Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-29, 20:16
  #1
Medlem
Jag röker inte, jag snusar inte. Tänker inte börja heller.

Hur får man lättast/snabbast cancer?

För er som tycker det är jobbigt, det kan vara en hypotetisk fråga för er.
Jag är nyfiken, kan man skaffa sig cancer på ett enkelt och snabbt sätt ?

Detta är ingen tråd för att håna eller driva med personer som har fått cancer på något sätt, så bespara er den typen av moraliska påhopp och kommentarer.
Citera
2018-03-29, 20:23
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Jadu... Nickstoned...
Inte helt lätt att svara på då men jag tar en rejäl chansning... hitta ett solarium du spenderar all ledig tid på... är nog relativt enklast (spånar bara :-).

Snabbaste (dock inte lättaste) hitta något väldigt radioaktivt du spenderar mycket tid med nära.. men iofs cancer är kanske inte det du dör av...

Skör tråd (no pun intended) men man får hitta något som inte förstör alla celler utan bara förstör/förändrar en del... kanske något riktigt radioaktivt och sedan ett litet litet smalt hål som bara antingen förstör en liten del av din kropp eller gör någon/några celler till "odödliga"/reproducerande celler typ cancer celler...

Skumt tråd dock...
Citera
2018-03-29, 20:24
  #3
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickStoned
Jag röker inte, jag snusar inte. Tänker inte börja heller.

Hur får man lättast/snabbast cancer?

För er som tycker det är jobbigt, det kan vara en hypotetisk fråga för er.
Jag är nyfiken, kan man skaffa sig cancer på ett enkelt och snabbt sätt ?

Detta är ingen tråd för att håna eller driva med personer som har fått cancer på något sätt, så bespara er den typen av moraliska påhopp och kommentarer.
Sola utan skydd. Börja röka. Utsätta sig för radioaktivstrålning. Riv ett eternittak utan skyddskläder.
Citera
2018-03-29, 20:24
  #4
Medlem
franges avatar
Se till att komma över något högradioaktivt ämne som du konstant har på kroppen, typ i halsband eller i byxfickan.
Cesium till exempel är ganska onyttigt, men även curium, uran och plutonium är klassiskt onyttiga ämnen det med som effektivt orsakar cancer och andra skador på kroppen. Kan dock vara aningen omständligt att få tag på som privatperson.
Citera
2018-03-29, 20:27
  #5
Medlem
Intressant... min första tanke är att sola extremt mycket utan skydd. Eller missbruka hormonpreparat så kanske du utvecklar tex bröstcancer eller prostatacancer.
Citera
2018-03-29, 20:27
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Jadu... Nickstoned...
Inte helt lätt att svara på då men jag tar en rejäl chansning... hitta ett solarium du spenderar all ledig tid på... är nog relativt enklast (spånar bara :-).

Snabbaste (dock inte lättaste) hitta något väldigt radioaktivt du spenderar mycket tid med nära.. men iofs cancer är kanske inte det du dör av...

Skör tråd (no pun intended) men man får hitta något som inte förstör alla celler utan bara förstör/förändrar en del... kanske något riktigt radioaktivt och sedan ett litet litet smalt hål som bara antingen förstör en liten del av din kropp eller gör någon/några celler till "odödliga"/reproducerande celler typ cancer celler...

Skumt tråd dock...

Om man nu skulle skaffa sig cancer på nått sätt, så är döden så klart en av konsekvenserna.....
Citera
2018-03-29, 20:28
  #7
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickStoned
Jag röker inte, jag snusar inte. Tänker inte börja heller.

Hur får man lättast/snabbast cancer?

För er som tycker det är jobbigt, det kan vara en hypotetisk fråga för er.
Jag är nyfiken, kan man skaffa sig cancer på ett enkelt och snabbt sätt ?

Detta är ingen tråd för att håna eller driva med personer som har fått cancer på något sätt, så bespara er den typen av moraliska påhopp och kommentarer.

Byt ut juicen till frukost var morgon mot ett glas bensen.
Citera
2018-03-29, 20:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsukahara
Intressant... min första tanke är att sola extremt mycket utan skydd. Eller missbruka hormonpreparat så kanske du utvecklar tex bröstcancer eller prostatacancer.

Det är ju ett alternativ, frågan är då hur man får tag på dessa hormoner.
Citera
2018-03-29, 20:29
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizard99
lös upp några gamla asbest plattor och gör en fin cocktail av den med lite glass och toppa med grädde .

Så fungerar det inte alls.

TS:
Radioaktivitet är nog det bästa men det är nog rätt svårt att dosera.
Finns också vissa oljor som är extremt cancerframkallande men de är nog mycket svårare att få tag på nu.
Citera
2018-03-29, 20:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Se till att komma över något högradioaktivt ämne som du konstant har på kroppen, typ i halsband eller i byxfickan.
Cesium till exempel är ganska onyttigt, men även curium, uran och plutonium är klassiskt onyttiga ämnen det med som effektivt orsakar cancer och andra skador på kroppen. Kan dock vara aningen omständligt att få tag på som privatperson.

Det låter som ett bra alternativ om man bara kunde på tag på såna ämnen utan att vara alltför olaglig :-)
Citera
2018-03-29, 20:32
  #11
Medlem
MCMLXXVIIs avatar
Har du inte onkogener och fungerande tumörsuppressorgener så blir det svårt att få cancer. Det fanns ju många som blev utsatta för hög radioaktivitet i Tjernobyl som inte fick cancer.
Citera
2018-03-29, 20:34
  #12
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickStoned
Det låter som ett enklet sätt, men frågan är hur säkert det är ?
Man kanske måste äta/dricka en jäkla massa innan det ger effekt ?

Det där funkar nog inte asbetsfibrer i form av damm är primärt farliga för rökare och personer med nedsatt lungfunktion.

Det är dammet från asbets som kan ge skador vid inandning i övrigt är asbets inert och ogiftigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback