2018-03-31, 21:22
Medlem
Tror att det blir för mycket med nya fejk konton och mordbrand. Hon borde vara jävligt rädd att åka in eftersom hon inte klarar av att sluta. Därför väljer hon att ta bort sitt konto
2018-03-31, 21:28
Medlem
Strangeflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Nu är hon igång igen. Hon har nyss skapat kontot Pernilla Nylundnylund som hon dödshotar sig själv ifrån. Hon låter också "Pernilla" skriva ett facebookinlägg där det står "Jobbar på Vaniljdrömen" , jag undrar om inte "Pernilla" snart kommer skriva ut sitt personnummer också, precis som Joel som skrev att han jobbar på Max. Tessan verkar återupprepa sina brott nästan exakt. Med en vän som Terese, behöver man då inga fiender...

Ingick det inte I domen att Terese skulle gå och snacka med nån om sin brottslighet, hon bedömdes ju vara lämplig för det, men det verkar misslyckas totalt?

Vaniljdrömmen är för övrigt ett cafe där utvecklingsstörda och andra "muppar" sysselsätts. Bara kort info.
2018-03-31, 21:28
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loffen70
Tror att det blir för mycket med nya fejk konton och mordbrand. Hon borde vara jävligt rädd att åka in eftersom hon inte klarar av att sluta. Därför väljer hon att ta bort sitt konto

Nu vet vi ju inte om hon ligger bakom bränderna. Men hur som helst, att ta bort sitt fb konto lär ju inte hjälpa ett dugg i dagsläget, skadan är redan skedd. Egentligen säger det inte ett dugg att hon tagit bort sitt fb-konto. Hon kan lika bra fortsätta med fejk-profiler fortfarande.
2018-03-31, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Nu vet vi ju inte om hon ligger bakom bränderna. Men hur som helst, att ta bort sitt fb konto lär ju inte hjälpa ett dugg i dagsläget, skadan är redan skedd. Egentligen säger det inte ett dugg att hon tagit bort sitt fb-konto. Hon kan lika bra fortsätta med fejk-profiler fortfarande.

Hon får nog hålla tummarna riktigt hårt och hoppas att polisen inte utreder bränderna för nog kan det verka märkligt att dom sker där just hon bor och att hon råkar vara på plats.
2018-03-31, 22:04
Bannlyst
Öh hur gör man fejk konton då jag vet att Terese inte vet hur man gör fejk konton
Terese behöver inte. Upplysas om nått för hon blev oskyldigt dömd. Och polisen hade inga bevis alls att gå på varför håller ni på snacka skit om Terese och andra. Ni vet fortfarande inget om Terese
Terese fick gå på tillsyn träffar nån gång varannan månad. Men dom anser de behövs inte då dom sett at Terese är ingen som gör olagliga saker

Någon ha tydligen gjort konto på Pernilla. Och nån har gjort brand i Terese jimmys och grannarnas hus och de är förfärligt ni förtalar Terese då Terese har inget med brand eller falska konton att göra

Terese får tillräckligt med skit och lögner av er och andra så håll igen käften för ni vet inte ett piss om varken mina vän. Terese eller Jimmy så lägg av att. Skriva massa lögner
2018-03-31, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bymyself
Sant! Och hennes nya gammelman verkar vara av samma kaliber, tänkte mer på någon som handgripligen (god man typ) kunde se till att hon inte ställer till det mer än hon hittills gjort för sig.
Hon är dömd till skyddstillsyn för detta med alla fejkprofilerna och hoten. Det innebär att hon under minst ett år har en frivårdshandläggare som ska ha regelbundna samtal med henne om sådant som riskerar att dra henne tillbaka in i kriminalitet.

Den frivårdshandläggaren lär ha fullt upp för tillfället, har jag en känsla av.

Men egentligen kanske det är någon typ av vård, på riktigt, på en institution, som kan hjälpa henne?
2018-03-31, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123
Öh hur gör man fejk konton då jag vet att Terese inte vet hur man gör fejk konton
Terese behöver inte. Upplysas om nått för hon blev oskyldigt dömd. Och polisen hade inga bevis alls att gå på varför håller ni på snacka skit om Terese och andra. Ni vet fortfarande inget om Terese
Terese fick gå på tillsyn träffar nån gång varannan månad. Men dom anser de behövs inte då dom sett at Terese är ingen som gör olagliga saker

Någon ha tydligen gjort konto på Pernilla. Och nån har gjort brand i Terese jimmys och grannarnas hus och de är förfärligt ni förtalar Terese då Terese har inget med brand eller falska konton att göra

Terese får tillräckligt med skit och lögner av er och andra så håll igen käften för ni vet inte ett piss om varken mina vän. Terese eller Jimmy så lägg av att. Skriva massa lögner
Nä men HEJ Arlighet123!

Jag har en fråga till dig.

Du som känner Terese: vet du om hon sagt något om att det någon gång har brunnit i det hus hon och Joel bodde i?
2018-03-31, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Hon är dömd till skyddstillsyn för detta med alla fejkprofilerna och hoten. Det innebär att hon under minst ett år har en frivårdshandläggare som ska ha regelbundna samtal med henne om sådant som riskerar att dra henne tillbaka in i kriminalitet.

Den frivårdshandläggaren lär ha fullt upp för tillfället, har jag en känsla av.

Men egentligen kanske det är någon typ av vård, på riktigt, på en institution, som kan hjälpa henne?
Dom ha bara prata med henne om vilka mål t har. Att få hem barnen att idioter som ni slutar trakassera hon Annas. Inte alls ofta möten för frivård anser hon inte igentligen behöver gå där för de dom märkt är att hon är oskyldig och hjälper henne. Nå målet få hem barnen. Mm men de ses inte ofta iallafall som ni tror mindre än en gång i månaden
2018-03-31, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Nä men HEJ Arlighet123!

Jag har en fråga till dig.

Du som känner Terese: vet du om hon sagt något om att det någon gång har brunnit i det hus hon och Joel bodde i?

Var något barn ungdomar jag sett papper på om att dom tände på en toa rulle som brann i nått trapphus där Joel t bodde men. Terese ha varken gjort brand eller fejk konton så sluta anklaga hon för saker hon inte gjort Lägg av jävlas med mina vänner
2018-03-31, 22:21
Medlem
Citat:
Dom ha bara prata med henne om vilka mål t har. Att få hem barnen att idioter som ni slutar trakassera hon Annas. Inte alls ofta möten för frivård anser hon inte igentligen behöver gå där för de dom märkt är att hon är oskyldig och hjälper henne. Nå målet få hem barnen. Mm men de ses inte ofta iallafall som ni tror mindre än en gång i månaden
Ja, jag har ju aldrig vari dömd till skyddstillsyn så jag vet ju inte hur det fungerar men mindre än en gång i månaden låter lite tycker jag. Men det får förstås frivården bedöma.

Vet du om det har brunnit i huset där Terese bodde med Joel?

Hemskt med alla bränder i huset där hon bor. Man får hoppas att det inte blir en riktig olycka och folk kommer till skada.
2018-03-31, 22:24
Medlem
Citat:
Var något barn ungdomar jag sett papper på om att dom tände på en toa rulle som brann i nått trapphus där Joel t bodde men. Terese ha varken gjort brand eller fejk konton så sluta anklaga hon för saker hon inte gjort Lägg av jävlas med mina vänner
Ah, OK. Tack så mycket. Du svarade på frågan. Strunta i mitt andra inlägg här ovanför.

OK, så Terese har aldrig tänt eld på saker.

Men vet du varför socialnämnden misstänker att hon har tänt eld i huset där hon bott?

Hur kan de ha fått den idén?
2018-03-31, 22:27
Medlem
Citat:

Ok! Dom frågar aldrig om Therese har skapat nya fejk-profiler på Facebook? Det känns som att det är en fråga som kan komma upp framöver.

Hur kan frivården märka att hon är oskyldig? Det finns ju en dom som man måste förhålla sig till och den tillsammans med förundersökningen visar ju klart och tydligt att hon faktiskt är skyldig.

Kan det vara hackarnas fel?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in