Citat:
Helt rätt, i princip. Man kan ju säger att man inte tror på det och kommer med ett motargument. Absolut inget problem med det, så skärpa vi våra argument (i bästa fall). Men om du påstår att du känner Kungen och jag vet inte om du gör det eller inte, så behöver jag inte kasta smuts på dig för det. Det räcker med att man meddelar att man inte tror på det därför att......
Vi har olika sätt att skriva, också ok, men de senaste dagarna har jag som sagt fått känslan att det är mer än den vanliga kritiken eller det vanliga ifrågasättande. Jag fick intryck att man vill tysta skribenter på ett mycket otrevligt sätt. Det är det som jag tycker är problematiskt. Särskild om det rör de enda skribenter som har träffat familjen. Då undrar jag varför? Vad vinner man med det? Vad är det så farligt vad dessa har att berätta att det inte räcker med: Jag tror inte vad du skriver därför att....
Jag undrar varför man vill ha bort skribenter som i alla fall ha träffat familjen, eller som jag tror har träffat familjen. Vad är det som är så hotfull, att man blir så aggressiv? Och då börjar man nästan blir konspiratoriskt.
Vi har olika sätt att skriva, också ok, men de senaste dagarna har jag som sagt fått känslan att det är mer än den vanliga kritiken eller det vanliga ifrågasättande. Jag fick intryck att man vill tysta skribenter på ett mycket otrevligt sätt. Det är det som jag tycker är problematiskt. Särskild om det rör de enda skribenter som har träffat familjen. Då undrar jag varför? Vad vinner man med det? Vad är det så farligt vad dessa har att berätta att det inte räcker med: Jag tror inte vad du skriver därför att....
Jag undrar varför man vill ha bort skribenter som i alla fall ha träffat familjen, eller som jag tror har träffat familjen. Vad är det som är så hotfull, att man blir så aggressiv? Och då börjar man nästan blir konspiratoriskt.
Håller med dig om det mesta förutom att jag tycker "vi" tråden har varit ganska hårda och kritiska hela tiden. Det började med scheele som blev väldigt oförskämt bemött här av flera skribenter, j...igt synd för oss. Sedan ifrågasätts varför inga som kände familjen kommer in och berättar.
Flera har försökt komma tilltals här men blir snabbt ivägskickade med diverse angrepp.
Jag hoppas nu att vi är rädda om de som kände familjen, även om de varken vill eller kan säga allt så kan vi åtminstone få en riktning att gå och lite ljus på vad som egentligen skedde där i januari.