Citat:
Ursprungligen postat av
pewana
Naturligtvis för att dom inte tror på det. Antagligen är dom fullt nöjda med att de lurar några idioter.
Kan du svara på varför jordglobens avstånd, vinklar och ytor stämmer? Och varför har vi inte sett en karta på platt papper som visar hur den platta jorden ser ut?
Och om du tror att "hela jävla världen ljuger för oss från födseln":
- Vad är två gånger två?
- Vet du vilka dina föräldrar är?
Jag förstår din reaktion. Det är fel av mig och avvärda ditt uttryck, men jag pallar inte och svara på dessa frågor som man får av varenda person som tycker man är helt dum i huvvet.
Jag kommer inte fortsätta i detta spår men vill ändå passa på och ställa en motfråga.
Om dom nu ljuger om jordens form, varför skulle dom inte kunna ljuga om geografin också? Om dom nu har denna makt och ljuga för oss om formen, det betyder väl automatiskt att dom har kontroll över mycket? Som geografin? Och som massor av annat?
Som sagt, du öppnar boken på sida 5000. Det är omöjligt och förstå denna konspiration då.
Jag började inte med planeten, det var en av de sista jag tittade på.
Sanningen är att jag har aldrig i mitt liv lärt mig hur mina egna ögon fungerar. Detta är en av de första man borde lära sig för att veta vad för form jorden är. Tycker det tänket borde finnas hos varenda person, tykcer detta är så himla logiskt, men tydligen är det inte det för andra.
Du kan tycka såna som mig är helt dum i huvvet, jag tycker inte du är dum i huvvet, eller personer som dig. Ni är doktrinerade. Ni är hjärntvättade.
Vi alla har varit där nångång och det är svårt och föra en diskussion med en som är "vaken" och en som är "hjärntvättad"
Det är därför det är totalt meningslöst och diskutera om jordens form. Vaken vs hjärntvättad fungerar inte alls. Det är helt slös på tid.
Ni utgår från globe modellen också, och så blir det stopp där.