Citat:
Ursprungligen postat av
paras0nic
Håller med. Han har en bra haka, den påminner om David Tua (inte i samma utsträckning, Tuas haka var stundtals surrealistisk) och de är ju båda två av samma etnicitet. Men jag tippar på AJ via TKO i rond 11, precis som jag gjorde i Joshua-Klitschko matchtråden. M
en blixten slår väl aldrig ner på samma plats två gånger?
Förövrigt var det länge sedan jag var såhär upphetsad inför en boxningsgala, kylen är laddad med god öl och stämningen är på topp. Gott att det är UK tider på galan så man slipper vara vaken halva natten med, och underkortet ser ruggigt intressant med! Tyson Fury önskade Price lycka till, de var ju fiender runt 2012 vill jag minnas. Hoppas på Price idag!
Säg inte det, rond 11 låter som ett bra logiskt tips.
Parkers bästa chans är nog att AJ slår sig trött och sen kunna bli mer aggressiv i den andra delen av fighten. Nu tror jag inte att det kommer inträffa. AJ är väl medveten om att Parker inte är någon duvunge direkt. AJ vägde in betydligt lättare igår så han har tagit träningen på allvar och vill vara så pass rörlig som möjligt och inte som mot Takam. Tror inte vi får se en AJ som går ut alltför hårt och letar efter ett snabbt avslut. Förväntar mig att AJ fightas smart, för matchen, tar sin tid och med tunga slag nöter ner Parker rond efter rond som till slut resulterar med en tröttkörd Parker som blir knockad/stoppad.
Price vs Povetkin ser jag också fram mot. Gillar Price men han verkar inte ha hakan eller den mentala biten för att lyckas fullt ut som proffs, så fort han blir träffad hårt är det som att luften går ur honom. Hoppas dock att han kan bjuda oss på en överraskning, det skulle ta hans karriär till en helt ny nivå. På pappret ska ju Povetkin köra över honom totalt men allting kan hända i boxning. När man dessutom har ett riktigt vapen som Price har med sin slagstyrka, då finns alltid chansen att vinna på knock. Tror dock Price måste hitta knockoutslaget illa kvickt. Han har nog tre ronder på sig, går fighten längre ger jag inte Price särskilt stor chans längre.