Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Jag menar att dessa bilder inte ger svar på kurvad jord eller platt jord.
Så mina bilder på dig inzoomad inte ger svar på om du står och vinkar?
Du ser på bild att en bro böjer sig neråt, att vattnet kröker sig neråt och döljer bron dom också böjer sig neråt.
Och filmen på tornet i Malmö, du ser på bild/film att tornet försvinner mer och mer ju längre du kommer ifrån den. Du ser att vattnet döljer tornet i exakt den form kurvan har på jorden.
Du ser varje solnedgång och soluppgång att solen döljs av jorden.
Du ser att båtar försvinner bakom horisonten.
Du ser att solens ljus lyser upp molnen underifrån vid solnedgång och soluppgång.
Du ser att solens strålar lyser först på toppen på höga betg och kryper neråt ju längre snurrar.
Du ser att polstjärnan står 90 grader rakt upp på nordpolen. Vid breddgrad 45 så står polstjärnan 45 grader ovanför marken. Vid ekvatorer står polstjärnan 0 grafer ovanför marken.
Du set att det samma gäller sydliga polstjärnan på södra halvklotet.
Du ser att stjärnhimmeln snurrar motsols runt norra polstjärnan. Du ser att stjärnhimmeln snurrar medsols runt södra halvklotet.
Du ser att halvmånen står upp i Sverige, ligger ner vid ekvatorn och står upp fast 180 grader roterat i Sydafrika.
Du ser att solen går i en exakt rak bana över himelen från öster till vädret två dagar om året, vårdagjämning och höstdagjämning.
Du ser att skuggorna rör sig i en exakt spikrak bana från väster till öster två dagar om året, vårdagjämning och höstdagjämning.
Effekt efter effekt av ett klot. Varje punkt är ett bevis på ett klot. Det är även bevis på att jorden INTE är platt.
Men du vägrar ta till dig bevisen. Just du svarar ju "jag vet inte" så fort du inte förstår bevisen. ÄNDÅ påstår du sedan att jorden är platt och vi har fel. Och så lägger du upp en youtubefilm där dom uppenbart ljuger eller inte förstår.
Då plötsligt "förstår" du vad som hittas på i filmen.
Detta handlar inte om att vara öppen för andra synvinklar det du gör. Det handlar antingen om att du är för dum, korkad eller sinnesslö för att vilja, kunna förstå.
Eller är det pga att att du har sektsymptom och allt detta är som en religion.
För när du har alla bevis mitt framför ögonen på dig men vägrar ta till dig bevisen, ja då är något fel.
Det finns en annan känd konspirationsteoretiker som är avstängd just nu. Han gorma om att allt kastar en spikrak skugga. Jag och andra förklarar att allt kastar en konformad kärnskugga. Han påstår att det inte är sant. Jag bevisade honom detta med egna bilder.
Han blev helt galen, totalt vägra ta tills sig bildbevisen. Detta är tecken på en galning eller en person som lider av sektsymtom.