2018-03-30, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tror inte det är familjens livssituation utan vad som skedde, en ruskig historia
Vill också tolka det så men nje utifrån vad jag kunde tyda så handlade inlägget om tiden före morden. Sammantaget av hemundervisning, varör?- isolering, varför? osv om du förstår. inte uteslutet att jag har helt fel ...
Citera
2018-03-30, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Det här var mycket intressant. Uppfattar jag det rätt att flera faktiskt undrade varför flickorna hade hemundervisning? Alltså personer som har mött flickorna och därför inte förstod?

Exakt du uppfattar mig korrekt ! Skrev det även i ett utav mina första inlägg men blev då enormt ifrågasatt ! Och det är inget konstigt med att vänner m.m undrar och ifrågasätter.Barnen hade kompisar hemma och barn pratar när de kommer hem och ryktena sprider sig från hus till hus skola m.m.Ni kan också tänka på Rektorns första uttalande "pigga,glada tjejer" så töserna hade nog inte så ont av sitt tillstånd som H verkar ha haft. Men nu yror jag inte barnens tillstånd hade något med detta att göra öht.Måste vara något väldigt dramatiskt som hänt och att båda har fattat detta beslut är för mig och många helt osannolikt och detta har även framkommit till polisen.Så deras tes som var från början är med största sannolikhet väldigt osäker idag !
Citera
2018-03-30, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
För att summera lite av sörjan i tråden:

01. Har man vänner/kontakter inom sjukvården kan man lätt få en läkare att skriva i princip vilket intyg som helst.
02. Har man något man till varje pris vill dölja uppträder man som om ”något” inte existerar - eller ger ”något” ett annat namn.
03. Har man anförvanter avgör man själv precis hur mycket - eller lite - de behöver veta.
04. Har man kollegor/arbetsgivare gäller samma sak som under 3.
05. De två barnen var sjuka - eller i vart fall trötta.
06. HB anslöt sig den 31 mars 2016 till en sluten fb-grupp för diffusa och svårdiagnostiserade sjukdomstillstånd (bl.a. infektionssjukdomar; FSI). - I mars hölls också den första elevhälsokonferensen betr. A.
07. OH var livrädd för allt vad bakterier och infektioner hette.
08. HB hade något hon trodde åt upp henne inifrån; hon skyddade under en tid sina händer med vita vantar.
09. OH sågs mitt i sommaren iförd en svart mössa som han bar såväl inomhus som utomhus.
10. OH hade enl. pianolärarinnan magrat 8-9 kg på 3 mån.
11. HB hade haft cancer (ev. fått denna tillbaka i någon form).
12. OH och A åkte ofta utomlands.
13. Plötsligt insjuknade också M i samma sjukdom som A - och OH visste redan innan intyg utfärdats att sjukdomen skulle bli långvarig.
14. OH färdigställde den 2 aug (efter 5 år i träda) en liten momsskrift; v. 2 - som samtidigt (och med facit i hand) också kan sägas ha varit en liten minnesskrift.
15. OH hade den 24 nov beviljats nedskärning av sin arbetstid med 10% fram till nyårsafton 2019 (ett drygt år). Samtidigt ansökte han om en professur.
16. Familjen kan ev. ha nåtts av ett besked som medfört att man beslutat tidigarelägga sortin, alt. kan både HB och OH ha känt att man helt enkelt inte orkade mer; nu när allt snart skulle dra i gång på nytt igen.

Det finns bara ett fåtal sjukdomar som uppfyller alla kriterier ovan - och det är inte ME/CFS. - Under sitt sökande efter diagnos och botemedel kan man så småningom ha nåtts av ett slutgiltigt besked: Hela familjen hade i olika omfattning och svårighetsgrad symptom på en viss sjukdom; symptom som tenderade att hela tiden förvärras och som kunde förväntas komma att ställa övermänskliga krav på hur familjen skulle tvingas leva för att hålla sjukdomen och alla familjemedlemmarnas immunförsvar i schack. Man kan också ha velat förskona omgivningen från en fyrdubbel smittorisk.

Du glömde påpeka att sörjan är 16-x TRÅDSANNINGAR.

Sedan är det nyårsafton 2018. Inte 2019. Dvs bara drygt ett års sjukskrivning.
Citera
2018-03-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Vill absolut inte ha bort nån skribent(möjligtvis en). Jag vill att dom ska presentera bevis för sina påståenden. En start kunde ju va att tex. berätta vad dom hade för färg på tapeter i köket, för färg på skåpluckor etc. Nånting som borde va ganska lätt att kontrollera om den finns nån vänlig läsare som känner sig manad att gå och kolla.

o/t. jodå, jag är visst kompis med Kungen. Vi brukar supa och kolla porrfilm tillsammans. Ibland går vi på porrklubb också.
0,01% rätt. Kungen var ju anklagad för en tid sen att gå på porrklubb.
Kanske nån tror mig och börjar ta det för sanning.
Nu ser du hur lätt det är att skapa trådsanningar.

Visst kan man bli irriterad, och visst hade man i bland önskat att någon tog en paus, men det är inte ok att ge uttryck för det, tycker jag. Tillbaka till kökstapeten, det är nog få som har sett den. Och om, då inte ofta. Det betyder inte att man ljugar. Dessutom vill man inte avslöja allt. Tycker de som skriver här, som har träffat familjen, är modiga.

Ha det så kul tillsammans med Kungen.
Citera
2018-03-30, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Frågan är hur man kan veta det, alltså att H tog samma som barnen men inte dött o att O sedan skulle hjälpt henne? Hittades H också hängd/ihjälskuren och fullt med sömnmedel i kroppen? stod tre uppdruckna glas med rester utav sömnmedel/gift i botten? Konstigt att man kan komma till denna slutsats bara

Kan ju vara så att O tvingade H att skriva under brevet om att de dödade barnen i samförstånd, med löfte om att isåfall skona henne. Men sedan mördade han ändå henne. Vi vet väl inte om brevet handlar om att de själva ska dö också, eller så har O skrivit till detta efteråt när övriga var döda. Tycker det är väldigt skumt att han behövde ”hjälpa henne” och själv dog på ett helt annat sätt.
Citera
2018-03-30, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Exakt du uppfattar mig korrekt ! Skrev det även i ett utav mina första inlägg men blev då enormt ifrågasatt ! Och det är inget konstigt med att vänner m.m undrar och ifrågasätter.Barnen hade kompisar hemma och barn pratar när de kommer hem och ryktena sprider sig från hus till hus skola m.m.Ni kan också tänka på Rektorns första uttalande "pigga,glada tjejer" så töserna hade nog inte så ont av sitt tillstånd som H verkar ha haft. Men nu yror jag inte barnens tillstånd hade något med detta att göra öht.Måste vara något väldigt dramatiskt som hänt och att båda har fattat detta beslut är för mig och många helt osannolikt och detta har även framkommit till polisen.Så deras tes som var från början är med största sannolikhet väldigt osäker idag !

Tack för ditt svar. Man glömmer ibland vad som har skrivits tidigare. Skönt att höra att barnen hade kompisar hemma!
Citera
2018-03-30, 18:15
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09

Hoppas verkligen sanningen kommer att komma fram. Vet att du skrev för flera veckor sedan att det ev. kan vara en gärningsman utifrån, tror du fortfarande det?

En annan sak som vi nämnt väldigt ofta i tråden uttrycket från hans kollega "de som inte fick hända, hände" har du några teorier om vad den personen kan ha menat?
Citera
2018-03-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Jag är fortfarande inne på spåret att O var kvinnomisshandlare. Han isolerade Hanna från släkt och vänner och förminskade henne. Dessutom tror jag att det som hände i villan var ett bråk som gick överstyr. Kanske O råkade strypa Hanna så hon blev medvetslös. O grips av panik, dödar barnen, inser sedan att H lever och hjälper till att avsluta hennes liv också. I desperation hänger han sig själv efter att ha skrivit ett avskedsbrev.

Det var antagligen planerat, OH hade raderat sina konton på internet. Tidpunkten säkert noga vald, han/de visste när de skulle bli hittade. Frågan är hur långt efter de övrigas död som han tog livet av sig.
Citera
2018-03-30, 18:23
Medlem
[quote=letsdoit|63646223]För att summera lite av sörjan i tråden:

01. Har man vänner/kontakter inom sjukvården kan man lätt få en läkare att skriva i princip vilket intyg som helst.QUOTE]

Ja, och därför tycker jag att det blir viktigt att man (som den citerade skolläkaren Nils Lundin i mitt förra inlägg sa) ser till att det blir en dialog mellan behandlande läkare, skolläkare och skolledning - bland annat för att undvika att intyg som kommit till på litet lösa grunder får orimligt stor betydelse och negativa konsekvenser. Undrar hur det var i Bjärred? Om familjen själva ordnade fram ett intyg och så räckte det med att detta lämnades till skolan?
Citera
2018-03-30, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
En annan sak som vi nämnt väldigt ofta i tråden uttrycket från hans kollega "de som inte fick hända, hände" har du några teorier om vad den personen kan ha menat?

Ja och gärna också vad "Den sista tiden förtjänade inte du" syftade på.
Citera
2018-03-30, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Ja och gärna också vad "Den sista tiden förtjänade inte du" syftade på.
Jag tror att rent allmänt måste man först att inom sådana yrken arbetar inga "svenssons" och har därför heller inte samma tankemönster. Man jobbar lite med liksinnade personer med samma syn på karriärsstatus och" livskvalitekvalite".
Citera
2018-03-30, 18:36
Medlem
[quote=N.Armstark|63643152

Jag tycker inte att du ska ta dig rätten att tala om vilka kommentarer som hör hemma i tråden eller inte. Du har heller ingen anledning att ifrågasätta vilka följdfrågor någon ställer till andras inlägg. Det kan hända att man vill ha svar utan att för den skull avslöja varför frågan ställs. Att du inte har kompetensen att göra bedömningen om vad som är relevant eller inte ger inte dig rätten att försöka censurera eller kräva extra tydlighet med frågeställningarna för din skull.[/QUOTE]

Är du seriös eller har du en skruv lös? Jag skriver väl vad jag vill och dessutom har jag en relativt vänlig approach. Skulle kunnat vara värre, det saknas inte anledning!
Nej, tråden är skum och folk här har olika beteenden för att få andra tystade, den saken är klar.
Varför? Jag har ingen uppfattning om familjen så du behöver inte skjuta mygg med älgstudsare när det gäller mig. Och min kompetens ska du högaktningsfullt sk-a i!
Är du själv tillräckligt kompetent för den här tråden, min gode Armstark?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in