2018-03-31, 00:33
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Det där var ingen bro. Hur som helst, varför lutar inte det där tornet något?

Förklara med egna ord hur du ska kunna se en lutning på max någon grad. När den lutar bort ifrån dig.
Citera
2018-03-31, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Förklara med egna ord hur du ska kunna se en lutning på max någon grad. När den lutar bort ifrån dig.
Max någon grad? Hur kan det vara så lite?
Har ju försvunnit ungefär 100m av tornet.

Så kurvan är på 100meter då ungefär... Borde ju luta ju??
Citera
2018-03-31, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Visa ett inzoomat foto som inte visar någon kurva. Att det finns foton som inte visar kurvan bevisar förstås inte att det inte finns någon kurva.
Så enligt dig finns det foton som visar kurvan och de bevisar kurvan, men foton inte visar kurvan bevisar inte att kurvan inte är där. Javisst, om du kan få det att gå ihop så lycka till!
Halleluja!
Citera
2018-03-31, 00:38
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Så enligt dig finns det foton som visar kurvan och de bevisar kurvan, men foton inte visar kurvan bevisar inte att kurvan inte är där. Javisst, om du kan få det att gå ihop så lycka till!
Halleluja!

Så jag tar ett kort på dig, det bevisar att du finns.
Sedan vänder jag mig om och tar ett kort där du står bakom mig. Tada, nu bevisar jag att du inte finns.

Logiken bland plattskallarna är skrämmande låg
Citera
2018-03-31, 00:42
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Halleluja!
Visa en inzoomad bild som inte visar någon kurva.
Citera
2018-03-31, 00:42
Medlem
Citat:
Så jag tar ett kort på dig, det bevisar att du finns.
Sedan vänder jag mig om och tar ett kort där du står bakom mig. Tada, nu bevisar jag att du inte finns.

Logiken bland plattskallarna är skrämmande låg
Nej, därför att du tar ett kort "där jag står bakom dig", jag är ju fortfarande med i bilden eftersom du tar kort som visar att jag står bakom dig. Jag finns.
Citera
2018-03-31, 00:43
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Jordens omkrets: 40.075 km

40.075 km / 360 grader = ca 111 km

För varje 111 km så blir det en grads lutning.

Han är ca 48 km bort från tornet som max... Alltså är lutningen mindre än en halv grad.
Hur ska du kunna se ett torn som lutar en halv grad bort ifrån dig?

Enkel matematik som man lär sig i mellanstadiet... Varför orkar du inte räkna ut denna banala matematiska uträkningen själv?
Citera
2018-03-31, 00:45
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:

Avståndet nordpolen - ekvatorn = 1000 mil.
Det är 90 graders skillnad 1000/90 = 11,11 mil/grad.
Citera
2018-03-31, 00:46
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Nej, därför att du tar ett kort "där jag står bakom dig", jag är ju fortfarande med i bilden eftersom du tar kort som visar att jag står bakom dig. Jag finns.

Nej, på andra kortet finns du inte med, du står ju BAKOM mig.

Jag får alltså förklara tydligare.

Jag håller en kamera. Jag riktar kameran MOT dig och tar ett kort. Du kommer med på kortet. Jag bevisar att du finns.
Andra kortet håller jag samma kamera. Jag vänder mig om, tar kortet 180 grader från dig då du står BAKOM mig. Du kommer alltså INTE med på kortet. Jag bevisar alltså att du inte finns!!! Eller????
Citera
2018-03-31, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Visa en inzoomad bild som inte visar någon kurva.
Du tror inte att det kan ha med zoomen att göra? Detta fenomen kan ju endast observeras i en bild som är zoomad. Jag kan inte observera det med blotta ögat utan måste använda zoom på en kamera, men om jag zoomar ut är det borta. Om jag ser med blotta ögat är kurvan borta. Det här ger inte svar på kurvans existens.
Citera
2018-03-31, 00:49
Medlem
Citat:
Nej, på andra kortet finns du inte med, du står ju BAKOM mig.

Jag får alltså förklara tydligare.

Jag håller en kamera. Jag riktar kameran MOT dig och tar ett kort. Du kommer med på kortet. Jag bevisar att du finns.
Andra kortet håller jag samma kamera. Jag vänder mig om, tar kortet 180 grader från dig då du står BAKOM mig. Du kommer alltså INTE med på kortet. Jag bevisar alltså att du inte finns!!! Eller????
Jag skojade med dig.
Ha det bra!

p.s. Jorden är platt!
Citera
2018-03-31, 00:50
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du tror inte att det kan ha med zoomen att göra? Detta fenomen kan ju endast observeras i en bild som är zoomad. Jag kan inte observera det med blotta ögat utan måste använda zoom på en kamera, men om jag zoomar ut är det borta. Om jag ser med blotta ögat är kurvan borta. Det här ger inte svar på kurvans existens.
Nej. Att du inte ser en sak, på grund av brist på inzoomning, till exempel, betyder inte att saken inte finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in