2025-05-16, 19:44
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
När jag börjar nätdejta igen ska jag vara öppen för att träffa tjejer med barn har jag tänkt. Har alltid varit emot det tidigare och det är nog det som mest bidragit till att jag inte lyckats träffa någon, för när man bara riktar in sig på tjejer som inte har och inte vill ha barn så minskar antalet drastiskt. Ja det är faktiskt extremt få profiler man hittar som stämmer in på det. Så nu jäklar blir det snart prova dejta tjejer med barn. Få se hur det kommer gå.
Vad vill du ha ut från att dejta mammor specifikt? Vill du ha barn själv en dag? Eller kanske du är okej med ett förhållande utan att reproducera?
Senast redigerad av NiveaBodylotion 2025-05-16 kl. 19:50.
Citera
2025-05-16, 19:57
Kompis, en kvinnas kvinnlighet beror inte på karlarnas uppmärksamhet, men av egenvärd.

Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Tjejer får mer uppmärksamhet och raggförsök både irl och på nätet.
Jag tror att många kvinnor skulle känna sig mindre kvinnliga om män slutade försöka med dom.
Och den dagen kommer ju, lite senare.
Kanske att det är en ganska trevlig del av livet trots allt, för många kvinnor. Att män attraheras av dom.

För de kvinnor som vill vara ifred och kunna välja själv i lugn och ro så finns ju Bumble.
Citera
2025-05-16, 20:10
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Vad vill du ha ut från att dejta mammor specifikt? Vill du ha barn själv en dag? Eller kanske du är okej med ett förhållande utan att reproducera?
Nej jag vill inte ha barn, det är därför jag alltid undvikit tjejer som har barn (eller som vill ha barn). Jag kommer inte att rikta in mig på att enbart dejta tjejer som har barn (för jag förväntar mig inte att få ut något speciellt av att dejta någon som har barn). Jag menade bara som jag skrev att jag även kommer kolla in tjejer som har barn. Men mitt förstahandsval är ju en tjej utan barn.
Citera
2025-05-25, 11:42
Medlem
Någon som vet hur det fungerar på Hinge, om jag har kryssat någon kan jag ändå dyka upp i hans flöde eller blir jag "osynlig" för den personen?
Citera
2025-05-25, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Skorpionen.
Någon som vet hur det fungerar på Hinge, om jag har kryssat någon kan jag ändå dyka upp i hans flöde eller blir jag "osynlig" för den personen?

Om du har nekat en person så kommer/kan du dyka upp hos den du nekat ja!!! Annars hade inte appen funkat för vissa som är galet snygga å galet kräsna. Så ja det kommer hända
Citera
2025-05-25, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
Om du har nekat en person så kommer/kan du dyka upp hos den du nekat ja!!! Annars hade inte appen funkat för vissa som är galet snygga å galet kräsna. Så ja det kommer hända
Okej, tack för svaret!
Citera
2025-05-26, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
När jag börjar nätdejta igen ska jag vara öppen för att träffa tjejer med barn har jag tänkt. Har alltid varit emot det tidigare och det är nog det som mest bidragit till att jag inte lyckats träffa någon, för när man bara riktar in sig på tjejer som inte har och inte vill ha barn så minskar antalet drastiskt. Ja det är faktiskt extremt få profiler man hittar som stämmer in på det. Så nu jäklar blir det snart prova dejta tjejer med barn. Få se hur det kommer gå.
Vet inte din ålder men tro mig, du vill inte ha en kvinna som har barn under 12-13 år. Och max 1 barn skulle jag säga. Det är en ganska jobbig grej och du kommer inte stå ut med barn som inte är dina egna. Bättre att vara singel då. Lycka till.
Citera
2025-07-22, 17:56
Medlem
Jag är en 42-årig man som tröttnat på vanliga dejtingsidor. Jag söker inte snabba svep, likes eller ytlig konversation. Jag vill ha ärlig kontakt med någon där samtalen faktiskt betyder något — men det känns som att de flesta plattformar bara matar yta.

Har ni känt likadant? Hur hittar man någon att faktiskt prata med, utan att det blir ett spel eller ett CV via nätdejting?

Jag är introvert och ogillar krogmiljöer, vilket i praktiken begränsar alternativen till just de populära dejtingapparna – som jag aldrig riktigt trivts på.

Finns det andra här som haft kontakt med någon via forum, mejl eller liknande – som blivit något mer än bara tillfälligt prat?
Citera
2025-07-27, 19:41
Medlem
FlashbackBeers avatar
Är det en stor nackdel att vara arbetslös när man nätdejtar? Jag vet ju att det troligtvis inte ses som något attraktivt direkt, men har det verkligen så stor betydelse för hur bra dejting brukar gå? Jag är, som ni säkert förstår, arbetslös. Och det har jag angett på dejtingsidan. Fått väldigt få besök och de som besökt mig har i huvudsak varit gamla kärringar som ligger långt ifrån den ålder jag söker tjejer i. Vilket känns rätt trist.
Citera
2025-07-28, 16:40
Medlem
Varför skriver du ut att du är arbetslös? Skriv att du är mellan jobb? Arbetslös skulle gå bort direkt för de flesta skulle jag tro, ingen vill försörja någon annan…
Citera
2025-07-28, 18:40
Medlem
FlashbackBeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoseWest666
Varför skriver du ut att du är arbetslös? Skriv att du är mellan jobb? Arbetslös skulle gå bort direkt för de flesta skulle jag tro, ingen vill försörja någon annan…
Alltså det är på Happy Pancake och där kan man välja "Arbetssökande" som alternativ vilket jag gjort. Det låter väl snäppet bättre än "Arbetslös". I alla fall tror jag du har rätt i att det är knepigare med nätdejting när man inte har något jobb. De flesta tjejer vill nog ha någon med stabil ekonomi.
Citera
2025-07-28, 20:41
Medlem
Ja, det behöver ju inte vara dåligt men jag tror att många omedvetet tänker "nej". Är det längesen du jobbade? Går det att välja "vill inte säga" eller liknande? Har inga erfarenheter av HP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in