Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-30, 02:10
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Du rör dig i fel kretsar - socialliberala retards - om du inte fångar upp signaler från helt vanliga svenskar. Det finns en kollektiv samstämighet bland svenskar att de som har kommit hit som flyktingar ska återvända till sina hemländer. Det säger jag som har blodröda kommunister, gråsossar och moderater i min bekantskapskrets.

Den kollektiva viljan uttrycks också i flyktingkonventionerna; att flyktingfamiljer ska återvända hem när det är möjligt. Observera att en flyktingfamilj är en familj med flera olika generationer. Eftersom du är liberal så vet jag också att du tror på individuella val mer än kollektiva. Kommer man som gäst till ett annat land - gästarbetare eller flykting - då vet man med sig att man är gäst i någon annans land. Skaffar man sig barn. Ja, då har man enligt liberal ideologi sig själv att skylla. För det kan ju inte vara oss andras fel att någon är så pantad att han eller hon ynglar av sig när man bara är gäst på tidsbegränsat kontrakt i någon annans land.

Dessutom förstärker ordet "migrant" att de här människorna är i rörelse. Kan man ta sig från punkt A till punkt Z kan man ta sig från punkt Z till punkt A.

Att det finns många som anser att flyktingar helst ska återvända till sina hemländer när så är möjligt är en sak. Jag tror säkert att AfS kan få stöd för sina idéer om återvandringsbidrag för flyktingar och liknande förslag bland en bredare allmänhet.

Att ta ifrån svenska medborgare deras medborgarskap är en helt annan sak. De flesta svenskar skulle tycka att det vore orimligt utan särskilda skäl, som grov brottslighet eller fusk och mutor vid ansökan om medborgarskap.
Citera
2018-03-30, 02:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror att de främst riktar in sig mot missnöjda SD-väljare som inte tillhör brunhögern. Snarare då SD-väljare som inte gillar SD:s globalistiska "högersväng" och fjäskandet för moderaterna. Se min tråd om detta:

(FB) Kritiken inom SD mot partiets högersväng

AfS är ju mer höger med platt skatt.
Citera
2018-03-30, 02:14
Medlem
Citat:
Att det finns många som anser att flyktingar helst ska återvända till sina hemländer när så är möjligt är en sak. Jag tror säkert att AfS kan få stöd för sina idéer om återvandringsbidrag för flyktingar och liknande förslag bland en bredare allmänhet.

Att ta ifrån svenska medborgare deras medborgarskap är en helt annan sak. De flesta svenskar skulle tycka att det vore orimligt utan särskilda skäl, som grov brottslighet eller fusk och mutor vid ansökan om medborgarskap.

Nej, det skulle inte göra nån upprörd. Förutom den fria Bonnierpressen med blodhunden Wolodorfsky i spetsen.

De flesta svenskar, oavsett politisk hemvist, är helt införstådda i att de flesta som har kommit hit har fuskat. De har fått TUT/PUT och medborgarskap på falska grunder.

Det som kännetecknar svensken är det att vi är ett väldigt hederligt och ärligt folk. Så varför skulle svenskar acceptera att folk har fuskat för att bo här?`

Sossarna vände 180 grader på klacken och stängde gränsen för asylsökande komma hit. Låt det bara snurra några varv till så kommer det snurra 180 grader i andra frågor.

Du är är medveten om att dina frågor får dig att framstå som korkad? Peak 2015 har varit.
Citera
2018-03-30, 02:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Återigen. Kom ner från ditt socialliberala elfenbenstorn. Om du är svensk kan du obehindrat snappa upp signaler från andra svenskar oavsett om de är kommunister, socialdemokrater eller moderater för att höra vad de tycker om invandringen. Alla kommer erkänna att invandringen har blivit för stor och att flyktingar ska återvända hem.

Allt handlar om att vara lyhörd. Men du kanske skickar ut signaler som gör att ingen vågar öppna sina hjärtan för dig? Eller så är du inte svensk. Utan nånting annat odefinierbart.

Varför röstar i så fall inte fler svenskar på nazistiska partier om du tror att de vill ha en nazistisk politik?

SvP fick bara 4189 röster i förra valet, och la ner sig själva i besvikelse över det usla resultatet.
Citera
2018-03-30, 02:21
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
AfS är ju mer höger med platt skatt.

Det är iofs korrekt. Det handlar inte bara om vänster-höger utan också om hur man förhåller sig till nationell suveränitet vs. globalism och överstatlighet. Se vad jag skrev om det i den andra tråden:

Citera
2018-03-30, 02:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
1. Det finns knappast några länder som vill ta emot statslösa fängelsekunder. Då blir de nämligen tvungna att ta hand om dem även efter fängelsevistelsen.

2. En person som dömts i svensk domstol är hur som helst vårt ansvar och vårt problem fram tills dess frigivning sker. Enda undantaget är frivillig överföring till hemlandet i de fall det är möjligt. Men även dessa fall är knepiga. Det har förekommit att fångar frigivits långt tidigare än det var avtalat på grund av beslut i det mottagande landets domstolar.

3. Vi har också kravet på likhet inför lagen, som finns både i svensk och internationell rätt. Du kan inte döma folk till fängelse med helt olika standard bara beroende på om de är svenska medborgare eller statslösa personer.

Det där är bara samma svammel som Löfven körde med att vi måste ha öppna gränser på grund av EU, FN, sedan två veckor senare gjorde han precis det som var omöjligt och stred mot internationell rätt och överenskommelser. Resten av Europa kommer införa sådant långt innan Sverige gör det så vem skall kritisera oss? Danmark och Storbritannien har redan upphävt medborgarskap. Diverse uländer och diktaturer kommer inte heller kritisera oss för de vill göra samma sak. Du vill helt enkelt inte göra dessa saker men låtsas att det inte går. Precis som etablissemanget säger att nu är ju Sverige mångkulturellt så då måste vi acceptera det.
Citera
2018-03-30, 02:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det är iofs korrekt. Det handlar inte bara om vänster-höger utan också om hur man förhåller sig till nationell suveränitet vs. globalism och överstatlighet. Se vad jag skrev om det i den andra tråden:

Nej jag vill inte se vad du skrivit i den tråden då du har ett mycket liberalt perspektiv så du kan inte förstå varken SD eller AfS. De i denna tråd som försvara SD respektive AfS står MYCKET närmare varandra trots att de grälar än vad de står nära dig. Du är nymoderat men tycker invandringen är lite för hög, kanske den skulle dras ner till 25 000 asylanter per år plus anhöriga? Kanske MED är mer för dig.
Citera
Medlem
Citat:
Varför röstar i så fall inte fler svenskar på nazistiska partier om du tror att de vill ha en nazistisk politik?

SvP fick bara 4189 röster i förra valet, och la ner sig själva i besvikelse över det usla resultatet.

SvP förespråkade samma slags stat som den judiska etnostaten Israel. Mig veterligen så stöder du etnostaten Israel men vill inte att svensken ska få ha en exklusiv statsbildning för oss själva.

Varken du eller jag känner till de riktiga skälen till varför SvP lades ner. Det kanske fanns en massa falangstrider som ingen av oss vet om.

Du plockar ut enskilda delar och förtränger den stora bilden. Med flit.

Svara på: Varför kräver judiskt ägd media att svensken ska acceptera en mångkulturell stat i Sverige när de samtidigt propagerar för att judarna ska få ha sin etnostat i Mellanöstern?

I flera årtionden har runt 80 procent av svenskarna tyckt att invandringen varit för hög. Ändå har svenskarna inte röstat på partier som har invandring som prio. Det handlar om så många parametrar att det inte är värt att diskutera det här. Men lägg ner din tuppfäktning. Du har inte en susning om vad som rör sig i det svenska folkdjupet.
Citera
Bannlyst
Citat:
De enda som förespråkar en sådan politik är nazistiska NMR och de kommer aldrig att bli något mer än ett promilleparti.

Eftersom din signatur länkar till NMR:s sajt förvånar det mig dock inte att du tycker så.

Buhuhuh nazistiska nazister i nazistiska högerextrema vitmakt orienterade dödsknarksnazistiska nordiska motståndsrörelsen eller fyll i valfritt parti [ X ] som vågar utmana och avslöja judiska intressen i västländer samt förespråkar rasrealism så att vita människor inte blir i minoritet i sina egna hemländer.

En normal och sund hållning med tanke på det annalkande vita folkmordet i Europa Lex Sydafrika

Du låter som en valfri SR reporter, föga imponerade ordförråd och omvärldskunskap vill säga.

Alltid kan du gömma dig bakom din anon avatar och leka begåvad. Finns en plats för libtards och det är väldigt hett där =)
Citera
2018-03-30, 02:36
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Nej, det skulle inte göra nån upprörd. Förutom den fria Bonnierpressen med blodhunden Wolodorfsky i spetsen.

De flesta svenskar, oavsett politisk hemvist, är helt införstådda i att de flesta som har kommit hit har fuskat. De har fått TUT/PUT och medborgarskap på falska grunder.

Det som kännetecknar svensken är det att vi är ett väldigt hederligt och ärligt folk. Så varför skulle svenskar acceptera att folk har fuskat för att bo här?`

Sossarna vände 180 grader på klacken och stängde gränsen för asylsökande komma hit. Låt det bara snurra några varv till så kommer det snurra 180 grader i andra frågor.

Du är är medveten om att dina frågor får dig att framstå som korkad? Peak 2015 har varit.

Läs vad jag skrev i inlägget du svarade på:

Återtagande av medborgarskap som erhållits på falska grunder har som sagt redan tagits upp av moderaterna. Längre än så tror jag inte många svenskar vill gå.
Citera
2018-03-30, 02:38
Medlem
Citat:
Läs vad jag skrev i inlägget du svarade på:

Återtagande av medborgarskap som erhållits på falska grunder har som sagt redan tagits upp av moderaterna. Längre än så tror jag inte många svenskar vill gå.

Det är redan konstaterat att omkring 90 procent av alla som har sökt asyl som flyktingar har fuskat sig till TUT/PUT/Medborgarskap. De enda riktiga flyktingarna i Sverige är dom som har kommit hit som kvotflyktingar. Alla andra är parasiter. Asylshoppare. Bedragare.
Citera
2018-03-30, 02:43
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej jag vill inte se vad du skrivit i den tråden då du har ett mycket liberalt perspektiv så du kan inte förstå varken SD eller AfS. De i denna tråd som försvara SD respektive AfS står MYCKET närmare varandra trots att de grälar än vad de står nära dig. Du är nymoderat men tycker invandringen är lite för hög, kanske den skulle dras ner till 25 000 asylanter per år plus anhöriga? Kanske MED är mer för dig.

Om du tror att jag är "nymoderat" har du inte läst vad jag skrivit om moderaterna och SD:s krypande för dem.

För övrigt skrev jag också att SD och AfS står närmare varandra än bägge partierna vill låtsas om i tråden du inte vågar läsa. Så på den punkten är vi tydligen ense.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in