2018-03-25, 08:38
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
När jag besvarar de här inläggen så skippar jag att det möjligtvis är Alprazolam under namnet Ksalol eller någonting annat namn och utgår från att det faktiskt är Alprazolam (föreslagsvis Pfizers apoteksvara).

Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Är det någon som vet hur stor mängd på ett ungefär man kan ta utan att det blir skadligt eller farligt för kroppen?
Ej blandat med något annat och förhållandevis hög tolerans om det gör någon skillnad

Det där är helt individuellt. Du säger att du har hög tolerans. Det finns exempel på missbrukare som har slängt i sig 100 mg dagligen efter att under en lång tid ha arbetat sig upp till de doserna genom toleransökning. Jag har också - lite obekräftade uppgifter - för mig att jag har läst om personer som har avlidit av doser på 25-50 mg; sannolikt hade dessa ingen tolerans, otur eller hade blandat in andra substanser.

Då talar jag enbart av den kortvariga effekten. Den långvariga effekten av dagligt missbruk är ju, som du kanske redan känner till eftersom du säger att du har hög tolerans, rent helvetiska och i värsta fall potentiellt livsfarliga avtändningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Karlasson
Käkat ~1mg Ksalol varje dag i en vecka nu ungefär. Kan jag räkna med någon AT när jag slutar eller kan jag klara mig?
Om AT är att vänta, hur lång tid efter man slutat ta brukar det kännas?

Hur länge brukar ni kunna köra utan att åka på avtändning?

Tacksam för svar!

Sannolikt inte. Men då förutsätter jag att du inte har missbrukat eller brukat någon annan drog, ej heller alkohol eller andra bensodiazepiner eller besläktade preparat, under tiden och att du har använt Alprazolam i den dosen under enbart den perioden och med åtminstone ett uppehåll på några veckor till månader innan. Det är självklart även här individuellt. Utifrån ovan nämnda förutsättningar skulle jag tippa på att det kan bli lite svettigt och ångestfyllt för dig i värsta fall. Jag har läst inlägg av användare som påstår att de har fått helvetiska avtändningar av korttidsbruk i relativt låg dos, men om man tar sig en titt i de här användarnas posthistorik så upptäcker man ofta att dessa inte alls har varit helt ärliga om att "jag åt bara Xanor i lågdos x under två veckor, jävla läkare som satte mig på den här skiten", utan att det finns ett tidigare missbruk innan den här korta perioden.

Det stora problemet kan ju bli att bryta nu. Och det är nu som du bör bryta med Alprazolamet. Fysiskt beroende åsido, så har många en tendens att inte kunna klippa det mentala beroendet av den substansen och fortsätta.

Citat:
Ursprungligen postat av whyelle
Tsgit x i ca 6-8 v typ dagkigen hir mkt är lugnt stt man tsr då? Mär blire farligt likdom och har tagit sub idgag och igår och några dagsr innan med rätt slirirg nu men vill dova

Med tanke på stavningen i ditt inlägg och omnämnandet av en annan drog (du nämner dessutom inte hur vilken dos Alprazolam du har tagit), så skulle jag helt enkelt rekommendera att du söker behandling för ditt missbruk. Det är mitt ärliga svar.
Citera
2018-03-26, 16:06
Medlem
Funderar på att skaffa lite Xanor för att kunna sova. Har använt Iktorovil (Klonazepam) ett tag, gillar att man blir avslappnad i musklerna osv, men nackdelen är ju att man är så jävla seg morgonen efter.

Lär funka bättre än ikto eller vad tror ni?
Citera
2018-03-26, 23:36
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Funderar på att skaffa lite Xanor för att kunna sova. Har använt Iktorovil (Klonazepam) ett tag, gillar att man blir avslappnad i musklerna osv, men nackdelen är ju att man är så jävla seg morgonen efter.

Lär funka bättre än ikto eller vad tror ni?

Jag upplever också att man kan bli lite småseg på morgonen när jag tagit ksalol, det som jag tyckte funkade bättre är att ta det så tidigt på kvällen som möjligt. Har jag tagit runt kl 18 så brukar jag utan problem kunna vakna utvilad morgonen därefter. Men ja, jag tror definitivt att alpra är bättre än klonazepam på just den fronten.

Sen vet jag naturligtvis inte hur svåra dina sömnsvårigheter är, men om det bara är själva insomningen som är det svåra så kan jag absolut tipsa om att försöka få tag på zopiklon eller zolpidem (imovane eller stilnoct). Där går effekten ut efter ca 6 h och tar man dem precis innan sänggående så är det sällan någon risk att man är trött när man vaknar på morgonen
Citera
2018-03-29, 03:17
Medlem
zero414s avatar
ätit en karta Ksalol 1mg nu och könner inte av så mycket. Tog antaligen för många för då för msn inte någon bra effekt som msn får vid tex 3-5mg Ksalol eller Xanor. Har noll llerans. kan jag tillägga
Citera
2018-03-29, 08:00
Medlem
Enpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero414
ätit en karta Ksalol 1mg nu och könner inte av så mycket. Tog antaligen för många för då för msn inte någon bra effekt som msn får vid tex 3-5mg Ksalol eller Xanor. Har noll llerans. kan jag tillägga

Så du har ätit en hel karta Ksalol, men jämför dom mot Ksalol. När tog du senast dina xannies, tror du måste varit rätt flöddrad
Citera
2018-03-29, 09:17
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero414

Kan ibland ta väldigt lång tid innan de börjar verka, i början för mig kunde det ta uppåt 1,5-2 h
Citera
2018-03-30, 05:16
Medlem
Denfete80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwiftykitty
Går det att att blanda Ksalol 1mg med med Riktrovil 2mg och möjligtvis Stilnoct? Efter ett tjackrace i några dagar? Sista linan tog vad vid 6 imorses, har sedan dess tagit 3 Riktrovil & två Ksalol. Hur mycket mer kan jag behöva?! Är konstigt nog inte alls tolerant mot benzo då jag bara tar det för att varva ner/sova efter att jag tagit tjack. Kroppen börjar säga ifrån nu så behöver verkligen få lite somn. Klarat mig fint på 4st ksalol innan, men vad händer nu helt plötsligt? Kan ju tilllägga att jag unnar mig denna vidrigt-underbara drog ca. Två gånger i månaden, tjack alltså.

Tacksam för snabbt svar!!!

Lugnt. Believe me. Skulle gärna ta den mixen
Citera
2018-03-30, 09:03
Medlem
Jag undrar hur det är att blanda Alprazolam 2 mg (blåbär, ksalol) och Iktrovil 10 mg (stilnoct) Skulle behöva sova efter en trevlig upplevelse med dunder tjack (darknet slutar aldrig att förvåna mig) Men är det något farligt att blanda dessa två? Tänkte även ta amfetamin och 2cb imorgon, kan benzon störa någon effekt av vardera?
Citera
2018-03-30, 17:42
Medlem
Det har funkat föe mig av 1 tablett vardera
Citera
2018-03-30, 18:05
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Jag undrar hur det är att blanda Alprazolam 2 mg (blåbär, ksalol) och Iktrovil 10 mg (stilnoct) Skulle behöva sova efter en trevlig upplevelse med dunder tjack (darknet slutar aldrig att förvåna mig) Men är det något farligt att blanda dessa två? Tänkte även ta amfetamin och 2cb imorgon, kan benzon störa någon effekt av vardera?

Det är ingen fara att blanda dessa. När det kommer till benzon och stilnocten så kan vissa personer ha lite korstolerans men det blir isf bara en eventuellt svagare effekt. Mitt tips är att ta alpran och ikton först för att landa lite skönt och bli av med toppen på tjackruset, sen innan läggdags ta stilnocten. I min erfarenhet så slår stilnocten ut alpran och ger då ksalolen en sämre effekt, därför jag oftast tar alpra innan stilnoct.

Benzon lär inte påverka ruset på tjacket dagen efter något avsevärt, eventuellt mindre biverkningar, mindre stissighet och en aning "jämnare" rus. När det komer till 2cb har jag tyvärr ingen aning hur det kan påverkas.
Citera
2018-03-30, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Det är ingen fara att blanda dessa. När det kommer till benzon och stilnocten så kan vissa personer ha lite korstolerans men det blir isf bara en eventuellt svagare effekt. Mitt tips är att ta alpran och ikton först för att landa lite skönt och bli av med toppen på tjackruset, sen innan läggdags ta stilnocten. I min erfarenhet så slår stilnocten ut alpran och ger då ksalolen en sämre effekt, därför jag oftast tar alpra innan stilnoct.

Benzon lär inte påverka ruset på tjacket dagen efter något avsevärt, eventuellt mindre biverkningar, mindre stissighet och en aning "jämnare" rus. När det komer till 2cb har jag tyvärr ingen aning hur det kan påverkas.

Tog en och en halv ikto och två ksalol, somnade som en bebis på bara det. Så det blir det ikväll med. Men då är det ju skönt, fått bra med sömn idag och fått i mig mat med så finns ingen större chans att jag blir konstig på tjacket, som man kan bli med dålig sömn imo. Tänkte ju även blanda 2cb och några smålinor tjack, ifall ingen säger att det inte går, typ dödligt 🤣
Citera
2018-03-30, 19:05
Medlem
Nicodemus8s avatar
Citat:
Tog en och en halv ikto och två ksalol, somnade som en bebis på bara det. Så det blir det ikväll med. Men då är det ju skönt, fått bra med sömn idag och fått i mig mat med så finns ingen större chans att jag blir konstig på tjacket, som man kan bli med dålig sömn imo. Tänkte ju även blanda 2cb och några smålinor tjack, ifall ingen säger att det inte går, typ dödligt 🤣

Det är ingen höjdare att blanda tjack som går mest på dopaminet med serotogena droger risk för serotonergt syndrom.
Senast redigerad av Nicodemus8 2018-03-30 kl. 19:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in