort detta avskyvärda brott (alla bevis som kommit fram, som PM efterhand som han blivit överbevisad ändrat sin historia, för att det ska passa ihop,pekar åt ett och samma håll.) så hade det väl inte varit någon som tyckt att han var bättre eller sämre än andra. Vem är det mer än du som tror på hans nya olycksförklaring?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-02 kl. 00:23.
Citera
2018-04-01, 23:45
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Ni glömde att han påminner om skärgårdsdoktorn...
Skärgårdsdoktorn? Den kloke, lugne stilige doktorn, som sätter alla kvinnors hjärtan i brand. Så naturlig och äkta i sin stickade tröja. En riktig goding. En trygghetssymbol. Finns absolut ingenting som påminner om missfostret Madsen
Har för övrigt svårt att hitta någon alls som skulle ha oturen att påminna om PM....
Citera
2018-04-01, 23:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men varför skulle psykopater vara udda? De är som kameleonter snarare som anpassar sig efter situationen för att få folk på kroken. Att Madsen och ABB var udda som så många helt andra hederliga människor är ju bara tillfälligheter och kan bero på att de även lider av något i autismspektrat?
Försök nu inte få det till att man ska isolera människor pga av att de är udda. Majoriteten av dem är hederliga,hyggliga människor.

EDIT: Mina två sista rader var inte till dig utan till sno och FedupFlorence
Rörde ihop er i hastigheten. Förlåt för det.

Ok! Ja, jag sa inte att de var udda utan det var som jag svarade på fedupflorence som menade det :-) hon skrev att de var udda. Jag menade bara att de ju är annorlunda, udda om man så vill. Se mitt första stycke så framgår där vad jag tycker.

I ett föregående inlägg skriver hon att det är andra människors empati som gör att de står ut med en psykopat. Ungefär så.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-01 kl. 23:53.
Citera
2018-04-01, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du och många andra tar saker för givet, låt vara att de är sannolika. Men det är två viktiga saker ni missar:

1. Det är i domstol det avgörs, och där kan saker gå lite annorlunda än det för många givna utfallet.

2. Att bedöma PM baserat på antalet förklaringar är i mina ögon ganska naivt. Ingen vet orsaken till alla varianter, även om det är troligt att PM försöker komma undan något, helt klart.

Jag är rätt övertygad om att PM kommer att spela ett mycket svårt kort innan allt är över, det att KW t.ex. drabbades av panik under dyket. Många har förringat detta kort, men det är nog ganska trovärdigt, rätt spelat. Att det sedan kanske inte har något med vad som egentligen hänt att göra, är en helt annan sak.

Man måste förstå, att en domstol måste gå på de formella delar som exponerats i domsalen. Om PM spelar ett kort med en hysterisk KW, efter flera andra ( minst tre), kan han sannolikt med hyfsad trovärdighet hävda att han försökt skydda KW's aktion, den sista i hennes liv.

Detta låter gräsligt, när mycket pekar på ett annat händelseförlopp, men PM sitter på det starkaste trumfkortet, det är bara han som vet vad som skedde. Jag vill bara förbereda de som redan tror att saken är klar på, att den kanske inte är det än, juridiskt sett.
Ja ,PM är smart. Han skiter nog i om det är trovärdigt eller ej. Han vet att ÅK måste överbevisa honom för att han ska bli dömd.
Men det är mycket som beror på Ubåtsexpertens Ditte Dyrebergs vittnesmål såklart.
Efter det vittnesmålet vet vi mer säkert .
Så här långt, finns det alldeles för många indicier som PM inte kunnat lämna en trovärdig förklaring till.
De flesta emotsägs av vittnesmål osv. Och dessutom är det är bara tre st som ska döma honom.
Citera
2018-04-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Vad han har erkänt spelar mindre roll. Som du kanske vet så är det ganska ovanligt att sexualsadistiska mördare erkänner sitt tortyrmord. Att han sen har ändrat sin historia vartefter bevisning inkommit sänker hans trovärdighet till noll. Inget av hans story stämmer heller överens med obduktionsresultaten.
Hon har fått stick medan hon fortfarande levde. Spännband som var fastbundna i golvet matchar de spännband som hittades på hennes kropp.

En "olycka" där hon ska ha blivit kolmonoxidförgiftad är också bara ren lögn. Hon skulle i så fall haft tredje gradens brännskador på kroppen och skador av hettan i strupen, men inget sådant fanns.
Han har bevisligen varit i hennes närhet i samband med att hon dog, eftersom flera stick har konstaterats inträffat före eller i anslutning till hennes död. Minst ett stick är med säkerhet gjort medan hon levde. I så fall borde han också dött och fått brännskador.

Du är ganska ensam om din olycksteori och "stilfull kristen begravning till sjöss".
Vet endast en skribent till i tråden som kanske håller med dig.

Förresten så är det inte speciellt "stilfullt kristet" att slänga kroppsdelar man sågat av, lagt i påsar med tyngder i som sjöbegravning. Låter snarare som något som påminner om satanism.

Jag tror inte att du är seriös i det du skriver, du tycker nog bara det är kul att driva med folk och skämta om det här bestialiska mordet.
Svarade dig nu bara för att påpeka vidrigheten i det.
Det är både vidrigt och fånigt.

"Tredje gradens brännskador...", från vad då? Nu är du väl ändå helt vilse i pannkakan.

För det första, är det inte ens kolmonoxid som är aktuell förgiftning från en dieselmotor, det är koldioxid.

För det andra bildas inga höga temperaturer av avgaser i luft, så olika typer av brännskador är helt uteslutna. Var har du fått det ifrån, många konstiga ideer där?
Citera
2018-04-01, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ok! Ja, jag sa inte att de var udda utan det var som jag svarade på fedupflorence som menade det :-) hon skrev att de var udda. Jag menade bara att de ju är annorlunda, udda om man så vill. Se mitt första stycke så framgår där vad jag tycker.
Förlåt. Jag rörde ihop er. Och såg det först efteråt. Ska jag radera det?
EDIT:Jag har raderat det.Du kan radera bort det från från inlägget du svarade på.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-02 kl. 00:08.
Citera
2018-04-01, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[/b]Ja ,PM är smart. Han skiter nog i om det är trovärdigt eller ej. Han vet att ÅK måste överbevisa honom för att han ska bli dömd.
Men det är mycket som beror på Ubåtsexpertens Ditte Dyrebergs vittnesmål såklart.
Efter det vittnesmålet vet vi mer säkert .
Så här långt, finns det alldeles för många indicier som PM inte kunnat lämna en trovärdig förklaring till.
De flesta emotsägs av vittnesmål osv. Och dessutom är det är bara tre st som ska döma honom.

Vi pratar nog lite förbi varandra, en ubåtsexpert har kanske inte så mycket att säga om vad som kan hända en människa, när det blir panik under vattenytan, eller är det rätt person?
Citera
2018-04-02, 00:00
Medlem
Citat:
Vi pratar nog lite förbi varandra, en ubåtsexpert har kanske inte så mycket att säga om vad som kan hända en människa, när det blir panik under vattenytan, eller är det rätt person?
Whyback. Vi kan bara tala om det som finns i detta NUET.
Vad PM har för fjärde förklaring kan vi inte spekulera i. Jag är inte insatt i juridiken.
Men ska han komma med en ny förklaring får det nog bli vid ett överklagande av domslut.
Rättegångsdagarna är spikade.
Dom faller 25 april. Det finns inte tid, utrymme för att PM ska ändra sin historia som avhandlas i DENNA RÄTTEGÅNGEN.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-02 kl. 00:04.
Citera
2018-04-02, 00:03
Medlem
Citat:
"Tredje gradens brännskador...", från vad då? Nu är du väl ändå helt vilse i pannkakan.

För det första, är det inte ens kolmonoxid som är aktuell förgiftning från en dieselmotor, det är koldioxid.

För det andra bildas inga höga temperaturer av avgaser i luft, så olika typer av brännskador är helt uteslutna. Var har du fått det ifrån, många konstiga ideer där?

Möjligen från rättsmedicinaren som därtill konstaterade att andningsorgan inte visa några tecken på inandning av dödliga avgaser.
Citera
2018-04-02, 00:05
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Nu är det ju PMs senaste utsaga hon ska förhålla sig till.

Du har stora luckor gällande fallet.
Citera
2018-04-02, 00:06
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Endera är rättsläkaren, Madsen eller du helt vilse i pannkakan. Förmodligen både du och Madsen.

Madsen har hävdat att ubåten fick ett fel och att ubåtsluckan slog igen på grund av ett undertryck då han befann sig uppe på däck. Han har vidare berättat att han känt en varm gas när han fick upp luckan och att Kim Wall dött av kolmonoxidförgiftning.
Om ubåten skulle ha tagit in den mängd gas som han hävdat hade värmen stigit avsevärt. Men enligt rättsläkarna utsattes hennes kropp inte för hög värme vid dödsfallet.
– I så fall skulle hon haft tredje gradens brännskador på kroppen. Om det fanns heta gaser skulle det dessutom funnits värmeskador på luftvägarna, sa Christina Jakobsen
.

https://www.expressen.se/kvallsposten/i-dag-kommer-fler-svar-om-kim-walls-dod/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in