2018-03-31, 14:43
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Just det där med Mengele kan vara nåt han sa i stunden att nu sitter plötsligt ett "monster"(Mengele) där. Fast för han för honom är Peter.

Han säger inte att han brukade kalla honom det. Inte i live intervjun.
Nej det kanske var ironi från hans sida ? Jag fick för mig att de brukade kalla varandra nicknames från andra världskriget.
Citera
2018-03-31, 14:44
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jodå, detta hände - fast det var två "polismän". Och på Jeppes direkta fråga om M och norrmannen hade sexuell aktivitet med varandra också, så svarade vittnet ja. Där blev jag besviken på M...
En liten fråga; blev du mer besviken på Madsen för att det framkom att han haft sex med en man, än eventuell besvikelse över hans sadistmord av Kim?
Citera
2018-03-31, 14:47
Medlem
Den här förfrågan som Betina har ställt till rättsläkaren "Kan skadorna uppkommit 4-6 timmar efter döden?" (ej ordagrant) och fått negativt svar på, den blev ju ett j-a bakslag för försvaret. Märkligt ändå att hon ställde den öht i och med att PM vidhåller tidpunkterna för död respektive styckning. Blev ju bara för åklagaren att plocka fram förfrågan och svar, undrar hur Betina tänkte där?
Citera
2018-03-31, 14:49
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ja, det skulle man gärna vilja veta. Undrar om Jeppe kan ta in honom igen, nu när han har hört det här? Jag vet inte om det funkar så, att åklagaren eller försvararen kan dra in nya saker som kommer fram efter att vittnet redan avhörts?
Jag hittar inte rätt post nu av dig men du skrev om vännen Jens - allt vad han VÅGAR berätta...

Vad exakt menar du med det? Intressant.
Citera
2018-03-31, 14:52
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Den här förfrågan som Betina har ställt till rättsläkaren "Kan skadorna uppkommit 4-6 timmar efter döden?" (ej ordagrant) och fått negativt svar på, den blev ju ett j-a bakslag för försvaret. Märkligt ändå att hon ställde den öht i och med att PM vidhåller tidpunkterna för död respektive styckning. Blev ju bara för åklagaren att plocka fram förfrågan och svar, undrar hur Betina tänkte där?
Jag undrar hur försvarsadvokater tänker om det är uppenbart att den de försvarar är skyldig. Kan det vara så att hon medvetet planterar lite fällor för sig och M?
Citera
2018-03-31, 14:57
Medlem
kugutts avatar
Citat:

I så fall arbetar han med något superhemligt projekt, för han syns aldrig i media... till skillnad från M (ja även före den 11 augusti). Ärligt talat tror jag att v B är rätt mycket av en konventionell family man. Det framgick ju i filmen, att han vill jobba sina timmar på kontorstid, och sedan gå och hämta barnen på dagis. Inte jobba dygnet runt och kasta sig ner på en madrass i verkstaden när sömnen övermannar honom... Mer begåvad än medelmåttan, men inget geni, varken ett ljust eller ett mörkt geni s.a.s..

Tycker du man måste synas i media för at vara intelektuell? Orsaken at Madsen horade runt i media var att han behövde pengar, andras pengar... Det räckte inte med dom 3 danska kronor "geniet" hadde på sin konto. Det att Madsen jobbade dygnet runt kom av att han var så inn i helvetes trög. Det vonB gjorde på et normalt pass behövde medelmåttan Madsen ett dygn på. Dom konkurrerade förstår du (alla män gör det i sitt arbete) Jag har aldrig sagt at vonB är ett geni, men han värkar ha huvudet på rett plats.
Citera
2018-03-31, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
En liten fråga; blev du mer besviken på Madsen för att det framkom att han haft sex med en man, än eventuell besvikelse över hans sadistmord av Kim?

Helt sjukt det där. Skillnad på moral och moral tydligen - och det värsta är helt klart homofili. Fatta det den som kan 😣
Citera
2018-03-31, 14:59
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Nej det kanske var ironi från hans sida ? Jag fick för mig att de brukade kalla varandra nicknames från andra världskriget.
Precis, det står här om deras "nazi-nicknames" och varför det blev så.
Två artiklar, här är originalet:
https://www.wired.com/story/final-terrible-voyage-nautilus/
“It’s hard for us to understand what drives a madman, because we are not mad,” Falkenberg told me. He then described a recurring joke: Madsen would pretend to be a violent Nazi and would mime hitting Falkenberg, saying “Should I punch you in the kidneys?” or Madsen might joke: “What if I inject battery acid into your veins?”
There was also a lot of joking around about Nazis in the workshop. Crewmembers called each other by Nazi-inspired nicknames. Madsen was called Kaleun, for Kapitänleutnant, a nod to the 1981 film*Das Boot, about a fictional German U-boat unit during World War II, Falkenberg said. When they went out in the sub, the crew spoke German, reciting lines from the film".

Denna andra artikel har fått info från artikeln ovan:
https://www.bt.dk/krimi/kim-walls-veninde-peter-madsen-og-hans-kolleger-kaldte-sig-nazi-inspirerede
Citera
2018-03-31, 15:02
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag undrar hur försvarsadvokater tänker om det är uppenbart att den de försvarar är skyldig. Kan det vara så att hon medvetet planterar lite fällor för sig och M?
Nej, det tror jag absolut inte. Det är ett jobb de utför och de förhåller sig till det.
Citera
2018-03-31, 15:04
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Precis, det står här om deras "nazi-nicknames" och varför det blev så.
Två artiklar, här är originalet:
https://www.wired.com/story/final-terrible-voyage-nautilus/
“It’s hard for us to understand what drives a madman, because we are not mad,” Falkenberg told me. He then described a recurring joke: Madsen would pretend to be a violent Nazi and would mime hitting Falkenberg, saying “Should I punch you in the kidneys?” or Madsen might joke: “What if I inject battery acid into your veins?”
There was also a lot of joking around about Nazis in the workshop. Crewmembers called each other by Nazi-inspired nicknames. Madsen was called Kaleun, for Kapitänleutnant, a nod to the 1981 film*Das Boot, about a fictional German U-boat unit during World War II, Falkenberg said. When they went out in the sub, the crew spoke German, reciting lines from the film".

Denna andra artikel har fått info från artikeln ovan:
https://www.bt.dk/krimi/kim-walls-veninde-peter-madsen-og-hans-kolleger-kaldte-sig-nazi-inspirerede
Javisst, tack för infon!
Citera
2018-03-31, 15:16
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Hon kanske inte är så insatt i rättsmedicin?
Nej, jag tror snarare att hon förväntade sig ett lite diffust svar. Rättsläkaran svarar ju ofta inte så "tvärsäkert" som man kunde önska. Ofta kan det vara så att rättsläkaren kanske är till 99% säker på en sak, men måste ändå tillägga ett alternativ som inte helt kan uteslutas. Som det med kolmonoxidförgiftning. Bettina kanske förväntade sig att hon skulle svara ungefär "inte troligt, inget indikerar på det men det kan inte helt uteslutas pga svårigheterna att analysera när kroppsdelarna legat så länge i vattnet".
Citera
2018-03-31, 15:40
Medlem
Citat:
Hon kanske inte är så insatt i rättsmedicin?
Nej, jag tror snarare att hon förväntade sig ett lite diffust svar. Rättsläkaran svarar ju ofta inte så "tvärsäkert" som man kunde önska. Ofta kan det vara så att rättsläkaren kanske är till 99% säker på en sak, men måste ändå tillägga ett alternativ som inte helt kan uteslutas. Som det med kolmonoxidförgiftning. Bettina kanske förväntade sig att hon skulle svara ungefär "inte troligt, inget indikerar på det men det kan inte helt uteslutas pga svårigheterna att analysera när kroppsdelarna legat så länge i vattnet".

För min tror jag PM kommer att erkänna att sticken kom strax efter döden, då han i sin bubbla insåg att hela hans liv var i spillror ( jämför med "Raket-Madsen är död"). Han gjorde dom i blint raseri, eller liknade. Han kommer förmodligen också att säga att KW ville leka sado-lekar, och hon råkade dö.

Det är kanske sant, kanske inte, men det är där den ultimata delen av rättegången hamnar, som jag föreställer mig det. Vi får se.

Att en sådan version förmodligen inte är sann, är en helt annan sak, det handlar om vad rätten fastställer som troligt händelseförlopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in