2018-03-31, 00:53
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Du tror inte att det kan ha med zoomen att göra? Detta fenomen kan ju endast observeras i en bild som är zoomad. Jag kan inte observera det med blotta ögat utan måste använda zoom på en kamera, men om jag zoomar ut är det borta. Om jag ser med blotta ögat är kurvan borta. Det här ger inte svar på kurvans existens.

Så om jag har en extremt kraftig zoomkamera och zoomar in dig på flera 100 meters avstånd.
Kan se dig i kameran som en liiiten snubbe som står när och vinkar på mig. Jag zoomar ut igen och du finns inte med, jag tittar med blotta ögat och du finns inte där för jag kan omöjligt se dig på det avståndet.

Kan jag alltså inte med kamerans hjälp bevisa att du står där borta? Är inzoomningen inte bevis nog?

Hmmm, märklig logik du har.
Citera
2018-03-31, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Så om jag har en extremt kraftig zoomkamera och zoomar in dig på flera 100 meters avstånd.
Kan se dig i kameran som en liiiten snubbe som står när och vinkar på mig. Jag zoomar ut igen och du finns inte med, jag tittar med blotta ögat och du finns inte där för jag kan omöjligt se dig på det avståndet.

Kan jag alltså inte med kamerans hjälp bevisa att du står där borta? Är inzoomningen inte bevis nog?

Hmmm, märklig logik du har.
Jag menar att dessa bilder inte ger svar på kurvad jord eller platt jord.
Citera
2018-03-31, 01:39
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det är ju det bilderna gör.
Hur förklarar du kurvan på den inzoomade bilden?
Bilden som inte visar någon kurva är förklarad. Den är inte inzoomad.
Citera
2018-03-31, 01:47
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Kurvan. Var är den?

Runt om dig. Överallt. Jag förstår dock inte på vilket sätt denna fråga är det efterfrågade beviset? Du har inte presenterat något sådant.
Citera
2018-03-31, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det är ju det bilderna gör.
Hur förklarar du kurvan på den inzoomade bilden?
Bilden som inte visar någon kurva är förklarad. Den är inte inzoomad.
Så du ser en kurva när bilden är inzoomad men inte annars, men det säger dig inget.
Du får sista ordet.
Citera
2018-03-31, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonehead
Runt om dig. Överallt. Jag förstår dock inte på vilket sätt denna fråga är det efterfrågade beviset? Du har inte presenterat något sådant.
Var kan man se den?
Citera
2018-03-31, 08:25
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Så du ser en kurva när bilden är inzoomad men inte annars, men det säger dig inget.
Du får sista ordet.
Du ger mig sista ordet för att du vet att du har fel och du kan inte slingra dig ur det.
Självklart ser man detaljer när bilden är inzoomad, som man inte ser om bilden är utzoomad. Det betyder inte att det man ser i den inzoomade bilden slutar att existera när man zoomar ut.
Citera
2018-03-31, 08:33
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Var kan man se den?
Det finns fotografier och film av en väldigt lång kraftledning i en sjö, et syns tydligt att den kröker sig ned bakom horisonten. Der finns också en video som filmar Turning Torso från olika avstånd. Ju längre bort man är desto mer av nedre delen skyms av kurvan. Samma sak gäller båtar. När solen går ned bortom ett hav döljs nedre delen av kurvan.
Citera
2018-03-31, 09:15
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Så mina bilder på dig inzoomad inte ger svar på om du står och vinkar?

Du ser på bild att en bro böjer sig neråt, att vattnet kröker sig neråt och döljer bron dom också böjer sig neråt.

Och filmen på tornet i Malmö, du ser på bild/film att tornet försvinner mer och mer ju längre du kommer ifrån den. Du ser att vattnet döljer tornet i exakt den form kurvan har på jorden.

Du ser varje solnedgång och soluppgång att solen döljs av jorden.

Du ser att båtar försvinner bakom horisonten.

Du ser att solens ljus lyser upp molnen underifrån vid solnedgång och soluppgång.

Du ser att solens strålar lyser först på toppen på höga betg och kryper neråt ju längre snurrar.

Du ser att polstjärnan står 90 grader rakt upp på nordpolen. Vid breddgrad 45 så står polstjärnan 45 grader ovanför marken. Vid ekvatorer står polstjärnan 0 grafer ovanför marken.

Du set att det samma gäller sydliga polstjärnan på södra halvklotet.

Du ser att stjärnhimmeln snurrar motsols runt norra polstjärnan. Du ser att stjärnhimmeln snurrar medsols runt södra halvklotet.

Du ser att halvmånen står upp i Sverige, ligger ner vid ekvatorn och står upp fast 180 grader roterat i Sydafrika.

Du ser att solen går i en exakt rak bana över himelen från öster till vädret två dagar om året, vårdagjämning och höstdagjämning.

Du ser att skuggorna rör sig i en exakt spikrak bana från väster till öster två dagar om året, vårdagjämning och höstdagjämning.

Effekt efter effekt av ett klot. Varje punkt är ett bevis på ett klot. Det är även bevis på att jorden INTE är platt.

Men du vägrar ta till dig bevisen. Just du svarar ju "jag vet inte" så fort du inte förstår bevisen. ÄNDÅ påstår du sedan att jorden är platt och vi har fel. Och så lägger du upp en youtubefilm där dom uppenbart ljuger eller inte förstår.
Då plötsligt "förstår" du vad som hittas på i filmen.

Detta handlar inte om att vara öppen för andra synvinklar det du gör. Det handlar antingen om att du är för dum, korkad eller sinnesslö för att vilja, kunna förstå.
Eller är det pga att att du har sektsymptom och allt detta är som en religion.

För när du har alla bevis mitt framför ögonen på dig men vägrar ta till dig bevisen, ja då är något fel.

Det finns en annan känd konspirationsteoretiker som är avstängd just nu. Han gorma om att allt kastar en spikrak skugga. Jag och andra förklarar att allt kastar en konformad kärnskugga. Han påstår att det inte är sant. Jag bevisade honom detta med egna bilder.
Han blev helt galen, totalt vägra ta tills sig bildbevisen. Detta är tecken på en galning eller en person som lider av sektsymtom.
Senast redigerad av Jazzil 2018-03-31 kl. 09:26.
Citera
2018-03-31, 09:17
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Var kan man se den?

Allra lättast vid vatten. Men det finns också gott om bildmaterial från rymden. ISS, exempelvis (den diskussionen har vi redan haft ett par gånger, och inte heller där har du visat något som skulle kunna avslöja allt som en stor bluff).

Du har fortfarande inte presenterat något som falsifierar den runda jorden, så varför envisas du med att fortsätta med dessa frågor?

Ser du kurvan på en badboll? Om ja, varför?
Citera
2018-03-31, 11:04
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Om vi tar det med vetenskapliga metoden:

Bilderna är inte bevis på att jorden är sfärisk. Däremot är bilderna motbevis mot en platt jord, dvs bilderna är observationer som tydligt falsifierar hypotesen att jorden är platt. Efter detta konstaterande återstår att ta reda på vad jorden har för form men vi vet nu att den inte kan vara platt.

Resten av observationerna som nämnts i tråden är allihop exempel på observationer som falsifierar plattjordshypotesen.
Citera
2018-03-31, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Så mina bilder på dig inzoomad inte ger svar på om du står och vinkar?

Du ser på bild att en bro böjer sig neråt, att vattnet kröker sig neråt och döljer bron dom också böjer sig neråt.

Och filmen på tornet i Malmö, du ser på bild/film att tornet försvinner mer och mer ju längre du kommer ifrån den. Du ser att vattnet döljer tornet i exakt den form kurvan har på jorden.

Du ser varje solnedgång och soluppgång att solen döljs av jorden.

Du ser att båtar försvinner bakom horisonten.

Du ser att solens ljus lyser upp molnen underifrån vid solnedgång och soluppgång.

Du ser att solens strålar lyser först på toppen på höga betg och kryper neråt ju längre snurrar.

Du ser att polstjärnan står 90 grader rakt upp på nordpolen. Vid breddgrad 45 så står polstjärnan 45 grader ovanför marken. Vid ekvatorer står polstjärnan 0 grafer ovanför marken.

Du set att det samma gäller sydliga polstjärnan på södra halvklotet.

Du ser att stjärnhimmeln snurrar motsols runt norra polstjärnan. Du ser att stjärnhimmeln snurrar medsols runt södra halvklotet.

Du ser att halvmånen står upp i Sverige, ligger ner vid ekvatorn och står upp fast 180 grader roterat i Sydafrika.

Du ser att solen går i en exakt rak bana över himelen från öster till vädret två dagar om året, vårdagjämning och höstdagjämning.

Du ser att skuggorna rör sig i en exakt spikrak bana från väster till öster två dagar om året, vårdagjämning och höstdagjämning.

Effekt efter effekt av ett klot. Varje punkt är ett bevis på ett klot. Det är även bevis på att jorden INTE är platt.

Men du vägrar ta till dig bevisen. Just du svarar ju "jag vet inte" så fort du inte förstår bevisen. ÄNDÅ påstår du sedan att jorden är platt och vi har fel. Och så lägger du upp en youtubefilm där dom uppenbart ljuger eller inte förstår.
Då plötsligt "förstår" du vad som hittas på i filmen.

Detta handlar inte om att vara öppen för andra synvinklar det du gör. Det handlar antingen om att du är för dum, korkad eller sinnesslö för att vilja, kunna förstå.
Eller är det pga att att du har sektsymptom och allt detta är som en religion.

För när du har alla bevis mitt framför ögonen på dig men vägrar ta till dig bevisen, ja då är något fel.

Det finns en annan känd konspirationsteoretiker som är avstängd just nu. Han gorma om att allt kastar en spikrak skugga. Jag och andra förklarar att allt kastar en konformad kärnskugga. Han påstår att det inte är sant. Jag bevisade honom detta med egna bilder.
Han blev helt galen, totalt vägra ta tills sig bildbevisen. Detta är tecken på en galning eller en person som lider av sektsymtom.
Men det är du som inte kan tänka utanför din ram ett dugg. Det är du som har en religion.
Vi vet inte vad solen är för nånting. Vi vet inte dens bana. Likaså med månen, vi vet inte detta.
Det är antaganden gjort av globe modellen och dess följare tror att det är spikat att detta är sant bara för att mattematik guden kan tala om för dom att det är så.

Att saker "döljs" är inte bevis på en kurva, man är korkad om man tror det. Det är ett antagande på en kurva.
Men att en gång för alla vilja bevisa detta är inte på tal, dess följare tycker inte heller detta ska bevisas av någon väldigt märklig anledning, här rabblar man upp "vetenskap" men att fixa vetenskapsbevis på en kurva, nej du, det vill man inte.

Saker "döljs" pga ditt perspektiv. Ditt perspektiv är inte vad du lärt dig, du är doktrinerad. Hela globe modellen är en kult.
Ljus och refraktion är annorlunda men du vägrar och inte tänka dig tanken.

Stjärnor som snurrar medsols eller motsols är perspektiv, denna är spiksäker. Men du orkar inte ta till dig dom bevisen. Jävla hycklare!

Man svarar "jag vet inte" när man inte vet. Det är så jävla simpelt och fatta det men du vägrar och förstå det, du börjar konspirera ihop nånting istället.

Vi är så trötta på regeringen som ljuger för oss, men detta kan du inte ens tänka dig tanken att så är fallet. Det är du som är trögsynt.
Varför går du inte fram till en främling och knäböjjer dig? Ge främlingen makt över dig. Det är ju för fan ingen skillnad mot vad du gör mot regeringen.
Senast redigerad av Kungadolf 2018-03-31 kl. 12:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in