Citat:
Ursprungligen postat av
morboso
Nej, han hade talat om för henne att det fanns möjlighet till intervju och att den ska ske på ubåten. Med tanke på att han lyckats lura i princip hela sin omgivning (ingen kunde tro att PM skulle göra något sådant, inte ens hans egen bror. Kan inte uttala mig angående de han haft eggande SMS-konversationer med eftersom jag inte tagit del av ifall de uttalat sig om huruvida de trodde att PM skulle vilja omsätta dessa fantasier i en situation där samtycke saknas), och vad som lästs upp från hans mentalerkläring, så ligger det nära till hands att han var en skicklig manipulatör, och de faktorer du räknar upp höjde säkerligen Kims flexibilitet angående intervjuns premisser. Jag tänker här även på sunk cost fallacy, hon har redan investerat i reportaget i och med intervjun med CS och just den investeringen kan öka hennes ovillighet att ge upp projektet och fatta ett etikettsenligt (lol) beslut.
Japp - det går tvåvägs som du beskriver. Det är flera faktorer som samverkar; omständigheter.
Ja, man måste ha RPU med i åtanke hela tiden - speciellt psykopati.
Det är mer än klassiskt att omgivningen står helt förvånade, att de inte såg detta komma även om han har sina negativa sidor där störningen poppar fram.
Problemet är att dessa alltid ser till att snabbt kompensera. De är fullt medvetna om att de måste bygga upp en normalbild igen och börja sin inställsamhet, gråta över nån död fågel eller fjäska. Skicka söta sms eller nån kattunge då och då. Naw!
Vilket ger resultatet att det slätas över, det är inte så illa, han är som han är, han är bara pressad i raketbyggandet, har en dålig dag osv osv osv.
Därför kan han fortsätta tills 47 års ålder.
Att han sen ter sig som en virrpanna i trängt läge (pressad under åtal) är en helt annan situation.