2018-03-29, 17:44
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så är han frisk eller sjuk enligt dig?

Var kan du läsa "ursäkter" i mitt inlägg? Ursäkter för vad?

Killen är helt sjuk i huvudet - enligt min mening - helt oavsett hur "frisk" han sen månne vara i lagens mening.

Ingen idé att blir "arg" eller "besviken" när en svårt sjuk människa beter sig på ett icke normalt sätt. Både i ubåten och nu i rättssalen.

Sen att några här blir illamående när man får höra vad han har gjort (styckning etc.) är dock helt naturligt. Jag försöker själv påminna mig om att dessa sjuka handlingar beror på en sjuk hjärna.

Inte lätt alla gånger. Men jag försöker.

Du tolkar det som att jag kommer med "ursäkter" ... suck suck..

Ja, du säger till postaren försök förstå hans uppväxt och relaterar till småbarnsåldern så du är säker på att du kan dra in mamman i det här. Du är som öppen bok helt enkelt.
Nej, du vet inte skillnaden på ansvar i lagens mening kontra allvarligt psykiskt störning.
Han är klassad som farlig vilket innebär frisk i lagens mening. Han är inte klassad som allvarligt psykiskt störd för vård, och det är vid dom tillfällena man är utan ansvar. Förstår du?`

Så du tycker delandet av kroppen är värst? Nja, det finns allt fall där man man delat kroppen utan för den delen vara allvarligt psykiskt störd. En sjuk människa i rättssalen? Som sagt han har fullt ansvar för sina gärningar, så man kan bli hur jävla arg man vill.
Citera
2018-03-29, 17:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du har svårt med sociala signaler förstår jag som jämför Kims sms med naivitet. Ehh, finns stor humor i KW sms, men det kanske var svårt att förstå det. Din propaganda skulle innebära att människor ska värdera om dom ska gå ut ensamma öht. Det kan ingen köpa eftersom det inte passar in i detta fallet öht. Inte ens i närheten är du.

Jag ser ingen humor i de SMS:en. Detta får du nog förklara! Jag ser bara en barnslig, omogen, enfaldig naivitet. Samt nonchalans och oförskämdhet mot M, när hon kommunicerar med någon annan fast han har tagit sig tid med henne, och hennes fulla uppmärksamhet borde vara på honom.
Senast redigerad av Merwinna 2018-03-29 kl. 18:00.
Citera
2018-03-29, 17:47
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Och du, öhh, lite ehh, ja, avslutar nu förortssvenskan i denna mening....

Du hakar upp dig på detaljer. Mitt huvudsakliga spår handlar inte alls om sms't, det är nog liiiite djupare, hoppas att du kan hänga med. ?

Totalt ointressant du trevar i ett försök att skriva något om sånt som inte hör hemma här.
Dessutom snackar du om naivitet angående sms som hon skickade. Du måste ha asperger eller något som gör att du missbedömer dom här sms så grovt. Tror ingen är intresserad av svenskens naivitet utan du är lika väck i åsikterna som Sno och Merwinna. Kul att du tolkar ehh på ett sätt som du verkar känna till och som du kanske upplevt under många år, men just i detta fallet är även det feltolkning.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag ser ingen humor i de SMS:en. Detta får du nog förklara! Jag ser bara en barnslig, omogen, enfaldig naivitet. Samt nonchalans och oförskämdhet mot M, när hon kommunicerar med någon annan fast han har tagit sig tid med henne, och hennes fulla uppmärksamhet borde vara på honom.

Nej, du har också problem, så det var förväntat. Nej, min tolkning av KW sms från ubåten är att det är humor i dom. Klart man skickar sms till sin pojkvän, och hon är på intervju ingenting annat. Är det svårt med det sociala spelet?
Senast redigerad av Moosky 2018-03-29 kl. 17:49.
Citera
2018-03-29, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tanken är god men du kommer inte landa rätt i den här frågan.
Kombinationen psykopati och sexuell sadism är så vitt skillnad mot annat våld så det fungerar inte att lägga det på en samhälls- eller politisk nivå.

De här männen - det är inte ett kvinnligt fenomen i första hand - går inte att fostra bort.

Det är nämligen väsensskilt via det bedrägliga beteendet; det predatoriska om den specifika personen ämnar slå till bortom nattklubbar och horkvarter där det per automatik finns en riskfaktor alternativt en mörk park en sen kväll.

De här rör sig överallt, i dagsljus och är extremt manipulativa, som försäljare osv.
Det är tack och lov extremt ovanligt men sorry:
Det går inte att skydda sig emot mer än möjligen normalt tänk.
Vi kvinnor är redan matade med sen barnsben:
följ-inte-med-fula-gubben-som-bjuder-på-godis. Tänk på ditten och datten.

Nästa nivå vore ren paranoia alternativt utbildad för att ta hand om galningarna. Det blir ett överkrav.

Köper det, men vill ta höjd för de nya farorna som är belagda, de senaste åren. Då är det på sin plats att höja medvetandenivån, dessa brott är vardagsmat, och är man kvar i naiviteten, blir man ett enkelt offer....
Citera
2018-03-29, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Man är vuxen när man är 30 år och behöver självfallet inte likt ett barn varnas för faror av äldre vuxna, en stor andel av de kring 30 år har egna barn att lära om faror

Kim var ovanligt barnslig för sin ålder - enligt vännerna. Dessutom har Kims mamma uttalat sig i media att hon aldrig skulle ha kunnat förställa sig sånt här hända HÄR.. De har aldrig varit oroliga för Kim när hon var på hemmaplan. Bara när hon åkte till farliga ställen.

Trelleborg ligger en halvtimmers bilfärd från Malmö där det skjuts folk ihjäl nästan dagligen...
Citera
2018-03-29, 17:49
Medlem
Drozds avatar
Vilken dödsorsaksversion i ordningen är Madsen inne på nu? Fjärde?

Finns det ett enda verifierat fall i kriminalhistorien där någon styckat en kropp och sen omsorgsfullt gjort sig av med kroppsdelarna för att vederbörande varit förvirrad och chockad efter ett dödligt olycksfall?
Om inte borde PM alltså vara unik i detta avseende om man ska tro hans (ständigt reviderade) berättelser.
Citera
2018-03-29, 17:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Man är vuxen när man är 30 år och behöver självfallet inte likt ett barn varnas för faror av äldre vuxna, en stor andel av de kring 30 år har egna barn att lära om faror

Visst är det så, men K verkar ha förblivit ett barn i sinnet - på gott och på ont. Det sa ju även hennes vänner i den första dokumentären: "Hon som ville berätta". Hon hade ju heller inga barn, så hon hade inte behövt göra den där transitionen - en generation upp! - som man normalt gör då. (Nästa transition gör man när ens föräldrar dör...)
Citera
2018-03-29, 17:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Kim var ovanligt barnslig för sin ålder - enligt vännerna. Dessutom har Kims mamma uttalat sig i media att hon aldrig skulle ha kunnat förställa sig sånt här hända HÄR.. De har aldrig varit oroliga för Kim när hon var på hemmaplan. Bara när hon åkte till farliga ställen.

Trelleborg ligger en halvtimmers bilfärd från Malmö där det skjuts folk ihjäl nästan dagligen...

Källa på det tack. Naiv i vilken mening då? Trodde gott om alla kanske? Är det vad ditt nya tillskrivna brott som KW begått handlar om? I så fall bör du ha med i beräkningen att journalister kan befinna sig lite varstans så som i krig eller på andra farliga platser. Det är ett utsatt arbete helt klart, men det är få som råkar ut fört en sadistmördare vilket fallet handlar om här.
Citera
2018-03-29, 17:56
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tanken är god men du kommer inte landa rätt i den här frågan.
Kombinationen psykopati och sexuell sadism är så vitt skilt mot annat våld så det fungerar inte att lägga det på en samhälls- eller politisk nivå.

De här männen - det är inte ett kvinnligt fenomen i första hand - går inte att fostra bort.

Det är nämligen väsensskilt via det bedrägliga beteendet; det predatoriska om den specifika personen ämnar slå till bortom nattklubbar och horkvarter där det per automatik finns en riskfaktor alternativt en mörk park en sen kväll.

De här rör sig överallt, i dagsljus och är extremt manipulativa, som försäljare osv.
Det är tack och lov extremt ovanligt men sorry:
Det går inte att skydda sig emot mer än möjligen normalt tänk.
Vi kvinnor är redan fullmatade sen barnsben:
följ-inte-med-fula-gubben-som-bjuder-på-godis. Tänk på ditten och datten.

Nästa nivå vore ren paranoia alternativt utbildad för att ta hand om galningarna. Det blir ett överkrav.
Tack, för et mycket bra innlegg. Madsen är en ren predator. Endrar " bytesdjuren" beteende så endrar han bara taktik. Han är et dårligt eksempel att förklara samhällsproblem med. Han tillhör inte denna värld.
Citera
2018-03-29, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Källa på det tack. Naiv i vilken mening då? Trodde gott om alla kanske? Är det vad ditt nya tillskrivna brott som KW begått handlar om? I så fall bör du ha med i beräkningen att journalister kan befinna sig lite varstans så som i krig eller på andra farliga platser. Det är ett utsatt arbete helt klart, men det är få som råkar ut fört en sadistmördare vilket fallet handlar om här.

Du får själv leta efter källor. De finns redan här i tråden sen lång tid tillbaka. Ids inte eftersom du är en av dessa som alltid efterfrågar källor - men mycket motvilligt kommer med dem själv.. Så jag är inte din lilla sekreterare även om du skulle vilja det. ;-)

Journalister får ta precis vilka risker de själva önskar. De dör också som flugor..
Citera
2018-03-29, 17:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Du får själv leta efter källor. De finns redan här i tråden sen lång tid tillbaka. Ids inte eftersom du är en av dessa som alltid efterfrågar källor - men mycket motvilligt kommer med dem själv.. Så jag är inte din lilla sekreterare även om du skulle vilja det. ;-)

Journalister får ta precis vilka risker de själva önskar. De dör också som flugor..

Ja det är ett utsatt arbete beroende på vilken journalistik det handlar om, men att dom träffar på sadistmördare som i det här fallet är inte vanligt även om du och någon mindre vetande ska försöka köra med att KW borde passat sig eller kollat vad det nu är hon skulle kolla.
Nej, jag vet att du vräker ur dig utan underlag, och med detta svar från dig, så är det alltså precis som vanligt. Du har ingenting som tyder på ett förbannat skit om KW naivitet eller vad det handlar om.

Citat:
Det vimlar av män som inte respekterar kvinnans rättigheter, ger fan i hennes rätt till fysiska självbestämmanderätt etc.

Fattar du nu?

Nej du försöker plantera in det i fallet KW vilket blir malplacerat. Kvinnors rättigheter har inget med sadistmord att göra. Du önskar att kvinnor inte ska få bestämma själv över sina val det vet jag sedan innan, men så är det inte oavsett hur bitter du är.
Citera
2018-03-29, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Tack, för et mycket bra innlegg. Madsen är en ren predator. Endrar " bytesdjuren" beteende så endrar han bara taktik. Han är et dårligt eksempel att förklara samhällsproblem med. Han tillhör inte denna värld.

Helt korrekt, han ändrar taktik eller hittar annat byte. Hade han sluppit undan här hade vi fått se oändliga variationer på konsten att få med sig en ensam tjej på en tur med Nautilus.

Det kan jag garantera men då hade han väl finslipat finesserna så endast statistiken på saknade kvinnor lämnat spår efter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in