Citat:
Ursprungligen postat av
greyhoundbus
Just det där med Mengele kan vara nåt han sa i stunden att nu sitter plötsligt ett "monster"(Mengele) där. Fast han för honom är Peter.
Han säger inte att han brukade kalla honom det. Inte i live intervjun.
Kan vara så, men det var hur-eller-hur ytterst olämpligt att sammanligne en vän som är åtalad för tortyrmord med Mengele på någon som helst måde. Särskilt som det verkade som att JF försökte hjälpa M inne i rättssalen.
Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
En liten fråga; blev du mer besviken på Madsen för att det framkom att han haft sex med en man, än eventuell besvikelse över hans sadistmord av Kim?
a) Man kan inte jämföra äpplen och päron
b) M är inte dömd för varken sadistmord eller något annat ännu
Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Jag hittar inte rätt post nu av dig men du skrev om vännen Jens - allt vad han VÅGAR berätta...
Vad exakt menar du med det? Intressant.
Nej, jag menade inte att JF har något att dölja. Utan att han försöker så tvivel, så mycket som han kan, utan att direkt ljuga. Han VET inte om han sett den gröna vattenslangen ombord på N, det KAN ha legat diverse verktyg ombord på båten vid färd, sågen KAN ha tagits dit p.g.a. att de faktiskt höll på med en del snickerier, skruvmejslarna KAN ha varit till för att fästa ett rutnät för genomsökning av havsbottnen, etc. etc.. Han kan ju inte direkt ljuga rakt av, för då begår han ju mened. Men ingen kan beskylla någon för att inte riktigt minnas, tro, inte vara säker... Jag uppfattade i alla fall hans vittnesmål så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Caracallas
Jag undrar hur försvarsadvokater tänker om det är uppenbart att den de försvarar är skyldig. Kan det vara så att hon medvetet planterar lite fällor för sig och M?
Nä. Då kan man inte ha det jobbet. Jurister måste tidigt lära sig att sätta privata känslor åt sidan.
Citat:
Ursprungligen postat av
kugutt
Tycker du man måste synas i media för at vara intelektuell? Orsaken at Madsen horade runt i media var att han behövde pengar, andras pengar... Det räckte inte med dom 3 danska kronor "geniet" hadde på sin konto. Det att Madsen jobbade dygnet runt kom av att han var så inn i helvetes trög. Det vonB gjorde på et normalt pass behövde medelmåttan Madsen ett dygn på. Dom konkurrerade förstår du (alla män gör det i sitt arbete) Jag har aldrig sagt at vonB är ett geni, men han värkar ha huvudet på rett plats.
Nej, jag tror att du har fel faktiskt. M är/var långt ifrån trög. Det är hans passion som får honom att arbeta dygnet runt - han säger ju att han "ikke kan låte vare"! Fint att det finns sådana människor, tycker jag - tänk om alla skulle vara slöa och tröga!
Angående att tigga pengar, så är det här en lista på fonder och stiftelser som v Bengtson (så enormt fånigt att sätta in ett "von" när man inte är adlig förresten, och nu har han behållit det efter Madsen-tiden så M kan inte skyllas för det längre) har tagit emot understöd från:
https://da.wikipedia.org/wiki/Kristian_von_Bengtson
Kristian von Bengtson, har modtaget støtte fra følgende fonde, til arbejde med design og rumfart[10]:
2012 Statens Kunstfond
2009 Danmarks Nationalbanks Jubilæumsfond af 1968
2009 Dreyers Fond,
2009 Statens Kunstfond
2008 Danmarks Nationalbanks Jubilæumsfond af 1968
2008 Statens Kunstfond
2007 Danmarks Nationalbanks Jubilæumsfond af 1968
2005 Nordea Danmark-fonden,
2005 Dreyers Fond,
2005 Thomas B. Thriges Fond,
2005 Fabrikant P.A. Fiskers Fond,
2005 Direktør Ib Henriksens Fond,