2018-03-31, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Båda mina föräldrar var involverade i andra världskriget, pappa som militärpolis i bla. Canada ochhan var i London under "blitzen". Men inte på SS-sida... Jag kan berätta att jag vet väldigt mycket om detta och att min släkt har fått lida pga nazisterna.

Förutom alla de mördare du säger att du har träffat så finns det såna som varken du, jag eller ens en psykiateriprofessor kan SE på utsidan att de är farliga. Narcissistiska psykopater. En vanlig galning kan man misstänka som bär sig underligt åt, men inte en som i lönndom planerar jävligheter och manipulerar andra. I så fall vore du synsk om du kunde se på utsidan av en person att den är en presumtiv mördare.

Så för KW var det knappast uppenbart. Hon har varit i betydligt farligare miljöer tidigare än en kvällstur med en ubåtsnörd i KPHM som hon skulle intervjua och alla hennes vänner såg när hon åkte iväg. Alltså massor med vittnen.

Finns en tendens här i tråden att förklara för kvinnor vad de kan och inte kan göra. Och bör eller inte bör. Ska vi plötsligt gå 50 år tillbaks i tiden i utvecklingen? Ska kvinnor börja låsa in sig? Det är väl de män som inte begriper att man inte rör okända kvinnor som ska ändra sig. De tänker väl inte med könet? Eller?

Okej det var starkt skrivet, och visst inget är hennes fel att detta skede eftersom det borde vara otänkbart.
Ändå är han en rätt så typisk mördare utan samvete.
Han lyser faktiskt som en väldigt osympatisk människa som ser ner på "lägre".
Det får jag intryck av långt innan detta händer.
Kanske för jag ogillar deras sätt och träffat på dom för många gånger.
Se Youtube klipp med denna P.Madsen, kanske du är den som skulle charmeras eller så ser du vad jag menar, en äcklig nedvärderande attityd gentemot sina medmänniskor.
Citera
2018-03-31, 20:00
Medlem
kugutts avatar
Merwinna:

Jaha, så när M tar emot understöd så är det patetiskt tiggeri, men när v B gör det så är det mycket finare..? För övrigt verkar det inte som om v B har mycket med det danska rymdprogrammet att göra längre. Han konsulterar bara på CS, han är inte där på daglig basis. Verkar som han har släppt fram sin konstnärliga sida i stället... som han för övrigt delar med M.
------------------------------------------------------------------------------------

Fetade 1: Ja, faktiskt.

Fetade 2 : Om man har talang behöver man inte jobba dygnet runt. Om man er trög, ja då får man sova på golvet i verkstan.
Senast redigerad av kugutt 2018-03-31 kl. 20:11.
Citera
2018-03-31, 20:02
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Som jag har uttryckt tidigare så kan jag inte detaljerna i Madsens finanser. Varför? Jo för att jag har inget intresse av det. Han kan vara så framgångsrik, passionerad, flitig och charmerande som hällst. Men om det stämmer at han dödat Kim då spelar fan inte dessa egenskaper du pratar om någon roll alls. Då ska han sperras inne på livstid(old style).
Att attackera och binda fast en fysiskt underlägsen kvinna för att få tortera henne till döds för en stunds njutning - den gärningen i sig är så omänskligt ond så den raderar per automatik alla tidigare kända egenskaper hos monstret. Det var detta mörker och denna ondska han uppvisat som var den sanna drivkraften. En sådan avart till människa ska låsas in, för alltid.
Citera
2018-03-31, 20:10
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Att attackera och binda fast en fysiskt underlägsen kvinna för att få tortera henne till döds för en stunds njutning - den gärningen i sig är så omänskligt ond så den raderar per automatik alla tidigare kända egenskaper hos monstret. Det var detta mörker och denna ondska han uppvisat som var den sanna drivkraften. En sådan avart till människa ska låsas in, för alltid.

Jo, men presis. Jag förstår inte att någon inte fattar det. Nu har inte dom fallit än, men endå.
Citera
2018-03-31, 20:11
Avslutad
Det som kanske irriterar mig mest, är att han nu förstört min favorit film Das Boot för alltid i känslan, detta mästerverk.
Usch
När vi män börjar tända på att sprätta upp kvinnor så borde alla varningsklockor ringa.
Fattar inte hur funtade dessa "flickvänner" är som inte tagit kontakt med polisen när denna karl P.M börjar fantisera om "SNUFF!".
Det är så vidrigt sjukt att det borde få gång "flygalarmet" i hela Köpenhamn.
Kanske har snuff blivit en ny innefluga?
Fan vet? Detta Darknet!
Du kan betala någon via Skype eller liknande att begå ett mord eller övergrepp på barn.
Är det inte djävligt sjuk värld eller storstadsfenomen?
Usch
Citera
2018-03-31, 20:12
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Okej det var starkt skrivet, och visst inget är hennes fel att detta skede eftersom det borde vara otänkbart.
Ändå är han en rätt så typisk mördare utan samvete.
Han lyser faktiskt som en väldigt osympatisk människa som ser ner på "lägre".
Det får jag intryck av långt innan detta händer.
Kanske för jag ogillar deras sätt och träffat på dom för många gånger.
Se Youtube klipp med denna P.Madsen, kanske du är den som skulle charmeras eller så ser du vad jag menar, en äcklig nedvärderande attityd gentemot sina medmänniskor.
Det stämmer. Madsen är både psykopat och narcissist, dessutom sexualsadist.
Han har en grandios syn på sig själv, ser ner på alla andra.
Psykopat-Madsen styrs av instinkter, av jakten på kickar och egen vinning och i hans värld är det en självklarhet att manipulera andra dit han vill. Alla medel är tillåtna.
Han söker svagheter hos folk så han kan utnyttja dem.
Det är som en rovdjursinstinkt.
Förutsättningen för att kunna bete sig på det här sättet, att utnyttja, mästra och göra andra illa, är att man inte kan känna skuld eller skam, som psykopat.
Citera
2018-03-31, 20:15
Medlem
Nej, Merwinna

Vi tycker inte lika på en enda punkt.

Det har du helt rätt i.
Citera
2018-03-31, 20:18
Avslutad
Citat:
Det stämmer. Madsen är både psykopat och narcissist, dessutom sexualsadist.
Han har en grandios syn på sig själv, ser ner på alla andra.
Psykopat-Madsen styrs av instinkter, av jakten på kickar och egen vinning och i hans värld är det en självklarhet att manipulera andra dit han vill. Alla medel är tillåtna.
Han söker svagheter hos folk så han kan utnyttja dem.
Det är som en rovdjursinstinkt.
Förutsättningen för att kunna bete sig på det här sättet, att utnyttja, mästra och göra andra illa, är att man inte kan känna skuld eller skam, som psykopat.

Helt riktigt, men däremot tycker han väldigt synd om sig själv.
Så är också dessa vidriga barnövergripare som kallas så fint här i Sverige pedofiler, samma typ av personlighetsstörningar.
Oftast tränar dom in utryck och "spelar" normala fast under ytan är dom riktiga monster.
Citera
2018-03-31, 20:21
Avslutad
Vet man något om P.Madsens mobil?
Citera
2018-03-31, 20:23
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men presis. Jag förstår inte att någon inte fattar det. Nu har inte dom fallit än, men endå.
Nej, ingen dom har än fallit, men allt pekar ju bara åt samma håll.
Känner mig helt säker på utgången och inte är den till Madsens fördel, utan till rättvisans fördel.
Ingen rättvisa i världen kan dock göra mordet ogjort, inget straff är hårt nog, så även om Madsen (troligast) får livstidsförvaring så har hans dåd gjort att Kims föräldrar och hennes pojkvän får allra värsta straffet. De får leva i livslång sorg och saknad efter sin älskade Kim. Vilken mardröm för dem bara att tänka på hur mycket hon led, hur hennes sista hemska kväll i livet var.
Det är en livslång mardröm som aldrig går över.
Madsens straff är inget mot det.
Citera
2018-03-31, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det som kanske irriterar mig mest, är att han nu förstört min favorit film Das Boot för alltid i känslan, detta mästerverk.
Usch
När vi män börjar tända på att sprätta upp kvinnor så borde alla varningsklockor ringa.
Fattar inte hur funtade dessa "flickvänner" är som inte tagit kontakt med polisen när denna karl P.M börjar fantisera om "SNUFF!".
Det är så vidrigt sjukt att det borde få gång "flygalarmet" i hela Köpenhamn.
Kanske har snuff blivit en ny innefluga?
Fan vet? Detta Darknet!
Du kan betala någon via Skype eller liknande att begå ett mord eller övergrepp på barn.
Är det inte djävligt sjuk värld eller storstadsfenomen?
Usch

Han kunde inte åkt fast innan han begick detta fasansfulla brott. Tankar och uttalanden i sig är inte nog för att spärra in en person. Kan tänka mig att de vinddrivna existenserna runt PM inte kunde tänka sig att han skulle göra allvar av de morbiditeter han kastade ur sig verbalt.

Jag skyller en stor del av våldet mot kvinnor på den helt oregerliga rå porrmarknaden som har brett ut sig sen internet. Men inte enbart den, för såna som PM har alltid funnits. Ta bara Ted Bundy som ett exempel. Han härjade på 70- och 80-talet. Ingen av dessa råbarkade psykopatiska själar har dock haft en normal barndom.
Senast redigerad av zilvereko 2018-03-31 kl. 20:28.
Citera
2018-03-31, 20:29
Medlem
Citat:
Nej, ingen dom har än fallit, men allt pekar ju bara åt samma håll.
Känner mig helt säker på utgången och inte är den till Madsens fördel, utan till rättvisans fördel.
Ingen rättvisa i världen kan dock göra mordet ogjort, inget straff är hårt nog, så även om Madsen (troligast) får livstidsförvaring så har hans dåd gjort att Kims föräldrar och hennes pojkvän får allra värsta straffet. De får leva i livslång sorg och saknad efter sin älskade Kim. Vilken mardröm för dem bara att tänka på hur mycket hon led, hur hennes sista hemska kväll i livet var.
Det är en livslång mardröm som aldrig går över.
Madsens straff är inget mot det.

En förvaringsdom skulle åtminstone förhindra att ytterligare kvinnor råkar ut för Madsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in