2018-03-29, 20:35
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast att du inte kan förstå detta, beror ju på att du själv saknar intellektuell vidd och rörlighet. Jag känner igen mig massor i Madsen! Om någon skulle vilja mig ont, skulle den bara behöva stjäla min hårddisk och lägga ur ett negativt urval av saker jag sökt på, och filmer och klipp som jag sett. Och förtiga de andra 98 procenten som handlar om andra saker...

Citat:
Det var konstigt i så fall, för jag söker aldrig på porrbilder. Cross my heart! Och jag får inte upp sådana när jag söker på något annat på Google heller.

Citat:
Fast det där är ju dina fantasier, fortfarande. Du borde kanske söka för dem? Annat folk kan inte leva sig in i sådant där, som du och Magica gör hela tiden...

Vet du, det är en sak att kunna skriva uttrycksfullt och levande, men en helt annan sak att uttrycka att man känner igen sig i MASSOR med en styckmördare. Vad är det EXAKT som du har gemensamt i massor med Madsen?
Citera
2018-03-29, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack båda för ni mycket precist ringade in kärnan i det jag ville ha sagt om PM och allt det skräp han representerar.

Han har bedragit folk i hela sitt liv, hela omgivningen stod med hakan nere vid knäna.
Nej, han kan inte ha gjort nåt! Det måste ha varit en olycka...
Hur ska då Kim ha en chans om inte ens de närmaste såg nån risk öht?

PM:s omgivning bestod av knarkare, prostituerade, psykiskt störda, teknikstörda..

Inte s.k. normala människor med normala hjärnor.

En del av dem (Deirdre) har fortfarande inte förstått.

Varför jämför du Kim med dessa människor?
Citera
2018-03-29, 20:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag tror också att KWs sms var avsiktligt humoristiskt. Eftersom hon tidigare hade sagt att hon var rädd - för ubåten - inte för PM. I det läget hade hon ännu inte sett PM slå om fullständigt från en trevlig snubbe till en man med iskall blick och helt andra tankar än fika och en trevlig seglats.

Det finns överlevande från liknande situationer, främst i USA, som har berättat samma sak.

Hur skulle hon ens kunna ana att det vidriga skulle kunna ske? Hade hon anat det så hade hon givetvis aldrig åkt med honom i hans äckliga ubåt.

Hon var ute på jobb och hade en massa vittnen.
Oerhört viktig läsning för att förstå vidden av den skräck de utsätts för. De som överlevt har dock inte suttit i en plåtburk under vattenytan, därför är brottsplatsen horribel.
De få offer som överlevt seriemördare har kunnat - med mycket väl avvägda ord - snackat sig ur och klivit ur en bil te.x.
Rhoades foton på offret ger en viss insyn innan hon slaktas:
https://78.media.tumblr.com/fd7c3e2e51461d8a57f0d7b0dd08a3a7/tumblr_o5mrzwTDnA1tepew7o1_500.jpg
https://thoughtcatalog.files.wordpress.com/2017/04/screen-shot-2017-04-26-at-4-35-16-pm.png?w=786&h=536
Citera
2018-03-29, 20:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
PM:s omgivning bestod av knarkare, prostituerade, psykiskt störda, teknikstörda..

Är hans halvbror onormal? Vad vet du om hans exfru? Anser du den som skulle köra Nautilus tillhör denna grupp?
Snyt dig. Det finns likaväl normala folk han inte pippat i sin omgivning, med hög utbildning och genuint intresse för raketer - inte hans perversiteter.
Citera
2018-03-29, 20:49
Medlem
trngws avatar
Alla människor i PM's omgivning var störda, så störda att de inte såg att han var psykopatisk mördare, vilket alla andra helt vanliga människor skulle ha insett efter bara ett eller två telefonsamtal.

Man kan ju undra varför inte alla de journalister som besökt PM tidigare, och de är ju rätt många, inte reagerat och slagit larm, och alldeles särskilt Djursing. Antingen är de lika störda som alla andra i PM's omgivning, eller så döljer de sin vetskap av ren illvilja.

Tror man på det, då är man mer störd än de i PM's omgivning.
Citera
2018-03-29, 21:00
Medlem
Citat:
Oerhört viktig läsning för att förstå vidden av den skräck de utsätts för. De som överlevt har dock inte suttit i en plåtburk under vattenytan, därför är brottsplatsen horribel.
De få offer som överlevt seriemördare har kunnat - med mycket väl avvägda ord - snackat sig ur och klivit ur en bil te.x.
Rhoades foton på offret ger en viss insyn innan hon slaktas:
https://78.media.tumblr.com/fd7c3e2e51461d8a57f0d7b0dd08a3a7/tumblr_o5mrzwTDnA1tepew7o1_500.jpg
https://thoughtcatalog.files.wordpress.com/2017/04/screen-shot-2017-04-26-at-4-35-16-pm.png?w=786&h=536

Obehagliga bilder. Man kan riktigt se hur hon slår om från att vara tveksam och undrande till att begripa vad som var på G att hända. Självklart tycker väl GM själv att detta är perfekta bilder.

Fyfan!
Senast redigerad av zilvereko 2018-03-29 kl. 21:04.
Citera
2018-03-29, 21:06
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Tanken är god men du kommer inte landa rätt i den här frågan.
Kombinationen psykopati och sexuell sadism är så vitt skilt mot annat våld så det fungerar inte att lägga det på en samhälls- eller politisk nivå.

De här männen - det är inte ett kvinnligt fenomen i första hand - går inte att fostra bort.

Det är nämligen väsensskilt via det bedrägliga beteendet; det predatoriska om den specifika personen ämnar slå till bortom nattklubbar och horkvarter där det per automatik finns en riskfaktor alternativt en mörk park en sen kväll.

De här rör sig överallt, i dagsljus och är extremt manipulativa, som försäljare osv.
Det är tack och lov extremt ovanligt men sorry:
Det går inte att skydda sig emot mer än möjligen normalt tänk.
Vi kvinnor är redan fullmatade sen barnsben:
följ-inte-med-fula-gubben-som-bjuder-på-godis. Tänk på ditten och datten.

Nästa nivå vore ren paranoia alternativt utbildad för att ta hand om galningarna. Det blir ett överkrav.
Tack! En otroligt bra beskrivning av hur verkligheten ser ut.
Är så förbannat tröttsamt med några skribenter som vill få det till att flickor ska uppfostras på ett visst sätt för att undvika att bli utsatta och att kvinnor inte ska utsätta sig för risker, vilket vi tydligen gör genom att bara ta en promenad iklädd något "provocerande" som en kort kjol.
Som om vi kvinnor skulle kunna "göra" en man till sexualsadistisk mördare om vi beter oss "fel"?
Är så mycket skitsnack nu och skuldbeläggande på kvinnor, vilket "maskeras" med att det är i all välmening. Bullshit!

Som du skriver, "psykopati i kombination med sexualsadism är så vitt skilt mot annat våld så det fungerar inte att lägga det på en samhälls- eller politisk nivå."
Går inte att jämföra med "normalt" manligt våld mot kvinnor, även om det är ett helvete i sig.

Den psykopatiske sexualsadisten kan vara vem som helst, och oftast inte den "fula gubben".
Tvärtom, så lever de oftast ett till synes helt normalt liv, där ingen alls skulle ana vad den personen bär inom sig. Kan vara charmig, vältalig och såklart väldigt manipulativ.

Psykopaten/Sexualsadisten som mördar är högst ovanlig. I Sverige sker ca ett fall varje år där någon mördas av en sexualsadist. Statistiken är densamma på antal personer i Sverige som dödas varje år av ett blixtnedslag - ca en person varje år. Och, sitter alla Madsen-anhängare här inne och djupfunderar över hur kvinnor ska skydda sig mot den där blixten som dödar en person varje år?

Det finns inget sätt att kunna skydda sig mot ett sånt jävla rovdjur som en sexualsadist som valt ut ett offer och skall slå till. Dels är det en ytterst ovanlig händelse, som jag skrev, sen så kan gärningsmannen vara precis den man minst anar, står inte precis sexualsadist stämplat i pannan.

Ett normalt säkerhetstänk kan skydda mot mycket, men det finns inget skydd mot en sexualsadist.
Jo, om man blir paranoid och rädd för alla karlar och därför aldrig lämnar sitt hem, typ.

Jag är så glad att det finns en så klok och kunnig skribent som du #develi, i tråden.
Och så ni andra kloka och vettiga skribenter som vrider och vänder på fakta, som värsta detektiverna och som hajat att tråden handlar om Madsens mord på Kim Wall - och inte alla dessa sanslösa OT-sidospår som de vedervärdiga kränkningarna mot Kim och hennes familj och annat ovidkommande dravel.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-03-29 kl. 21:08.
Citera
2018-03-29, 21:10
Medlem
Citat:
Är hans halvbror onormal? Vad vet du om hans exfru? Anser du den som skulle köra Nautilus tillhör denna grupp?
Snyt dig. Det finns likaväl normala folk han inte pippat i sin omgivning, med hög utbildning och genuint intresse för raketer - inte hans perversiteter.

Var finns de totalt normala och trevliga kvinnorna som omgav Madsen enligt dig?

Varför figurerar det endast tragiska figurer i media?

Exfrun - jadu- vilken normal människa skulle ha godtagit att leva under sådana villkor? Och här vill jag inflika att den här kommentaren beror på att hon INTE själv trivdes med det livet hon ändå accepterade.

Vet ej om halvbröderna är normala, men med tanke på den rätt så turbulenta barndomen - skulle jag inte bli förvånad om de inte var det.
Citera
2018-03-29, 21:14
Medlem
Grandiosos avatar
Uppemot 40 stick/hugg/skärskador på offret varav enbart två med säkerhet kan konstateras
vara åsamkade före dödens inträde. Där är man alltså.
För offrets skull önskar man givetvis att alla de övriga skadorna påförts efter att livet slocknat
och ingenting av lidande längre är möjligt att erfara. Men tyvärr, ser man på saken krasst
realistiskt så har nog nästan alla dessa stick, hugg och skärskador skett medan detta offer
fortfarande varit vid liv och ännu kunnat känna.
Ty vad är det vi har att göra med? Jo, en renodlad bestialisk sexualsadistisk förövare
och vad är en sån intresserad av? Jo, att åstadkomma lidande och en död person lider ju inte.
Så att skära, sticka eller hugga när livet konstateras ha flytt hos offret ter sig ju rätt poänglöst
då även om det förvisso finns enstaka fall med förövare som får visst utbyte av att gå
loss också på döda kroppar.
Men Madsen lär knappast tillhöra den lilla gruppen.
Han vill ha reaktioner. Det är liksom det som det hela går ut på för en sån som honom.
Han vill se SKRÄCK. Han vill se hur det rister och skakar och skälver. Han vill höra skrik.
Med eventuell munkavle på så åstadkoms ändå ljud tillräckligt för att det ska upplevas
som njutbart.

Runt klockan halv nio den 10 augusti: nere i kajutan, i dunklet som ännu håller på det
infernaliska helvete som är noga planlagt och så hett åstundat. Gifflar och vattendryck och en
högst beslutsam predators månande om en "god, trygg och gemytlig stämning" ett bra tag
innan han går sitt mörker till mötes och släpper loss krafter som hör det helt omänskliga och
obegripliga till.
Allt som nu sker finns det inga egentliga ord för. En människa som bestämt sig för att plåga
ihjäl en medmänniska - hur blir det greppbart nånstans?

Och hur i all världen kan någon efter allt som framkommit, med otvetydiga bevis för en
fruktansvärd illgärning som går utanpå det mesta i mordväg, fortsätta förklara sin kärlek
till den som åstadkommit detta ofattbart onda?
"Kommer alltid älska Peter"
https://www.youtube.com/watch?v=hfaoZMqfB8U
Senast redigerad av Grandioso 2018-03-29 kl. 21:24.
Citera
2018-03-29, 21:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Var finns de totalt normala och trevliga kvinnorna som omgav Madsen enligt dig?

Varför figurerar det endast tragiska figurer i media?

Exfrun - jadu- vilken normal människa skulle ha godtagit att leva under sådana villkor? Och här vill jag inflika att den här kommentaren beror på att hon INTE själv trivdes med det livet hon ändå accepterade.

Vet ej om halvbröderna är normala, men med tanke på den rätt så turbulenta barndomen - skulle jag inte bli förvånad om de inte var det.
Nej - det figurerar INTE enbart tragiska personer i media.

Vädra garderoben med förklädd omtanke för kvinnor. Du har en så unken kvinnosyn så jag skulle inte bli förvånad om ditt liv består i att dra skinnbanjo, bitter som satan.

Om jag säger att den ena halvbrodern är direktör och delägare i företag, den andra har eget företag (webdesign) och den tredje jobbar inom sjövärnet med att framföra skepp så tror jag nog att de kan betraktas som rätt normala.
Citera
2018-03-29, 21:22
Medlem
Citat:

Nu vet ju ingen vilken bakgrund medhjälparna i hangaren hade det är ju en ren gissning att somliga var tvingade till sysselsättning för att få ersättning, somliga som vittnat var praktikanter och studerade.
Citera
2018-03-29, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tack! En otroligt bra beskrivning av hur verkligheten ser ut.
Är så förbannat tröttsamt med några skribenter som vill få det till att flickor ska uppfostras på ett visst sätt för att undvika att bli utsatta och att kvinnor inte ska utsätta sig för risker, vilket vi tydligen gör genom att bara ta en promenad iklädd något "provocerande" som en kort kjol.
Som om vi kvinnor skulle kunna "göra" en man till sexualsadistisk mördare om vi beter oss "fel"?
Är så mycket skitsnack nu och skuldbeläggande på kvinnor, vilket "maskeras" med att det är i all välmening. Bullshit!

Som du skriver, "psykopati i kombination med sexualsadism är så vitt skilt mot annat våld så det fungerar inte att lägga det på en samhälls- eller politisk nivå."
Går inte att jämföra med "normalt" manligt våld mot kvinnor, även om det är ett helvete i sig.

Den psykopatiske sexualsadisten kan vara vem som helst, och oftast inte den "fula gubben".
Tvärtom, så lever de oftast ett till synes helt normalt liv, där ingen alls skulle ana vad den personen bär inom sig. Kan vara charmig, vältalig och såklart väldigt manipulativ.

Psykopaten/Sexualsadisten som mördar är högst ovanlig. I Sverige sker ca ett fall varje år där någon mördas av en sexualsadist. Statistiken är densamma på antal personer i Sverige som dödas varje år av ett blixtnedslag - ca en person varje år. Och, sitter alla Madsen-anhängare här inne och djupfunderar över hur kvinnor ska skydda sig mot den där blixten som dödar en person varje år?

Det finns inget sätt att kunna skydda sig mot ett sånt jävla rovdjur som en sexualsadist som valt ut ett offer och skall slå till. Dels är det en ytterst ovanlig händelse, som jag skrev, sen så kan gärningsmannen vara precis den man minst anar, står inte precis sexualsadist stämplat i pannan.

Ett normalt säkerhetstänk kan skydda mot mycket, men det finns inget skydd mot en sexualsadist.
Jo, om man blir paranoid och rädd för alla karlar och därför aldrig lämnar sitt hem, typ.

Jag är så glad att det finns en så klok och kunnig skribent som du #develi, i tråden.
Och så ni andra kloka och vettiga skribenter som vrider och vänder på fakta, som värsta detektiverna och som hajat att tråden handlar om Madsens mord på Kim Wall - och inte alla dessa sanslösa OT-sidospår som de vedervärdiga kränkningarna mot Kim och hennes familj och annat ovidkommande dravel.

Du kan ju ta en kvällspromenad i Husby, Fittja, Tensta, Rosengård etc. Och berätta hur det gick.

Madsen levde inte ens till synes ett normalt liv.

Viill du jämföra Madsen med en blixtnedslag så:

SMHI - Skydd mot blixten

”Varje år skadas ett antal människor av blixten, och många vet inte hur man på bästa sätt skyddar sig. Några enkla riktmärken är att befinna sig lågt och gärna i en bil eller inomhus, men det finns en del andra saker som också kan vara bra att tänka på.”

Men du tror fortfarande att det inte finns något sätt att skydda sig. Det är bara att tro på ödet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in