2018-03-31, 13:26
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekallasman
Då är det väl negrer eller MENA som vet hur man skriver med brudar.

Att vara sig själv är tyvärr ingen bra lösning. Man måste skriva på ett aggressivt sätt för att behålla tjejens intresse.

Varför tar du upp etnicitet i varenda jävla tråd som har med dejting att göra? Ja jag kan själv tycka att svenska killar har en fördel i det, men det är aldrig något jag nämner eller stör mig på eller gör en stor sak av. Du verkar tro att allt handlar om etnicitet.
Citera
2018-03-31, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Varför tar du upp etnicitet i varenda jävla tråd som har med dejting att göra? Ja jag kan själv tycka att svenska killar har en fördel i det, men det är aldrig något jag nämner eller stör mig på eller gör en stor sak av. Du verkar tro att allt handlar om etnicitet.
För det går hand i hand? Svälj det röda pillret för helvete. Är du blatte så bete dig som en blatte. Tjejer som är blattetorskar går igång på blattar som är stereotypa till beteendet. Svenska medelklasstjejer skiter fullständigt i om blatten är försvenskad eller ej. Han är fortfarande en blatte i hennes ögon.

Nu är jag försvenskad och kan inte bete mig som en blatte, men hade jag gjort det så hade jag lyckats fler gånger. Gick bla. på dejt med en blond ganska snygg blattetorsk. Hon tröttnade på mig.
Citera
2018-03-31, 13:29
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Du tror på allvar att en tjej explicit svarar en kille för att han ser bra ut?

Jag vet var du vill komma. Du vill implicera att det skulle vara något fel på mitt sätt att uttrycka mig i skrift, och att det skulle vara anledningen till att hon blev ointresserad... Well, då finns det egentligen bara ett alternativ kvar, att jag skriver som en aggressiv bad boy som tjatar om sex. Det verkar ju vara nyckeln...
Tja, läs vad du själv skrev:
Citat:
De flesta på HP läser bara meddelandet utan svar.

Men att man får dryga svar av en tjej trots att man skriver om hennes intressen kan bara betyda en sak, hon stör sig på ditt utseende. Sen får DoraF säga vadfan hon vill.
Det var du själv som påstod att utseendet är avgörande, dvs att tjejer inte är intresserade av killar vars utseende de stör sig på. Med "stör sig" gissar jag att de tycker att killen är ful, stämmer det?
Med andra ord är det du som tror att tjejer svarar killar bara för att de senare ser bra ut.

Jag tror att om en tjej slutar svara på meddelanden är hon inte intresserad av fortsatt kontakt med dig, baserat på er konversation. Hon tycker inte att ni klickar. Så är villkoren på dejtingsiter.
(killar slutar också svara på meddelanden, så den här sortens diskning är inget kvinnligt privilegium)
Senast redigerad av DoraF 2018-03-31 kl. 13:33.
Citera
2018-03-31, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Tja, läs vad du själv skrev:

Det var du själv som påstod att utseendet är avgörande, dvs att tjejer inte är intresserade av killar vars utseende de stör sig på. Med "stör sig" gissar jag att de tycker att killen är ful, stämmer det?
Med andra ord är det du som tror att tjejer svarar killar bara för att de senare ser bra ut.

Jag tror att om en tjej slutar svara på meddelanden är hon inte intresserad av fortsatt kontakt med dig, baserat på er konversation. Hon tycker inte att ni klickar. Så är villkoren på dejtingsiter.
Varför tror du att det där säger allting? Hur får du fram det till en motsägelse? Tjejer på dejtingsidor överlag är skadade i hjärnan och använder bara det som en tidsfördriv eller blir smickrade av bekräftelse. Tjejerna hanterar bekräftelsen på olika sätt men för många blir de så smickrade att de nästan känner sig tvingade till att ge ett svar av ren eufori, eller ett svar för att bara fördriva tid då man har extremt tråkigt.

Det finns många olika konstellationer som bevisat att kvinnorna bara tänker på utseendet. Kunde höra många gånger från en tjej "HAHAHA vad skön du är". Sen när man skickade bild på sig själv på snapchat så dog allting och hon tog bort mig.

Snälla, sluta spela dum.
Citera
2018-03-31, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Min känsla är också att tjejer listar krav på dejtingsidor på profilen, och när det väl dyker upp en nisse som uppfyller kraven så får han inte chansen iallafall. Haft den känslan innan och tycker ändå det bekräftades precis.

Besöker en tjejs profil, och hon verkar på presentationen vara så skön och icke-ytlig som helst (hon var dessutom sjukt vacker). På hennes press står det något i stil med "Jag svarar på alla, så har du humor och inte är ett creep så är det bara att slänga iväg ett meddelande. Tveka inte!".
Skriver ett ganska bra meddelande till henne och hon besöker min profil. Grejen är att hon besökte mig utan att öppna mailet. Jag är 100% övertygad om att hon såg mitt mail, bestämmer sig först för att kolla vem jag är, nää inget för mig, väljer att inte ens läsa det jag skrivit. Så allt det hon egentligen skriver i sin press blir ju helt meningslöst, hon är öppen för chatt, kommer först att kolla vem du är, och därefter avgör hon om ditt meddelande skall läsas eller inte.

Jag förstår och respekterar kvinnors sits, men kom igen, stå inte o skriv massa saker som du inte ens menar.
Eller det mer klassiska "Jag är en snäll, genuin, trevlig tjej som är öppen för det mesta. Kom igen, släng i väg ett meddelande så kan vi se vad som händer"

Det tjejer skriver i sina presentationer för att framhäva sig själva som godhetsgudinnor är i själva verket bara skitsnack och falsk marknadsföring. De är medvetna om att de är sedda som divor av människor i verkligheten och vill få bekräftelse på att de är bra som personer.
Citera
2018-04-01, 07:01
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Då ska du hålla dig borta från tinder/badoo för det är nästan bara svenska tjejer där.

Svenska tjejer vill ha sina vita hunkar.

Stämmer inte. Är du en integrerad blatte eller neger med bra utseende med ett ok jobb så kommer tjejerna se dig som vem som helst. Tjejer bryr sig inte så mycket om etnicitet som du tror. Men visst är du en förortsblatte som skriker walla walla så kommer du längst ner i facket och får nöja dig med bästa fall feta lisa 32år med 2 ouppfostrade ungar.

Badoo är värdelöst bara en massa översminkade brudar som håvar komplimanger för att mätta sitt dagliga ego. Och resten är ensamma tjejer som är singlar i alla år (läs feta o 2-3or).

HP är enda stället jag fått regelbundna match på i alla år. Även om det gått trögare på senare år där. Det är dock fler som säger samma sak nu ang hp.

Nackdelen med hp är att det är svårt hitta någon som är jämngammal eller yngre än sig själv. Flesta som vill göra slag i sak och ses är oftast 10-15 år äldre än sig själv. Visst kul för stunden men något seriöst är jag inte sugen på att inleda med någon 40+ kärring.

Rätt enkelt, alla killar letar efter tjejer som är mellan 20-30. Problemet är att dom då blir spammade av män som är ointressanta som är 40+. Alla killar i alla åldrar slåss om tjejer som är yngre vilket gör marknaden ännu mer skev än vad den redan är.

Tror man som 45 åring att en tjej mellan 20-30 år vill inleda något? Det är väl en på 100 max.

Kvar blir då en stor andel 40+ kvinnor som inte får till det med jämnåriga. Och dessa knullar alla yngre friskt med.

Utan partner och sex blir män 40+.
Citera
2018-04-01, 07:10
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Men det är inget ovanligt att meddelanden förblir olästa. Vissa (om inte de flesta) kvinnor måste drunkna i meddelanden på dejtingsidorna. Någon annan förklaring är svår att se.

Tog flera dagar för att få mitt mail läst på hp av en brud som jag såg online flera gånger innan hon läste. När hon väl läste det och besökte min profil tog det en vecka innan vi sågs och blev senare min flickvän resten är historia.

Så ja potentiella matches försvinner i ett hav av Mail på hp. Det är riktigt surt. Många gånger tänkt att den tjejen som aldrig läste meddelandet kanske hade varit fullpott.

Upplever det svårt att hitta tjejer som är kul att hänga med. Vet inte men känns som tjejer inte har några intressen överhuvudtaget? Fikar alla latte och handlar kläder? Reser till Australien årligen. 99% fick man med där. Varför har inga tjejer några genuiina intressen? Det är min känsla jag märkt när jag gått igenom profiler.

Känns som toma skal med nada innehåll. Kanske lika bra skona sig själv från dejtingvärlden.
Citera
2018-04-01, 12:31
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Utan partner och sex blir män 40+.

Det är naturligtvis svårt att särskilja personliga erfarenheter från generella tendenser, men jag delar inte den upplevelsen. När jag nätdejtade träffade jag tjejer/kvinnor allt mellan högre 20-årsåldern upp till strax över 40.
Citera
2018-04-01, 13:03
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Varför tror du att det där säger allting? Hur får du fram det till en motsägelse? Tjejer på dejtingsidor överlag är skadade i hjärnan och använder bara det som en tidsfördriv eller blir smickrade av bekräftelse. Tjejerna hanterar bekräftelsen på olika sätt men för många blir de så smickrade att de nästan känner sig tvingade till att ge ett svar av ren eufori, eller ett svar för att bara fördriva tid då man har extremt tråkigt.

Det finns många olika konstellationer som bevisat att kvinnorna bara tänker på utseendet. Kunde höra många gånger från en tjej "HAHAHA vad skön du är". Sen när man skickade bild på sig själv på snapchat så dog allting och hon tog bort mig.

Snälla, sluta spela dum.
Nu gällde det vad det är som får tjejer att sluta svara på meddelanden mitt i en konversation när hon redan från början vet hur du ser ut. Det kan alla se i tråden.
Jag tror att om en tjej slutar svara på meddelanden är hon inte intresserad av fortsatt kontakt med dig, baserat på er konversation. Hon tycker inte att ni klickar som personer. På dejtingsiter är villkoren sådana att man måste göra ett gott intryck snabbt.

Utseendet är en del av attraktionen.
Om hon slutar svara efter att du visar bild på dig själv beror det på att hon inte tyckte att du var snygg.

Insidan och utsidan är viktiga för attraktion. Du illustrerar perfekt vad som händer när bara den ena delen av dig tilltalar tjejen. Ibland är det ditt utseende och ibland din person.
Citera
2018-04-01, 13:48
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:

Snälla, sluta spela dum.

Nej, vi tänker inte bara på utseende. Men precis som för män är det av betydelse. För vissa av stor betydelse och för andra av mindre betydelse. Skickar man en bild och får sen inget svar så betyder det att du inte tilltalar henne utseendemässigt, precis som du själv antar. Kanske har du inte övertalat henne med din personlighet heller.
Citera
2018-04-01, 14:05
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Nej, vi tänker inte bara på utseende. Men precis som för män är det av betydelse. För vissa av stor betydelse och för andra av mindre betydelse. Skickar man en bild och får sen inget svar så betyder det att du inte tilltalar henne utseendemässigt, precis som du själv antar. Kanske har du inte övertalat henne med din personlighet heller.
Varför slutar då tjejer att svara mitt i en konversation när de haft bild på killen från början 🤔?
Då borde hans utseende tilltalat henne.
Senast redigerad av DoraF 2018-04-01 kl. 14:10.
Citera
2018-04-01, 14:18
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Varför slutar då tjejer att svara mitt i en konversation när de haft bild på killen från början 🤔?
Då borde hans utseende tilltalat henne.

Kan nog bara tjejen svara på. Om man haft tillgång till bilder från början och sen slutar svara mitt i en konversation så är det väl något som tråkar ut en/inte intresserar en eller så har man hittat nåt av större intresse. Slutar man skriva efter att en bild skickats så tyckte man kanske att personen såg annorlunda ut jämfört med tidigare eller oattraktiv på nåt sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in