2018-04-01, 14:29
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Kan nog bara tjejen svara på. Om man haft tillgång till bilder från början och sen slutar svara mitt i en konversation så är det väl något som tråkar ut en/inte intresserar en eller så har man hittat nåt av större intresse. Slutar man skriva efter att en bild skickats så tyckte man kanske att personen såg annorlunda ut jämfört med tidigare eller oattraktiv på nåt sätt?
Visst, det individuellt . Men du bekräftar ungefär vad jag tycker, dvs både utsida och insida är betydelsefullt för tjejer på dejtingsiter. Exakt hur viktigt det ena eller andra är varierar mellan olika personer.
Många killar här tycks mena att utseende och status är allt, men det håller jag inte riktigt med om.
Citera
2018-04-01, 16:06
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Visst, det individuellt . Men du bekräftar ungefär vad jag tycker, dvs både utsida och insida är betydelsefullt för tjejer på dejtingsiter. Exakt hur viktigt det ena eller andra är varierar mellan olika personer.
Många killar här tycks mena att utseende och status är allt, men det håller jag inte riktigt med om.

Att det är allt är att överdriva. För min del är det taktkänsla, hur pass verbal man är och nyfiken som spelar in också. Har ”dissat” killar som ser väldigt bra ut för att dom går för fort fram eller verkar tråkiga/innehållslösa också. Men det är klart att utseendet spelar roll i kombination med annat.
Citera
2018-04-01, 17:40
Bannlyst
Citat:
Nu gällde det vad det är som får tjejer att sluta svara på meddelanden mitt i en konversation när hon redan från början vet hur du ser ut. Det kan alla se i tråden.
Jag tror att om en tjej slutar svara på meddelanden är hon inte intresserad av fortsatt kontakt med dig, baserat på er konversation. Hon tycker inte att ni klickar som personer. På dejtingsiter är villkoren sådana att man måste göra ett gott intryck snabbt.

Utseendet är en del av attraktionen.
Om hon slutar svara efter att du visar bild på dig själv beror det på att hon inte tyckte att du var snygg.

Insidan och utsidan är viktiga för attraktion. Du illustrerar perfekt vad som händer när bara den ena delen av dig tilltalar tjejen. Ibland är det ditt utseende och ibland din person.
Och nu modifierar du ditt svar sånär perfekt för att försöka lirka det till att kvinnor ens tänker på banor som "insidan" på en ytlig knullapp. Om du "tror" vad som får kvinnor att sluta svara på dejtingsidor så kan jag också komma med mina tron. Men till skillnad från dig så berättar jag av erfarenhet hur tjejerna är på dejtingsidor och det kan andra män också intyga. Det finns mönster som inte går att förklara bort. Du tror på allvar att en tjej per automatik gillar ditt yttre bara för att hon svarat dig men räknar bort faktorer som bekräftelse, tidsfördriv m.m? Och anser vidare att en död i konversationen snarare handlar om killens personlighet? Haha, det är ju helt absurt höga krav att en kille i så fall måste kunna visa sin personlighet genom skrift... Det är så orimligt att jag inte ens tror att den stora massan unga kvinnor tänker på det viset. För då hade nog väldigt få träffar skett genom tinder... och dessa träffar sker knappast genom dagar av meddelanden.

En tjej på dejtingapp tänker inte i banor som personlighet innan man ens hunnits träffa. Jag håller med dig om att kvinnor inte enbart tänker på utseende i normala fall, men i nätdejtingstadiet går allting ut på utseende. Är man ful så får man inte ens chans till en träff medan killen som kanske är lite över genomsnittet utan problem kan få dit en träff, och dessutom blir knullchanserna då höga också.
Citera
2018-04-01, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Nej, vi tänker inte bara på utseende. Men precis som för män är det av betydelse. För vissa av stor betydelse och för andra av mindre betydelse. Skickar man en bild och får sen inget svar så betyder det att du inte tilltalar henne utseendemässigt, precis som du själv antar. Kanske har du inte övertalat henne med din personlighet heller.
Fast här säger du ju emot tjejerna själv i så fall. Om en tjej redan vet hur jag ser ut, swipar höger, svarar på mitt meddelande och sen slutar svara efter ett litet tag, betyder det att hon verkligen ens såg mig som ett påtänkt material när samma sak sker efter att man skickat en snapchat och blir raderad med förutsättning att hon redan då visste hur du såg ut.

Summan av kardemumman är att ni tjejer i dejtingstadiet enbart tänker på utseende. Ni vet själva att en kille inte kan visa sin personlighet genom skärmen, men får för er att basunera på forum att ni tjejer visst tänker på personlighet för att minska ert dåliga utseendefixerade rykte.
Citera
2018-04-01, 17:47
Bannlyst
Citat:
Varför slutar då tjejer att svara mitt i en konversation när de haft bild på killen från början 🤔?
Då borde hans utseende tilltalat henne.
Du tror allt är svartvitt... att om det är så, så måste det även vara sådär.

Det ena utesluter inte det andra. Och jag har redan skrivit till dig varför det inte behöver vara så.
Citera
2018-04-01, 17:50
Bannlyst
Citat:
Förklara då varför man får dryga svar om man frågar intressant om hennes intressen... Inte kan väl hon veta hur din insida är vid första ögonblicken? För det är vad hela diskussionen handlade om från början.

Som sagt, tjejer kör bara med falsk marknadsföring i sin iver att framställa sig själv som fina individer på presentationen. En snäll bild av sig själv för att bli bekräftad av sin personlighet av främmande män, då hon anses vara en häxa bland andra i verkligheten.
Citera
2018-04-01, 17:53
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekallasman
Fast här säger du ju emot tjejerna själv i så fall. Om en tjej redan vet hur jag ser ut, swipar höger, svarar på mitt meddelande och sen slutar svara efter ett litet tag, betyder det att hon verkligen ens såg mig som ett påtänkt material när samma sak sker efter att man skickat en snapchat och blir raderad med förutsättning att hon redan då visste hur du såg ut.

Summan av kardemumman är att ni tjejer i dejtingstadiet enbart tänker på utseende. Ni vet själva att en kille inte kan visa sin personlighet genom skärmen, men får för er att basunera på forum att ni tjejer visst tänker på personlighet för att minska ert dåliga utseendefixerade rykte.

Har jag sett en persons 3-4 tinderbilder, börjat prata med personen, tyckt att han var trevlig för att sedan sluta skriva efter en snap också den på personen så var du förmodligen inte tillräckligt tilltalande. Det kan ha antingen med ditt utseende att göra, vad snapen föreställde och vad/hur du skriver, eller både och.

Jag tänker på mer än utseende i dejtingstadiet. Har man bara swipat höger på någon/tindrat med någon så befinner man sig dock inte på ett dejtingstadie utan på intresse/flirt-stadie och då är utseende viktigt - men också vad/hur du skriver. Men du verkar ju övertygad om att vi bara går på utseende.
Citera
2018-04-01, 21:19
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Menar du att om en tjej slutar svara och läsa dina meddelanden mitt i en konversation så har det inget med dig personligen att göra?
Jag har svårt att se hur det inte skulle ha med dig att göra.
Det är helt enkelt så att den som slutar svara inte är intresserad av fortsatt kontakt med just dig.

Nej, jag menade alla de gånger då tjejen inte ens läser det första meddelandet man skickar. Det händer ofta.

Citat:
Varför gör du sån stor sak av det hela? Det är vardag för MENA killar på dejtingsidor oavsett hur svenskt du beter dig. De kan gilla ditt utseende vid första anblicken men banga ur av den enkla anledningen att du är MENA.

Givetvis har svenska killar också problem med detta men de får i alla fall napp 1 gång av 10 i sämsta fall.

Vad är det som är märkligt? Håll dig till andra försvenskade MENA:iter då. Kaka söker maka.

Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Upplever det svårt att hitta tjejer som är kul att hänga med. Vet inte men känns som tjejer inte har några intressen överhuvudtaget? Fikar alla latte och handlar kläder? Reser till Australien årligen. 99% fick man med där. Varför har inga tjejer några genuiina intressen? Det är min känsla jag märkt när jag gått igenom profiler.

Ja, som man ska du vara intressant och spännande om du vill komma någon vart, men hur ofta går det att beskriva en kvinna med de orden baserat på hennes dejtingprofil...
Citera
2018-04-01, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Nej, jag menade alla de gånger då tjejen inte ens läser det första meddelandet man skickar. Det händer ofta.

Vad är det som är märkligt? Håll dig till andra försvenskade MENA:iter då. Kaka söker maka.

Ja, som man ska du vara intressant och spännande om du vill komma någon vart, men hur ofta går det att beskriva en kvinna med de orden baserat på hennes dejtingprofil...
Har jag sagt att det är märkligt din jävla kuksugare. Jag besvarade bara honom om hur läget är.

Hora.
Citera
2018-04-01, 21:29
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Då missförstod vi varandra
Förstår att det händer ofta. När jag dejtade fick jag heller inte alltid svar när jag tog första steget, och då har jag som kvinna ändå lättare än män. Kändes ibland rätt drygt att inte ens få en chans.

Men om en tjej slutar svara mitt i en konversation , har det då inte att göra med vad killen skriver till henne?
Dvs hon tycker inte att de klickar eller att hon klickar bättre med någon annan.
Förutsatt att hon hade foto på honom från början.
Citera
2018-04-01, 21:43
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Har jag sagt att det är märkligt din jävla kuksugare. Jag besvarade bara honom om hur läget är.

Hora.

Jag förstår att det är tufft. Men mellanösterntjejer är väl mer benägna att hålla sig till sina egna jämfört med svenska tjejer, så där borde du ha ett övertag.

Citat:
Men om en tjej slutar svara mitt i en konversation , har det då inte att göra med vad killen skriver till henne?
Dvs hon tycker inte att de klickar eller att hon klickar bättre med någon annan.
Förutsatt att hon hade foto på honom från början.

Någon har alltid rätt att sluta svara om denne känner att en relation inte kommer att fungera. Det håller jag med dig om.
Citera
2018-04-04, 01:15
Medlem
Grobari1970s avatar
Skriva till tjejer på olika appar.

Tja jag har aldrig varit ute efter "tjejer" så som mina vänner har, utan jag har bara skitit i det och tänkt att allting kommer med tiden men så har det inte blivit och jag känner att det är väl dags att börja skriva till tjejer, jag har skaffat tinder och matchat med ett par brudar och skrivit till dem, men det har inte gått så bra. Jag börjar oftast att skriva Hej, vad händer osv, sen brukar jag fråga om snapchat, då det är mycket enklare att skriva på. Men det känns väldigt "dött" jag skriver typ vad händer, hon svarar inte mycket, jag frågar vart bor du, hon svarar, och sen slutar det där..

någon som har nåt tips vad man ska skriva eller så? har fått höra av några att man ska fråga om intressen, men de känns väldigt konstigt att fråga en tjej man har skrivit med i ca 5-10 min om intressen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in