2018-03-31, 11:14
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Nej. De som snackar om judar gör det i precis varje inlägg. Det är den enda sträng de har på sin lyra. Det är därför de är så illa omtyckta och inte, som de tror själva, för att de säger obekväma sanningar om judar, utan just för att de inte har något annat att komma med.

Haha, ja det blir lite surrealistiskt när varje frisk fläkt (MED) i svensk politik faller på kriteriet att de har någon diffus koppling till Mossad

Tror att MED har en ok chans att nå riksdagen. Tror att de kommer få mycket täckning av media i den stundande valrörelsen. Alternativ media med Nyheter Idag i spetsen (som MEDs partiledare äger) har redan lagt fundamenten och de kan liksom inte ignoreras av de större aktörerna längre.
Citera
2018-03-31, 14:01
Medlem
TV4 blir med på vår MEDpub 4 april i Lund 🙂
Citera
2018-03-31, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du sitter alltså och skriver i en tråd som handlar om ett liberalkonservativt parti och så vet du inte vad liberalkonservativ är för något 😂 fan du måste va årets mest korkade skribent.. sluta inte skriv, jag printar ut dina kommentarer och tar fram dem var gång vi har fest så vi har något att asskratta åt 😂 (flåt, man skall ju inte skratta åt förståndshandikappade men kan fan inte låta bli &#128533.

Vad är det som du inte förstår? Jag säger att liberalism och konservatism är två oförenliga -ismer. Du svarar med att konstatera att Medborgerlig Samling är ett liberalkonservativt parti. Jaha? Jag har redan konstaterat att liberalkonservatism inte klarar av mötet med verkligheten. Motbevisa mig i stället med konkreta exempel på att konservatism och liberalism minsann kan funka ihop. Det kan du inte. Är det därför du har gått i självförsvar? Du vet att du sitter högst upp i tornet på ett sandslott.

I vartenda inlägg har du shitpostat om mig - men du har aldrig fört fram Medborgerlig Samlings liberalkonservativa politik. Kloka människor diskuterar företeelser medan korkade ägnar sig åt skitsnack om andra. Rätt uppenbart att du inte har alla hästar hemma i stallet.
Citera
2018-03-31, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Vad är det som du inte förstår? Jag säger att liberalism och konservatism är två oförenliga -ismer. Du svarar med att konstatera att Medborgerlig Samling är ett liberalkonservativt parti. Jaha? Jag har redan konstaterat att liberalkonservatism inte klarar av mötet med verkligheten. Motbevisa mig i stället med konkreta exempel på att konservatism och liberalism minsann kan funka ihop. Det kan du inte. Är det därför du har gått i självförsvar? Du vet att du sitter högst upp i tornet på ett sandslott.

I vartenda inlägg har du shitpostat om mig - men du har aldrig fört fram Medborgerlig Samlings liberalkonservativa politik. Kloka människor diskuterar företeelser medan korkade ägnar sig åt skitsnack om andra. Rätt uppenbart att du inte har alla hästar hemma i stallet.
Vem bryr sig om vad du säger? Du får väl ringa och berätta för tex moderaterna att de inte existerar som liberalkonservativa eftersom din sönderrökta hjärna inbillat dig det, fan hundraårigtparti får lägga ned efter ditt ”fynd” 😂 du e fan så korkad så det finns inte ord till att beskriva det.

Tog för givet att du varit inne och läst MED,s hemsida? Eller menar du att du spammar sönder en tråd om ett parti men att du inte ens har varit inne och läst deras politik? Eller menar du att jag skall copy och paste från vår hemsida så att du skall kunna läsa det? Vad hindrar dig att gå in och läsa själv? Varför spammar du sönder en tråd där du inte ens orkat ta dig tiden att läsa vilken politik de står för?
Att du tillsammans med dina hjärnspöken kommit fram till att man inte kan va liberalkonservativ utan att ens googla benämningen måste väl ändå klassa dig som urbota korkad individ eller?

Nej DU skall bevisa att liberalkonservativ inte går ihop, det är nämligen DU som påstår detta, är du så jävla korkad att du tror att Du kan sitta och påstå något som är helt fel uppåt väggarna och sedan skall vi andra bevisa att du har fel? Hur jävla korkad på en skala kan man bli egentligen utan att bli inspärrad.
Erkänn, du är ingen, kan inget, äger inget, du är en stor jävla förlorare, ett stolpskott helt enkelt 😂
Citera
2018-03-31, 17:45
Medlem
Citat:
Men klaga då! Vilka är de neokonservativa krigshökarna i USA? Amerikanska judar.

Tål du inte att höra sanningen får du skaffa app på datorn som markerar safe space åt dig.

Jan-Olof Bengtsson pekar på kopplingen till de neokonservativa. Jag förklarar vilka de neokonservativa är.

Vad jag sett klarar inte denne Jan-Olof Bengtsson av att peka ut någonting på ett tillfredsställande sätt. På vilket sätt skulle MED vara neokonservativa? Liberalkonservativ rimmar inte särskilt väl med neocons, och jag har inte någon stans läst om att MED skulle driva den amerikanska typen av konservatism.

Och så detta otroligt tröttsamma dillande om judar, om det ändå var så att det någon gång kanske fanns någon annan anledning än judar i dessa tröttmössors värld, men när svaret på alla orsaker alltid är "judar" blir man av naturliga skäl inte övertygad om att de som förfäktar denna idé sitter inne med någon sanning. Regnar det idag igen? Judarna! Toapappret slut? Judarna!

Citat:

Du är den som självtillräckligt konstaterar att liberalism och konservatism är oförenliga, förmodligen eftersom du utgår från de amerikanska definitionerna. Klassisk liberalism och klassisk konservatism (tysk eller engelsk) är inte svåra att förena. Konservatism, staten ska inte lägga sig i och styra samhällsutvecklingen, naturlig framväxt av förändringar, beslut tas på den nivå som ligger närmast den det berör. Liberalism betonar i princip samma syn, men utifrån andra bevekelsegrunder. Staten ska lägga sig i så lite som möjligt för att garantera frihet åt individen, ett ramverk av regler ska garantera friheten, men inte gör inspel på planen. Liberalkonservativ. Inga problem.

MED deklarerar öppet att de stöder en konservativ syn på samhällsutveckling och en liberal syn på personlig frihet. Inte svårare än så.
Citera
2018-03-31, 21:27
Medlem
smoerreboms avatar
De anti-sionistiska konspirationsteoretikerna hade ju en poäng i det där med att partiledaren kallar riksdagsledamöterna en skock får är ett anmärkningsvärt sätt att uttrycka sig på.

Jag vet inte tillräckligt mkt om judarna för att kunna säga om det är där det kommer ifrån utan uppfattade det mer som en genomsnittligt elitistisk jurist som slant lite med tungan. Nästa gång i en lite större mediekanal ser vi till att hålla käften i styr mer men ingen big deal.

Därför är det lite bekymmersamt att se att partiet nu valt att på sin facebooksida göra detta till ett citat som är värt att understryka och upphöja. Det är inte den sansade nyanserade stil man tidigare haft och överhuvudtaget lite märklig marknadsföring. Det är nog bra om han har en bra efterhandskonstruktion till det där som tar sikte på något i ledamöternas beteende, att de röstar osjälvständigt eller nåt sånt.
Citera
2018-03-31, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
De anti-sionistiska konspirationsteoretikerna hade ju en poäng i det där med att partiledaren kallar riksdagsledamöterna en skock får är ett anmärkningsvärt sätt att uttrycka sig på.

Jag vet inte tillräckligt mkt om judarna för att kunna säga om det är där det kommer ifrån utan uppfattade det mer som en genomsnittligt elitistisk jurist som slant lite med tungan. Nästa gång i en lite större mediekanal ser vi till att hålla käften i styr mer men ingen big deal.

Därför är det lite bekymmersamt att se att partiet nu valt att på sin facebooksida göra detta till ett citat som är värt att understryka och upphöja. Det är inte den sansade nyanserade stil man tidigare haft och överhuvudtaget lite märklig marknadsföring. Det är nog bra om han har en bra efterhandskonstruktion till det där som tar sikte på något i ledamöternas beteende, att de röstar osjälvständigt eller nåt sånt.
Bisarrt att ni inte hört detta urgamla svenska uttryck, utan istället ser det som någon sorts judisk avhumanisering av gojer. Nåväl jag gjorde en snabb nyhetssökning på ”som en skock får”. Av de första tio träffarna var fyra relevanta.

Pietikäinen: Finländarna som en skock skrämda får i EU:s skogstvist

https://svenska.yle.fi/artikel/2017/09/12/pietikainen-finlandarna-som-en-skock-skramda-far-i-eus-skogstvist

Människorna i Stockholms medievärld är – möjligen med undantag för Dramatens fasta ensemble – den mest narcissistiska skock får som vandrar på jorden.

https://www.svd.se/hugo-rehnberg-darfor-hatar-jag-mediebranchen

Lösningen är dock inte att springa som en skock får i motsatt rikning och plötsligt inte prata och skriva om annat än invandringens baksidor.

http://www.fria.nu/artikel/132476

Det fick jag höra av snubbarna. Under lärlingsperioderna ute på byggena kände hon sig som ett får bland en skock vargar.

https://www.arbetarskydd.se/arbetsmiljo/man-far-inte-vara-en-klenis-i-byggbranschen-6886388

Inget av dessa citat kommer såvitt jag kan bedöma från en jude. Ilan Sade är dessutom inte jude enligt definitionen då hans mor inte är judinna.
Senast redigerad av Friherr 2018-03-31 kl. 21:46.
Citera
2018-04-01, 08:53
Medlem
Tror inte någon potentiell väljare missförstår utifrån sammanhanget: "ni vill minska antalet riksdagsledamöter med 100 platser?"

Med tanke på att vi är ett land med under 10 miljoner medborgare har vi absurda många riksdagsledamöter, vilket utraderat mycket av det personliga ansvaret som ledamot och förvandlat riksdagen till ett anonymt knapptryckarkompani, för att citera ett annat uttryck.

- 100 är försiktigt, skippa 300 stycken så kan vi börja snacka personligt ansvar för besluten, vilket bara är positivt.
Senast redigerad av SvenskKonservativ 2018-04-01 kl. 08:55.
Citera
2018-04-01, 16:00
Medlem
Citat:

Skock får=läs Knapptryckarkompaniet
Citera
2018-04-01, 19:21
Avslutad
Citat:

Välkomna till kränkthetens land, här tassar vi alla alltid på tå och säger aldrig riktigt som det är. Det är ju precis den här frökenmentaliteten MED avser vara en vaccin mot. Blev ärligt talat själv förvånad när jag såg citatet på Facebook. Men det är ett bra citat. MED måste bli mer synliga och det blir de bl a med det citatet.
Citera
2018-04-02, 14:33
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Välkomna till kränkthetens land, här tassar vi alla alltid på tå och säger aldrig riktigt som det är. Det är ju precis den här frökenmentaliteten MED avser vara en vaccin mot. Blev ärligt talat själv förvånad när jag såg citatet på Facebook. Men det är ett bra citat. MED måste bli mer synliga och det blir dep bl a med det citatet.
Frökenmentalitet och kränkt har inte med saken att göra. Jag tycker det var lite oproffsigt sätt att uttrycka sig på. Möjligen hade det varit bättre om han fått en normal följdfråga om vafan han menade men fjanten som har programmet satt ju och läste innantill frågor som han skulle hinna med. Nu känns det bara som ett försök att vara lite uppkäftiga när de gör en grej av det.
Citera
2018-04-03, 10:47
Bannlyst
Vad tycker MED om Systembolagets detaljhandelsmonopol?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in