2018-03-31, 19:11
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Ser du det som att "gotta sig", visst är den fullständigt otänkbar egentligen och fruktansvärd historia.
Det är viktigt att se möjligheterna hur det hela har uppstått.
Det är något betydligt sjukare över detta än vi någonsin kommer få reda på, kan hända.
Nej är svaret, inget gottande bara vrede och gränslös inlevelse som kommer av livserfarenhet vilket du helt tycks sakna.

Jo, men det du skriver är ju bara ren spekulation. Inte ens dina siffror stämmer. Det var inte 6000 norrmän som gikk med i Waffen SS under kriget, det var ungefär 15500. Om lag 5500 av dom blev senda til östfronten. Ingenting alls som tyder på at Madsen och Company hadde en enda politisk tanke i sina huvuden. Dessa uniformer, humor och smeknavn var bara nåt slags fetisch trams.
Citera
2018-03-31, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men det du skriver är ju bara ren spekulation. Inte ens dina siffror stämmer. Det var inte 6000 norrmän som gikk med i Waffen SS under kriget, det var ungefär 15500. Om lag 5500 av dom blev senda til östfronten. Ingenting alls som tyder på at Madsen och Company hadde en enda politisk tanke i sina huvuden. Dessa uniformer, humor och smeknavn var bara nåt slags fetisch trams.

Okej! Jag ger mig, du har säkert bättre koll, mina källor kommer från gamla SS veteraner jag träffade på Kanarieöarna på slutet av åttiotalet.
Citera
2018-03-31, 19:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
He,he jo jag är vel det, direkt lågbegåvad är han vel endå inte.

Tillgångar, tja jag har aldrig kollat någon bokföring, men jag vet att han är nedsyltad i skulder. Han började ju nestan gråta när någon sponsor gav honom usla 5 papp.

Dock var det 200 000 DKR på ingående från ett kommersiellt raketprojekt i Norge, och eventuellt (detta var dock inte underskrivet ännu) hela 20 miljoner DKR, varav M räknade med att kunna ta ut 3/4 i vinst, för "super-knark-ubåten" RML skulle bygga åt några i Barcelona. Hans f.d. agent och numera investerare sa också inför rätten, att det på inget vis gått neråt med intresset för M som föredragshållare, utan tvärtom att M hade fått en erkänd position i föredragsvärlden, som en eldsjäl som går sin egen väg. Eller words to that effect. Investeraren sa tydligt och klart i förhöret, att RML inte var på väg i någon KK i augusti 2017. Och han borde väl veta.
Senast redigerad av Merwinna 2018-03-31 kl. 19:28.
Citera
2018-03-31, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, att han sedan är 2000-talets Mengel är ju en annan femma :-).

Det ska bli mycket spännande att följa rättegången nästa vecka. Synd bara att jag måste jobba, lol.

Kanske bra att låta tankarna ockuperas av "normala" saker. Skingra tankarna. Så här besatt har jag inte varit sedan Lisa Holm-fallet. Samma typ av gärningsman där, kanske det som kickat igång mig nu.
Citera
2018-03-31, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, jag förstår att du har livserfarenhet - av det slag jag saknar. Men heller inte skulle vilja ha.

Ja det kan du vara glad för, jag har ofta mardrömmar men det är förstås oväsentligt.
Intresset för udda personligheter delar jag även med Kim.W men den här mardröms situationen känns djävligt destruktiv att hamna i, hon borde känt att saker och ting var helt fel med denna P.madsen.
Skumt.
Alla typer av mördare jag träffat har ju en utstrålning man inte sätter sig i en ubåt med ensam under ytan.
Speciellt när dom är taggade på jobb så att säga?
Nyfikenheten har sitt pris, vi svenskar är ju så förbannat nyfikna, tydligt exempel att inte sticka näsan i blöt.
Citera
2018-03-31, 19:25
Medlem
Citat:
Tänk på detta!

Han P.Madsen en av Danmarks stora profiler en kändis och respekterad man med karriär som innan inte hade sett sitt slut.
Han kunde gått mycket längre.

Hon K.Wall en lyckad och driven journalist
med troligen en karriär som skulle fyllas av både lycka och god ekonomi.
Att hon är journalist och alla runt henne vet var hon är, även P.Madsen vet detta.

Hur det sedan blir att detta två timmars dopp blir till ett långt helvete som slutar med massa kroppsdelar av journalisten är ju helt ofattbart rubbat.
Så vad och hur det kunde bli så här, undrar jag iallafall om du förstår?
Det svaret är inte friskt, det kan fan inte vara en frisk människa som gör detta mot en annan människa, eller hur?

I den biten har du rätt. Har följt fallet sen dag 1.
Citera
2018-03-31, 19:27
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Nej, jag tror att du har fel faktiskt. M är/var långt ifrån trög. Det är hans passion som får honom att arbeta dygnet runt - han säger ju att han "ikke kan låte vare"! Fint att det finns sådana människor, tycker jag - tänk om alla skulle vara slöa och tröga!

Angående att tigga pengar, så är det här en lista på fonder och stiftelser som v Bengtson (så enormt fånigt att sätta in ett "von" när man inte är adlig förresten, och nu har han behållit det efter Madsen-tiden så M kan inte skyllas för det längre) har tagit emot understöd från:

https://da.wikipedia.org/wiki/Kristian_von_Bengtson

Kristian von Bengtson, har modtaget støtte fra følgende fonde, til arbejde med design og rumfart[10]:

2012 Statens Kunstfond
2009 Danmarks Nationalbanks Jubilæumsfond af 1968
2009 Dreyers Fond,
2009 Statens Kunstfond
2008 Danmarks Nationalbanks Jubilæumsfond af 1968
2008 Statens Kunstfond
2007 Danmarks Nationalbanks Jubilæumsfond af 1968
2005 Nordea Danmark-fonden,
2005 Dreyers Fond,
2005 Thomas B. Thriges Fond,
2005 Fabrikant P.A. Fiskers Fond,
2005 Direktør Ib Henriksens Fond,
2005 ESA, støtte til studium ved ISU,
2005 Den Franske Ambassade, støtte til studium ved ISU,
2001 Danmarks Nationalbanks Jubilæumsfond af 1968,
1999 Parsons School of Design, New York City,
1998 Advokat Scheibels,
1998 Dreyers Fond,
1998 Knud Højgaards Fond,
1998 Elli & Peter Ove Christiansens Fond,
1998 Arkitektskolen i København,

Jag är mycket glad för att vonB mottar detta stöd, och jag hoppas att han lyckas med att fullföra det danska rymdprogrammet. Jag hoppas även att någon bygger en ny Nautulius och att denne åker ut på en jordomsegling. Då kan ju det passionerade geniet Madsen följa dessa innsatser från sin förvaringscell, sån att inte tiden bliver så lång för honom.
Senast redigerad av kugutt 2018-03-31 kl. 19:30.
Citera
2018-03-31, 19:27
Medlem
Det har skrivits en del om Sirids blåtira, har hon skrivit att det var PM som gett henne den?
Citera
2018-03-31, 19:39
Medlem
Citat:
Ja det kan du vara glad för, jag har ofta mardrömmar men det är förstås oväsentligt.
Intresset för udda personligheter delar jag även med Kim.W men den här mardröms situationen känns djävligt destruktiv att hamna i, hon borde känt att saker och ting var helt fel med denna P.madsen.
Skumt.
Alla typer av mördare jag träffat har ju en utstrålning man inte sätter sig i en ubåt med ensam under ytan.
Nyfikenheten har sitt pris, vi svenskar är ju så förbannat nyfikna, tydligt exempel att inte sticka näsan i blöt.

Båda mina föräldrar var involverade i andra världskriget, pappa som militärpolis i bla. Canada ochhan var i London under "blitzen". Men inte på SS-sida... Jag kan berätta att jag vet väldigt mycket om detta och att min släkt har fått lida pga nazisterna.

Förutom alla de mördare du säger att du har träffat så finns det såna som varken du, jag eller ens en psykiateriprofessor kan SE på utsidan att de är farliga. Narcissistiska psykopater. En vanlig galning kan man misstänka som bär sig underligt åt, men inte en som i lönndom planerar jävligheter och manipulerar andra. I så fall vore du synsk om du kunde se på utsidan av en person att den är en presumtiv mördare.

Så för KW var det knappast uppenbart. Hon har varit i betydligt farligare miljöer tidigare än en kvällstur med en ubåtsnörd i KPHM som hon skulle intervjua och alla hennes vänner såg när hon åkte iväg. Alltså massor med vittnen.

Finns en tendens här i tråden att förklara för kvinnor vad de kan och inte kan göra. Och bör eller inte bör. Ska vi plötsligt gå 50 år tillbaks i tiden i utvecklingen? Ska kvinnor börja låsa in sig? Det är väl de män som inte begriper att man inte rör okända kvinnor som ska ändra sig. De tänker väl inte med könet? Eller?
Citera
2018-03-31, 19:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
För han är åklagaren ett stycke tillgjort överklass kött som han inte hade sparat batterisyra på.
Skulle han bara få några år i fängelse för det här så är det en stor seger för hans självkänsla och ett stort "Fuck Off!" till Sverige och delar av det danska fin etablissemanget.

Jag känner faktiskt lite så också. Att det här fallet inte längre primärt handlar om de två huvudpersonerna, M och K, utan att det har upphöjts till en principiell nivå där åklagaren står för PK-samhället och försvaret för upproret mot detsamma. Precis ALLA feministiska krönikörer t.ex., har skrivit hatartiklar om M fast han inte är dömd ännu. Hans projekt och hans passioner och hela hans livsstil har förhånats. Detta ser man ju även från PK-skribenterna här på sidan.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du verkar ha gottat dig ordentligt i detaljer du verkar se framför dig i denna ytterst tragiska historia. Känns det bra för dig?

The pot called the kettle black..? Du är ju en av dom tre här, som mest har frossat i obehagliga, detaljerade fantasier om hur dådet kan ha gått till, och hur M kan ha känt under tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kanske bra att låta tankarna ockuperas av "normala" saker. Skingra tankarna. Så här besatt har jag inte varit sedan Lisa Holm-fallet. Samma typ av gärningsman där, kanske det som kickat igång mig nu.

Jag har aldrig varit så här besatt av ett rättsfall förr... det går ut över allt annat. Lisa Holm-fallet kändes rätt ointressant för mig, eftersom det inte var något särskilt med varken gärningsmannen eller offret. Det var bara sorgligt och onödigt, alltsammans.

Citat:
Skumt.

"Den som sticker näsan i blöt, åker ofta på en stöt". Gammalt djungelordspråk!

Citat:
Jag är mycket glad för att vonB mottar detta stöd, och jag hoppas att han lyckas med att fullföra det danska rymdprogrammet. Jag hoppas även att någon bygger en ny Nautulius och att denne åker ut på en jordomsegling. Då kan ju det passionerade geniet Madsen följa dessa innsatser från sin förvaringscell, sån att inte tiden bliver så lång för honom.

Jaha, så när M tar emot understöd så är det patetiskt tiggeri, men när v B gör det så är det mycket finare..? För övrigt verkar det inte som om v B har mycket med det danska rymdprogrammet att göra längre. Han konsulterar bara på CS, han är inte där på daglig basis. Verkar som han har släppt fram sin konstnärliga sida i stället... som han för övrigt delar med M.

Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Det har skrivits en del om Sirids blåtira, har hon skrivit att det var PM som gett henne den?

Nej. Bilden var utlagd på hennes Facebook utan någon kommentar alls. När den började spridas på sociala media, försvann den. En intressant sak i sammanhanget är, att på MiniFil kunde man se att Svenska Försvarsmakten hade laddat ner den, en av de första dagarna efter 11 augusti. Undrar vad de trodde egentligen..?
Citera
2018-03-31, 19:47
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
a) Man kan inte jämföra äpplen och päron

b) M är inte dömd för varken sadistmord eller något annat ännu
Liknelsen med att jämföra äpplen och päron är inte riktigt rumsrent att skriva när jag ställde en fråga gällande det bestialiska mordet.

Jag omformulerar frågan eftersom du försöker glida undan frågeställningen.

Du uttryckte din besvikelse över att få veta att Madsen haft sexuell aktivitet med en man.

Om nu Madsen döms för mordet, överbevisad om sin skuld (vilket typ alla tror utom du).
Blir du då mer eller mindre besviken över att han utfört detta bestialiska mord, än besvikelsen du känner över att han utövat bögsex?
Citera
2018-03-31, 19:47
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Dock var det 200 000 DKR på ingående från ett kommersiellt raketprojekt i Norge, och eventuellt (detta var dock inte underskrivet ännu) hela 20 miljoner DKR, varav M räknade med att kunna ta ut 3/4 i vinst, för "super-knark-ubåten" RML skulle bygga åt några i Barcelona. Hans f.d. agent och numera investerare sa också inför rätten, att det på inget vis gått neråt med intresset för M som föredragshållare, utan tvärtom att M hade fått en erkänd position i föredragsvärlden, som en eldsjäl som går sin egen väg. Eller words to that effect. Investeraren sa tydligt och klart i förhöret, att RML inte var på väg i någon KK i augusti 2017. Och han borde väl veta.

Som jag har uttryckt tidigare så kan jag inte detaljerna i Madsens finanser. Varför? Jo för att jag har inget intresse av det. Han kan vara så framgångsrik, passionerad, flitig och charmerande som hällst. Men om det stämmer at han dödat Kim då spelar fan inte dessa egenskaper du pratar om någon roll alls. Då ska han sperras inne på livstid(old style).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in