Citat:
Ursprungligen postat av
tantigheter
Det är inte helt fel att fundera över styrningarna i tråden och inte heller att fundera över hans psykiska hälsa med tanke på att det gick som det gick.
Frågan är då vilken inriktning som tjänar t.ex. scientologerna bäst, att han var frisk in ett det sista eller att han bröts ned psykiskt?
Vem överhuvud taget vinner på den ena eller andra bilden?
Detta är en mycket bra frågeställning och jag håller helt och hållet med dig. Jag ser lika stora varningsklockor kring dem som till varje pris ska skylla på Hanna istället för Oskar. För ingen vet egentligen säkert vad som hänt (mer än att alla dött) eller vem som varit drivande, det blev ju klart efter den senaste artikeln och senaste uttalanden från polisen. Något är lurt i tråden och det är vi många som gett uttryck för, men exakt vad är väldans svårt att sätta fingret på.
Att två personer som varit extremt aktiva i tråden där båda "hållt på Oskar" dessutom är avstängda får mig att tveka ytterligare kring om det är de som är anti-Oskar eller anti-Hanna som man ska dra öronen åt sig för. Sen kan dessa personer i sin tur blivit manipulerade av någon annan men det har fått mig att bli generellt mer skeptisk till allt som skrivs.