Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Så är han frisk eller sjuk enligt dig?
Var kan du läsa "ursäkter" i mitt inlägg? Ursäkter för vad?
Killen är helt sjuk i huvudet - enligt min mening - helt oavsett hur "frisk" han sen månne vara i lagens mening.
Ingen idé att blir "arg" eller "besviken" när en svårt sjuk människa beter sig på ett icke normalt sätt. Både i ubåten och nu i rättssalen.
Sen att några här blir illamående när man får höra vad han har gjort (styckning etc.) är dock helt naturligt. Jag försöker själv påminna mig om att dessa sjuka handlingar beror på en sjuk hjärna.
Inte lätt alla gånger. Men jag försöker.
Du tolkar det som att jag kommer med "ursäkter" ... suck suck..
Ja, du säger till postaren försök förstå hans uppväxt och relaterar till småbarnsåldern så du är säker på att du kan dra in
mamman i det här. Du är som öppen bok helt enkelt.
Nej, du vet inte skillnaden på ansvar i lagens mening kontra allvarligt psykiskt störning.
Han är klassad som farlig vilket innebär
frisk i lagens mening. Han är inte klassad som allvarligt psykiskt störd för vård, och det är vid dom tillfällena man är utan ansvar. Förstår du?`
Så du tycker delandet av kroppen är värst? Nja, det finns allt fall där man man delat kroppen utan för den delen vara allvarligt psykiskt störd. En sjuk människa i rättssalen? Som sagt han har fullt ansvar för sina gärningar, så man kan bli hur jävla arg man vill.