2018-03-29, 15:32
Medlem
Tycker hela den här Flat-Earth rörelsen är intressant. Däremot är det en sak jag aldrig riktigt förstått mig på.

Om det är så att jorden egentligen är platt, av vilken anledning vill världens alla regeringar/forskare mfl undanhålla den informationen ifrån allmänheten. Vad tjänar de på det?
Citera
2018-03-29, 19:30
Medlem
Ett gäng sydamerikanska forskare har studerat jordens form i 7 år. Jorden är inte en sfär.

Se den välgjorda dokumentären här:

https://youtu.be/McdMMmclGVc
Citera
2018-03-29, 20:24
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-33
Ett gäng sydamerikanska forskare har studerat jordens form i 7 år. Jorden är inte en sfär.

Då var det ju lite konstigt att de konstaterar (vid 13 min) att båtar skyms av horisonten vid ett avstånd som stämmer med den sfäriska modellen.
Citera
2018-03-29, 21:00
Medlem
har sett 1:03 just nu av dokumentären, just nu är hela globe sfären debunkad och gravitationen också.
Senast redigerad av Kungadolf 2018-03-29 kl. 21:04.
Citera
2018-03-29, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-33

Jaha. Och hur många tusen seriösa forskare har studerat jordens form under de senaste tusen åren?
Och var har dessa sju "fantastiska" sydamerikaner publicerat sina häpnadsväckande resultat? (OBS Videor på youtube bevisar inte ett skit, här duger bara forskningstidskrifter med peer review)
Citera
2018-03-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Jaha. Och hur många tusen seriösa forskare har studerat jordens form under de senaste tusen åren?
Och var har dessa sju "fantastiska" sydamerikaner publicerat sina häpnadsväckande resultat? (OBS Videor på youtube bevisar inte ett skit, här duger bara forskningstidskrifter med peer review)
Dom ska släppa ut bok, dom ska också släppa ut alla matematiska ekvationer m.m.
Grinar du nu?
Citera
2018-03-29, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
har sett 1:03 just nu av dokumentären, just nu är hela globe sfären debunkad och gravitationen också.
Som sagt var: Videor på youtube bevisar ingenting!
Där kan precis vilka idioter som helst lägga upp vad skit som helst - och dom gör det också.
Personer som verkligen tror på detta är antingen djupt okunniga eller fruktansvärt svagbegåvade.
Citera
2018-03-29, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Som sagt var: Videor på youtube bevisar ingenting!
Där kan precis vilka idioter som helst lägga upp vad skit som helst - och dom gör det också.
Personer som verkligen tror på detta är antingen djupt okunniga eller fruktansvärt svagbegåvade.
Falskt. Videos på youtube KAN vara sanna. Detta borde du förstå men du är i förnekelse.
Citera
2018-03-29, 21:20
Medlem
Citat:
Dom ska släppa ut bok, dom ska också släppa ut alla matematiska ekvationer m.m.
Grinar du nu?
Nej,verkligen inte. Dom får skriva hur mycket böcker de vill, inte heller böcker bevisar någonting.
Dessutom: Hur många böcker finns det som beskriver jorden som en sfär?
Och hur kommer det sig att en jordglob, och bara en jordglob stämmer med alla verkliga avstånd, vinklar och ytor?
Citera
2018-03-29, 21:21
Medlem
Citat:
Falskt. Videos på youtube KAN vara sanna. Detta borde du förstå men du är i förnekelse.
Videor på youtube kan vara sanna - javisst, jag har inte påstått något annat.
Men det bevisar inte att den här videon ger enbart sanningen!

Kom igen när de har publicerat sina resultat i en forskningstidskrift med peer review!
(Om dom skulle lyckas med det men det tror jag inte.)
Dessutom: Alla verkliga forskare vet hur forskningresultat ska publiceras för att vara trovärdiga och tas på allvar. Om nu dessa "fantastiska" sydamerikaner tror på sina resutat - varför då inte ägna lite tid till att skriva en forskningsrapport och sända den till rätt ställe?
Senast redigerad av pewana 2018-03-29 kl. 21:32.
Citera
2018-03-29, 21:36
Medlem
Här är några punkter från dokumentären:
Jorden ÄR INTE EN SFÄR.
Jorden är PLATT. Nånstans är det konvex, men jag fatta inte helt vart.
Anledningen till att det ser ut som att båten försvinner som den gör är pga optisk illusion, ljuset reflekteras på nåt vis. Detta händer på marken också.

Jorden står stilla, jorden RÖR sig inte. Den spinner inte ivf, men har för mig dom sa att den inte rör sig heller.
Solsystemet kan vara helt fel också. Det kanske inte ens finns.
Solen och månen rör sig i en helt annan bana än vi blivit sagda, är mycket närmare jorden än som påstås.
Det finns en ny kontinent
Geografin som den är sagt är fel. Många länder är mindre än vi blivit sagda. Ryssland, Usa och brasilien. USA ska redueras något medans ryssland och brasilien ska minskas kraftigare.

Kanske har fel på någon men ungefär så här var punkterna med fler detaljer.
Citera
2018-03-29, 21:40
Medlem
Citat:
Är du allvarlig nu?
Du pratar med en som tror att hela jävla världen ljuger för oss från födseln. Rätt ställe? Rätt ställe enligt dig är helt felt enligt mig.
Inte undrat varför dom hållt detta hemligt?
Naturligtvis för att dom inte tror på det. Antagligen är dom fullt nöjda med att de lurar några idioter.

Kan du svara på varför jordglobens avstånd, vinklar och ytor stämmer? Och varför har vi inte sett en karta på platt papper som visar hur den platta jorden ser ut?

Och om du tror att "hela jävla världen ljuger för oss från födseln":
- Vad är två gånger två?
- Vet du vilka dina föräldrar är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in