2018-03-30, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Du har helt rätt och något är fel i denna tråd.
För ett tag sen skrev någon att det varit bråk mellan släkterna och det känns som detta bråket också hamnat här. Eller åtminstone i skuldfrågan, vem som var drivande eller vems fel det var att detta hände.

Vet du vad det var för bråk sins emellan släkterna? Läste i tråden att det pratades inte om morföräldrarna.
Kanske stängde Oskar av att familjen inte fick ha kontakt eller träffa Hannas släkt.
Citera
2018-03-30, 14:48
Medlem
Memmajemmas avatar
Jag är fortfarande inne på spåret att O var kvinnomisshandlare. Han isolerade Hanna från släkt och vänner och förminskade henne. Dessutom tror jag att det som hände i villan var ett bråk som gick överstyr. Kanske O råkade strypa Hanna så hon blev medvetslös. O grips av panik, dödar barnen, inser sedan att H lever och hjälper till att avsluta hennes liv också. I desperation hänger han sig själv efter att ha skrivit ett avskedsbrev.
Citera
2018-03-30, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
O's närmaste chef har uppgivit att han var borta 10 % från arbetet en nära kollega har utryckt om man nu skulle finna någåt att anmärka på så var det att han prioriterade töserna framför jobbet och ställt in en del åtagande !

Oskar kan ju ha sagt att han behövde prioritera barnen till chefen och kollegor, istället för att berätta att det kanske var pga hans eget mående, och då skyllt på barnens påstådda sjukdomar.
Citera
2018-03-30, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Det intressanta är hur de enda personer som har känt familjen, eller som jag tror har känt familjen, diskvalificeras gång på gång, när det kommer uppgifter som inte passar i skribenters egen ”teori”. Jag får kännslan som i en rättegång, när allt försökas för att minska trovärdigheten till någon som uttala sig. Mycket märkligt. Som om vi på det sättet kom närmare att förstå vad som hände.

Sen kan man ju tolkar de olika uppgifter själv hur man vill, men varför drar ned någon som överhuvudtaget orkar att berätta något här??? Kan bara förklara det genom att man försöka att skrämma bort skribenter från tråden. Varför är det så viktigt att vara pro-O??? Att försvara honom? Vi vill ju veta varför det hände?
Jadu... Det kan ju lätt skapas trådsanningar här som andra tror på.
Därför anser inte jag att det är fel att ifrågasätta vissa postares uppgifter.
Speciellt när dom inte presenterar nånting konkret, enbart massa påståenden.
Jag kan ju påstå att jag är jättetjenis med Kungen. tror du mig då?
Citera
2018-03-30, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Oskar kan ju ha sagt att han behövde prioritera barnen till chefen och kollegor, istället för att berätta att det kanske var pga hans eget mående, och då skyllt på barnens påstådda sjukdomar.
Nja Jag tror det var precis som det stod i tidningen.Han valde just då att prioriterat familjelivet Tror hans chef och arbetskamrater väl kände till familjesituationen
Citera
Medlem
Citat:
Vet du vad det var för bråk sins emellan släkterna? Läste i tråden att det pratades inte om morföräldrarna.
Kanske stängde Oskar av att familjen inte fick ha kontakt eller träffa Hannas släkt.
Det vet jag tyvärr inte men en skribent skrev det för ett tag sen men vad det handlade om vet vi inte. Kan ju också ha varit i all sorg och förtvivlan så blir människan lätt primitiv eller var det något djupare som legat där sen innan.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Jag är fortfarande inne på spåret att O var kvinnomisshandlare. Han isolerade Hanna från släkt och vänner och förminskade henne. Dessutom tror jag att det som hände i villan var ett bråk som gick överstyr. Kanske O råkade strypa Hanna så hon blev medvetslös. O grips av panik, dödar barnen, inser sedan att H lever och hjälper till att avsluta hennes liv också. I desperation hänger han sig själv efter att ha skrivit ett avskedsbrev.

Jag antar att en brottsplatsundersökning är gjord, och obduktioner. Om Hanna skulle ha haft strypmärken på halsen så har jag väldigt svårt att tro att polisen skulle gå ut med att de var överens.
Citera
2018-03-30, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Det vet jag tyvärr inte men en skribent skrev det för ett tag sen men vad det handlade om vet vi inte. Kan ju också ha varit i all sorg och förtvivlan så blir människan lätt primitiv eller var det något djupare som legat där sen innan.

Ja det är förståligt att det kan bli så i en sådan stor sorg och utifrån händelsen. Det har du rätt i att något djupare kan ha varit i frön.
Läste för någon vecka sedan här i något inlägg att det var osämja på ceremonin mellan släkterna.
Citera
2018-03-30, 15:08
Medlem
Citat:
Ja det är förståligt att det kan bli så i en sådan stor sorg och utifrån händelsen. Det har du rätt i att något djupare kan ha varit i frön.
Läste för någon vecka sedan här i något inlägg att det var osämja på ceremonin mellan släkterna.
Det var precis det inlägget du nämner som jag också refererade till.
Citera
2018-03-30, 15:09
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Nja Jag tror det var precis som det stod i tidningen.Han valde just då att prioriterat familjelivet Tror hans chef och arbetskamrater väl kände till familjesituationen

Det är just det... hur var familjesituationen?
Citera
2018-03-30, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag antar att en brottsplatsundersökning är gjord, och obduktioner. Om Hanna skulle ha haft strypmärken på halsen så har jag väldigt svårt att tro att polisen skulle gå ut med att de var överens.

Samma här: strypmmärken på halsen - då hade man väl inte varit så säker på samförstånd. Det som är så konstig i sammanhanget är dessa tidiga uppgifter från - var det scheele eller avd 9 - att O ska ha hjälpt H. Det måste ha saknats också tydliga bevis på försvar.
Senast redigerad av Vinbergssnacka 2018-03-30 kl. 15:26.
Citera
2018-03-30, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tänk om föräldrarna umgicks i kretsar som hade samma syn som Missan27 och faktiskt trodde på det? Att deras barn inte var sjuka för att dom inte hade cancer och att flickorna egentligen var helt friska. Dom var bara känsliga konstnärssjälar. Om alla symptomen berodde på att Oskar inte var nog stark i tron?

Om det hade varit så kunde det ha slutat riktigt illa.....

Frågan är vilka andra sjukdomar som i själva verket egentligen bara handlar om att den drabbade är en känslig konstnärssjäl. Jag funderar på om vi skulle be Blockflöjtsfröknars förening att komma ut med en diagnosbibel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in