Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Hon kanske inte är så insatt i rättsmedicin?
Nej, jag tror snarare att hon förväntade sig ett lite diffust svar. Rättsläkaran svarar ju ofta inte så "tvärsäkert" som man kunde önska. Ofta kan det vara så att rättsläkaren kanske är till 99% säker på en sak, men måste ändå tillägga ett alternativ som inte helt kan uteslutas. Som det med kolmonoxidförgiftning. Bettina kanske förväntade sig att hon skulle svara ungefär "inte troligt, inget indikerar på det men det kan inte helt uteslutas pga svårigheterna att analysera när kroppsdelarna legat så länge i vattnet".
För min tror jag PM kommer att erkänna att sticken kom strax efter döden, då han i sin bubbla insåg att hela hans liv var i spillror ( jämför med "Raket-Madsen är död"). Han gjorde dom i blint raseri, eller liknade. Han kommer förmodligen också att säga att KW ville leka sado-lekar, och hon råkade dö.
Det är kanske sant, kanske inte, men det är där den ultimata delen av rättegången hamnar, som jag föreställer mig det. Vi får se.
Att en sådan version förmodligen inte är sann, är en helt annan sak, det handlar om vad rätten fastställer som troligt händelseförlopp.