2018-03-30, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Han har ju talat mycket om det. Det perfekta brottet (del 1).
Att bli jagad av polis samt undkomma (del2).

Han har talat med flera om att spela in snuff-film i Ubåten (jag tror att PM menade fake snuff-film då,eftersom att det var med kompisar).

I SMS med älskarinnan DK ,(4/8 )berättar PM att han har en mordplan redo i Ubåten + hela mordförloppet.
Han har försökt att få med flera olika (nästan okända)kvinnor på en Ubåtstur hela sommaren.

Om han ville tortera och mörda någon bara, kunde han bjudit hem dem till sin husbåt en kväll.
Han kunde även föreslagit sin husbåt för att spela in fake snuff-film.
Men tydligen var det ubåten som var fetischen.
Och vad gör man med en Ubåt? Vad är den till för?

Tycker du inte 2,5 timmar (dyket + från de stiger ned i Ubåten) är plågsamt lång tid?
PMs dödsfascination kan ha inbegripit att tillbringa tid med den döda kroppen också.(?)

Ja så kommer han upp med hennes blod på näsan och sin sperma i kalsongerna.
Ett plus ett kan faktiskt vara två, behöver inte men i detta fall mest troligt.
Citera
2018-03-30, 21:33
Medlem
Vad betyder egentligen sexualsadist? Att han våldtog henne (med kondom för det hittades väl inte sädesvätska i henne)? Ett begär som är starkare än sex eller en kombination?

Är detta inte en så ovanlig störning att det är något man föds till? Dom flesta psykopater skulle ju aldrig begå den här typen av brott. Tony Olsson och Svartenbrandt som var/är fullblodspsykopater skulle aldrig klara av att stycka en kropp ens en gång antar jag?
Citera
2018-03-30, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Vad betyder egentligen sexualsadist? Att han våldtog henne (med kondom för det hittades väl inte sädesvätska i henne)? Ett begär som är starkare än sex eller en kombination?

Är detta inte en så ovanlig störning att det är något man föds till? Dom flesta psykopater skulle ju aldrig begå den här typen av brott. Tony Olsson och Svartenbrandt som var/är fullblodspsykopater skulle aldrig klara av att stycka en kropp ens en gång antar jag?

Ja det betyder väl typ en som njuter av andras lidande och vara den som orsakar lidandet.
Psykopati är som att vara färgblind eller enbent.
Att inte känna av andra människor, inte uppleva känslomässig kontakt, behöver inte vara en ond människa men oftast en sorglig existens.
Nä! Tony och Svartenbrandt samt andra skulle nog inte ha någon uppskattning i stycka lik eftersom dom har en ideologi en kamp som inte innefattar mord på kvinnor.
Citera
2018-03-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000

PM ville nog leva ut sina sexuella fantasier med en kvinna som han inte hade en relation med.
Ett offer som han bara kunde se som ett objekt (som NB med Lisa Holm).
Att ha regelrätt samlag ingår därför inte (undantag finns). Så nära vill de inte komma.
Både NB och PM hade fått sädesutlösning annorstädes. PM i kallingarna.
Citera
2018-03-30, 22:12
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visserligen. Men trasig strumpbyxa skulle peka med hela handen på ett sexbrott vilket skulle kunna förklara att kroppen saknas.

Samtidigt som Madsen hade alibi vid den aktuella tidpunkten.

Jodå för all del det skulle den. Jag har också tänkt på detta med at Nautulius blev tvettad just innan mordnatten. Varför? Jo Madsen hadde säkert planerat at tvetta/sterilisera Nautulius jävligt noga efter mordet ( om hans plan fungerat) Om/ när polisen så hadde kollat båten och reagerat på at den var steril/ nytvettad , ja då kunde Madsen sagt: "Du får fråga mina praktikanter, dom tvettade den just innan den tionde" Sen hadde polisen dubbeltkollat detta, hjonen hadde bekräftat detta. 1-0 til Madsen. Jag tror han har jobbat mycket med dom tekniska detaljerna av brottet faktiskt.
Citera
2018-03-30, 22:16
Medlem
Citat:

Han har talat med flera om att spela in snuff-film i Ubåten (jag tror att PM menade fake snuff-film då,eftersom att det var med kompisar).

I SMS med älskarinnan DK ,(4/8 )berättar PM att han har en mordplan redo i Ubåten + nästan hela mordförloppet.
Han har försökt att få med flera olika (nästan okända)kvinnor på en Ubåtstur hela sommaren.

Om han ville tortera och mörda någon bara, kunde han bjudit hem dem till sin husbåt en kväll.

Tycker du inte 2,5 timmar (dyket + från de stiger ned i Ubåten) är plågsamt lång tid?
PMs dödsfascination kan ha inbegripit att tillbringa tid med den döda kroppen också.(?)

EDIT: PM har också talat mycket om att en ubåt är "rena anarkin". Att man kan begå brott och att polisens långa arm inte kan nå en på havets botten,inte spåra Ubåten under dyk,etc. (obs.ej ordagrant.)
Nä det är fel. Det var inte med DK. Det ar med nån filmkonstnär.
Citera
2018-03-30, 22:19
Medlem
Citat:

I SMS med älskarinnan DK ,(4/8 )berättar PM att han har en mordplan redo i Ubåten + nästan hela mordförloppet.

EDIT: PM har också talat mycket om att en ubåt är "rena anarkin". Att man kan begå brott och att polisens långa arm inte kan nå en på havets botten,inte spåra Ubåten under dyk,etc. (obs.ej ordagrant.)
Tror han njöt av att låta intervjun ta lite tid. Sedan satte han igång. Men tror inte han skulle hinna göra hela förloppet. Intervju, tortyr och dödandet från de dök och till 23-tiden. Tror han ville "njuta" nu när han gjorde verklighet av sin fantasi.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-03-30 kl. 22:23.
Citera
2018-03-30, 22:23
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det tror jag också. Som den narcissist han är var det nog härligt att få prata vitt och brett om sina projekt, samtidigt som han förstod att Kim var en engagerad lyssnare och en duktig journalist. Samtidigt som intervjun sker och han ser hur entusiastiskt Kim noterar det han pratar om så blir han oerhört stimulerad och eggad av att veta vad som sen ska hända.
Det som han i sms beskrev för väninnan, den totala vändningen när hans "trevlighet" övergår i det som komma skall, när han övermannar Kim, binder fast henne och börjar med knivskärning och resten av helvetet. Överraskningsmomentet, från ett trevligt samtal till ett torterande sexualsadistiskt monster.

Jag håller med i allt du skriver ( men som du säkert vet vid det här laget tror jag det finns mer )
Men en sak är säker, jag skulle fan betalat pengar för att lesa det som står i anteckningsblocket.
Citera
2018-03-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tänk vilket samhälle vi skulle ha om alla tänkte som du och var rädda för allt som verkar lite avvikande. Människor skulle knappt våga prata med varandra och speciellt inte med personer som inte verkar vara precis som dem själva. Och alla människor som är lite "eljest" och udda - dessa bör nog separeras från de "normala" människorna. Sen återstår då en viktig fråga, är det DU som ska bestämma vad som anses som normalt?

Vad det gäller Kims intervju med Madsen så var det ju så att Madsen ofta intervjuades, han gillade ju att prata om sina projekt och att synas. Varför skulle just denna intervju innebära någon fara?
Att han var lite speciell och udda, det visste hon nog.
Personer som är hyperengagerade i det de sysslar med, såna som kanske betraktar sig själva som ett geni, eller kända uppfinnare, konstnärer etc kan nog ofta vara ganska excentriska.
Sånt var nog Kim van och tänkte att PM var ett typexempel på just det.
Du får det att låta att hon borde ha förstått allt som framkom i RPU:n bara för att han var udda.
Hon borde alltså ha förstått mycket mer om Madsen än någon i hans närmsta bekantskapskrets?
Det är ungefär det du försöker förmedla i dina inlägg om vilken risk Kim tog som skulle intervjua honom.

Som sagt, vi ska inte älta detta med att KW ev. kunnat undvika sitt öde. Men hon gick ombord med en rädsla för att vara under vatten, i en ubåt ( sedan finns faktorer som hemmabygge och exentrisk kapten, vi bortser från det), som egentligen inte kunde skötas säkert av en person!?

Och, mer underligt, intervjun hade väl kunnat skötas i tornet, i ytläge, så att turen kunnat avslutas efter en 2-3 timmars ytglidning i Köpenhamns inlopp? Någonstans här får jag inte ihop det med KW's yrkesroll och mål med resan, och att hon uppenbarligen gladelikt gick med på ett dyk, sms'ade pojkvännen strax före om det och försening ( tror jag).

Hon gick rakt i fällan, som psykopaten skickligt gillrat. I ett mycket tidigt läge i fallet, någon eller två veckor efter, efterlyste jag en plan för rutten, och ansåg att det hade betydelse för utgången ( går att läsa för den som orkar...). Det känns fortfarande lite oklart, vad de egentligen gjorde upp, annat än ett tids-schema, som sprack redan innan 20.30-tiden. Vad hände sedan....
Citera
2018-03-30, 22:31
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Polisen finkammar hela pirområdet där KiM sägs ha stigit i land. PM kan ju vara så smart att han tom gömmer det ombord på en båt som ligger förtöjd vid piren. Anteckningsboken (KiMs tankar) ville nog intellektuella PM äga själv som en souvenir kan jag tänka mig samt en hårslinga.

Jag anser at tex vonB var intelektuell. Madsen var mer inte lektuell.
Citera
2018-03-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Nä det är fel. Det var inte med DK. Det ar med nån filmkonstnär.
OK. Det har varit flera olika uppgifter i omlopp i pressen om det där.(?)
Men jag tror att det var DK som just då var på Lolland. DK är ju den enda dessutom som kallas för "älskarinnan" av PMs dambekanta.
Citera
2018-03-30, 22:36
Medlem
Citat:
OK. Det har varit flera olika uppgifter i omlopp i pressen om det där.(?)
Men jag tror att det var DK som just då var på Lolland. DK är ju den enda dessutom som kallas för "älskarinnan" av PMs dambekanta.
Vilka dambekanta? Och vad är Lolland?

DK har inte sagt något om detta i rätten. Vilket ju vore naturligt att ta upp, om hon haft denna sms konversation eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in