2018-03-30, 01:26
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Om AfS ville markera mot anhöriginvandring hade de kunnat nöja sig med en regel som säger att bara svenska medborgare får ta hit nära anhöriga. Det vore även det en drakonisk regel eftersom de vill att det ska ta tio år att bli svensk medborgare.

Men då måste vi också eliminera medborgarskapet för väldigt många som redan har fått det, annars så är din idé ganska så meningslös.
Citera
2018-03-30, 01:33
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är inte stolligt för deras målgrupp. Deras målgrupp är de mest radikala nationalisterna. Högerfalangen i SD, NMR, Nordisk Ungdom, gruppen runt motgift, Fria Tider, Nya Tider.

För moderater och sossar är SD alternativet.

Jag tror att de främst riktar in sig mot missnöjda SD-väljare som inte tillhör brunhögern. Snarare då SD-väljare som inte gillar SD:s globalistiska "högersväng" och fjäskandet för moderaterna. Se min tråd om detta:

(FB) Kritiken inom SD mot partiets högersväng
Citera
2018-03-30, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Men då måste vi också eliminera medborgarskapet för väldigt många som redan har fått det, annars så är din idé ganska så meningslös.
Det kommer vi ändå få garanterat göra. Alla kom inte 2015. Utan många har kommit sedan 2000 och sedan 80talet. Hälften av alla de med bakgrund i tredje världen är födda här och nästan alla har medborgarskap. Sen så är de mellan 1-2 miljoner.
Citera
Medlem
Citat:
Det kommer att uppfattas som inhumant även om du inte tycker att det är inhumant, och skrämma bort många väljare som annars skulle kunna överväga att rösta på AfS.

Om AfS ville markera mot anhöriginvandring hade de kunnat nöja sig med en regel som säger att bara svenska medborgare får ta hit nära anhöriga. Det vore även det en drakonisk regel eftersom de vill att det ska ta tio år att bli svensk medborgare.

Men en regel om 10 + 18 = 28 år framstår med all rätta som både orimlig och inhuman. Ett stolligt förslag som de kommer att förlora mycket på.
Fattar inte vad du svamlar om. Ingen av oss som röstar på AfS bryr oss det minsta om det är drakoniskt att stoppa anhöriginvandringen. Jag gissar att halva befolkningen inte heller gör det.
Citera
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
1. Det finns knappast några länder som vill ta emot statslösa fängelsekunder. Då blir de nämligen tvungna att ta hand om dem även efter fängelsevistelsen.

2. En person som dömts i svensk domstol är hur som helst vårt ansvar och vårt problem fram tills dess frigivning sker. Enda undantaget är frivillig överföring till hemlandet i de fall det är möjligt. Men även dessa fall är knepiga. Det har förekommit att fångar frigivits långt tidigare än det var avtalat på grund av beslut i det mottagande landets domstolar.

3. Vi har också kravet på likhet inför lagen, som finns både i svensk och internationell rätt. Du kan inte döma folk till fängelse med helt olika standard bara beroende på om de är svenska medborgare eller statslösa personer.

Du verkar göra saker och ting svårare än vad det egentligen är.

Tror du att andra länder förklarar krig emot Sverige eller nåt bara för att vi skiter i efterblivna internationella lagar?

Vill vi inte att personer från vissa länder som har svenskt medborgarskap ska vara kvar i landet så ska det inte finnas något som hindrar oss från eliminera deras medborgarskap och sedan slänga ut dessa, oavsett om deras ursprungliga länder vill ta emot dom eller inte.
Senast redigerad av ThuleSociety 2018-03-30 kl. 01:39.
Citera
2018-03-30, 01:45
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Jag tror inte att det finns något folkligt stöd alls för att kasta ut invandrare som hunnit bli svenska medborgare och skött sig, även om reglerna för medborgarskap skulle skärpas. Man ändrar inte den typen av beslut retroaktivt.

Det enda undantaget är möjligen grova brottslingar och de som fuskat eller mutat sig till uppehållstillstånd och medborgarskap. Där pågår det för övrigt redan en diskussion bland de andra partierna, då moderaterna tagit upp frågan om möjlighet att återta medborgarskap i sådana fall.

Så om AfS driver den frågan kommer det också att uppfattas som inhumant och skrämma bort väljare.
Citera
2018-03-30, 01:49
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Fattar inte vad du svamlar om. Ingen av oss som röstar på AfS bryr oss det minsta om det är drakoniskt att stoppa anhöriginvandringen. Jag gissar att halva befolkningen inte heller gör det.

Du gissar fel. Om AfS vill bli något mer än ett promilleparti måste de ta hänsyn till vad de flesta svenskar tycker är anständigt och humant. Att föreslå att man ska stoppa anhöriginvandring även för svenska medborgare är att skjuta sig i foten politiskt.
Citera
2018-03-30, 01:55
Medlem
Citat:
Jag tror inte att det finns något folkligt stöd alls för att kasta ut invandrare som hunnit bli svenska medborgare och skött sig, även om reglerna för medborgarskap skulle skärpas. Man ändrar inte den typen av beslut retroaktivt.

Det enda undantaget är möjligen grova brottslingar och de som fuskat eller mutat sig till uppehållstillstånd och medborgarskap. Där pågår det för övrigt redan en diskussion bland de andra partierna, då moderaterna tagit upp frågan om möjlighet att återta medborgarskap i sådana fall.

Så om AfS driver den frågan kommer det också att uppfattas som inhumant och skrämma bort väljare.

Du rör dig i fel kretsar - socialliberala retards - om du inte fångar upp signaler från helt vanliga svenskar. Det finns en kollektiv samstämighet bland svenskar att de som har kommit hit som flyktingar ska återvända till sina hemländer. Det säger jag som har blodröda kommunister, gråsossar och moderater i min bekantskapskrets.

Den kollektiva viljan uttrycks också i flyktingkonventionerna; att flyktingfamiljer ska återvända hem när det är möjligt. Observera att en flyktingfamilj är en familj med flera olika generationer. Eftersom du är liberal så vet jag också att du tror på individuella val mer än kollektiva. Kommer man som gäst till ett annat land - gästarbetare eller flykting - då vet man med sig att man är gäst i någon annans land. Skaffar man sig barn. Ja, då har man enligt liberal ideologi sig själv att skylla. För det kan ju inte vara oss andras fel att någon är så pantad att han eller hon ynglar av sig när man bara är gäst på tidsbegränsat kontrakt i någon annans land.

Dessutom förstärker ordet "migrant" att de här människorna är i rörelse. Kan man ta sig från punkt A till punkt Z kan man ta sig från punkt Z till punkt A.
Senast redigerad av HedgeZero 2018-03-30 kl. 01:57.
Citera
2018-03-30, 01:56
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:

Nej du har helt fel.

Om AfS låter folk stanna som har kommit hit innan år 2000 (exempelvis) så skulle det utan tvekan finnas ett folkligt stöd.

Egentligen så är det ointressant att diskutera den politiska vägen till att få detta land på fötter igen. Det kommer aldrig att ske den politiska vägen.
Citera
2018-03-30, 01:56
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Du verkar göra saker och ting svårare än vad det egentligen är.

Tror du att andra länder förklarar krig emot Sverige eller nåt bara för att vi skiter i efterblivna internationella lagar?

Vill vi inte att personer från vissa länder som har svenskt medborgarskap ska vara kvar i landet så ska det inte finnas något som hindrar oss från eliminera deras medborgarskap och sedan slänga ut dessa, oavsett om deras ursprungliga länder vill ta emot dom eller inte.

De enda som förespråkar en sådan politik är nazistiska NMR och de kommer aldrig att bli något mer än ett promilleparti.

Eftersom din signatur länkar till NMR:s sajt förvånar det mig dock inte att du tycker så.
Citera
2018-03-30, 02:00
Medlem
Citat:
De enda som förespråkar en sådan politik är nazistiska NMR och de kommer aldrig att bli något mer än ett promilleparti.

Eftersom din signatur länkar till NMR:s sajt förvånar det mig dock inte att du tycker så.

Återigen. Kom ner från ditt socialliberala elfenbenstorn. Om du är svensk kan du obehindrat snappa upp signaler från andra svenskar oavsett om de är kommunister, socialdemokrater eller moderater för att höra vad de tycker om invandringen. Alla kommer erkänna att invandringen har blivit för stor och att flyktingar ska återvända hem.

Allt handlar om att vara lyhörd. Men du kanske skickar ut signaler som gör att ingen vågar öppna sina hjärtan för dig? Eller så är du inte svensk. Utan nånting annat odefinierbart.
Citera
2018-03-30, 02:07
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:

*suck*

Du är en riktig tramspelle.

Det är väl klart som fan att sådana i ditt lattedrickande umgänge inte anser att någonting som vi eftersträvar är möjligt. Vilken skräll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in